Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

België

Gestart door raf, 03 maart 2014, 17:31:06 PM

janieburton

En die Belg die jaren geleden(ergens in de jaren 20,30 of was het nu 50) die naar de Zuidpool ging.
 

Rangeerduivel

Ik heb mij altijd laten wijsmaken dat asfalt een uitvinding was van een zekere Mc Adam.(zeker geen Belgisch klinkende naam!)
Daarom noemt men het in de volksmond ook makadam...

;)

Dirky

Mac Adam heeft het systeem bedacht om wegen op te bouwen in verschillende lagen steenslag. Daarbij kan je als "binder" zowel beton als asfalt gebruiken... ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 05 maart 2014, 08:36:06 AM
Mac Adam heeft het systeem bedacht om wegen op te bouwen in verschillende lagen steenslag. Daarbij kan je als "binder" zowel beton als asfalt gebruiken... ;)

Nooit te oud om bij te leren!!!  :D

;)

Stieven76

Citaat van: janieburton op 04 maart 2014, 15:05:54 PM
Ik dacht ook dat Beethoven ooit woonde in Mechelen in een straatje(van Beethovenstraat) achter waar vroeger de brouwerij Lamot stond; ik dacht dat aan het huisje vroeger een gedenkplaat hing; het zou kunnen dat het huisje nu is afgebroken want heel die "site" is daar vernieuwd.

Misschien kan een Mechelaar hier de juiste info geven.

Mbt Manhattan, ik heb ook altijd gehoord dat het Nederlanders waren want het huidige Manhattan had in de beginne de naam New Amsterdam; zoveel te beter als het een Belg was

Daar in dat straatje was zelfs een een discotheekje, 'Den Beethoven', in de kelder. Daar hebben we met onze klas eens een fuifje gegeven  ;D

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 06 maart 2014, 23:09:19 PM
Citaat van: janieburton op 04 maart 2014, 15:05:54 PM
Ik dacht ook dat Beethoven ooit woonde in Mechelen in een straatje(van Beethovenstraat) achter waar vroeger de brouwerij Lamot stond; ik dacht dat aan het huisje vroeger een gedenkplaat hing; het zou kunnen dat het huisje nu is afgebroken want heel die "site" is daar vernieuwd.

Misschien kan een Mechelaar hier de juiste info geven.

Mbt Manhattan, ik heb ook altijd gehoord dat het Nederlanders waren want het huidige Manhattan had in de beginne de naam New Amsterdam; zoveel te beter als het een Belg was

Daar in dat straatje was zelfs een een discotheekje, 'Den Beethoven', in de kelder. Daar hebben we met onze klas eens een fuifje gegeven  ;D

Heb jij dat daar nog gekend?

Was de "place to be" in de jaren 70, na 1985 was het er nog want ik ben daar tussen 1985 en 1990 nog geweest maar ik dacht dat het gesloten was ergens begin of midden in de jaren '90.

Ik weet nog goed welke mengtafel er stond: Vetelec(made in Tremelo);  2 draaitafels Lenco  L78 en later misschien vervangen door 2 Micro Seiki's, Revox A77.

Welke Mechelaar weet wanneer dat dat discotheekje daar is gesloten?
 

Stieven76

Ik dacht dat wij ergens in 94 of 95 onze fuif daar gegeven hadden. Het is alleszins niet lang daarna gesloten. Als ik me goed herinner waren daar wel regelmatig problemen dat de politie moest tussenbeide komen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stieven76 op 06 maart 2014, 23:51:01 PM
waren daar wel regelmatig problemen dat de politie moest tussenbeide komen.


Als jij daar was ?  ;D
Groeten Peter ;)

Stieven76

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 maart 2014, 07:51:45 AM
Citaat van: Stieven76 op 06 maart 2014, 23:51:01 PM
waren daar wel regelmatig problemen dat de politie moest tussenbeide komen.


Als jij daar was ?  ;D
Groeten Peter ;)

Nah, ik was toen maar een jaar of 16 - 17 en ik mocht amper buiten van mijn ma  ;D  ;)

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 06 maart 2014, 23:51:01 PM
Ik dacht dat wij ergens in 94 of 95 onze fuif daar gegeven hadden. Het is alleszins niet lang daarna gesloten. Als ik me goed herinner waren daar wel regelmatig problemen dat de politie moest tussenbeide komen.

In de jaren 70 was daar een buitenwipper die erg veel leek op de Hilversum 3 DJ Ferry Maat(zelfde baardje).