Wie kent de "Train Engineer" van Aristocraft

Gestart door DWL, 03 maart 2014, 10:16:38 AM

DWL

Terug van even weggeweest, maar nog steeds druk bezig met de voorbereidingen in de tuin voor de volgende opendeur in September 2014.

Ik ben namelijk op zoek naar een treinbesturing, bij voorkeur draadloos, die met een minimum aan kosten en aanpassingen kan gebruikt worden voor het besturen van meerdere treinen in mijn tuin.
Hierbij ben ik terecht gekomen bij Aristocraft, die een "Train Engineer" op de markt hebben gebracht.
Een apart systeem dat blijkbaar perfect zou werken en heel hoog staat aangeschreven, internationaal, als erg betrouwbaar en kwalitatief hoogstaand.

Speciaal aan dit systeem is, dat je de oorspronkelijke voeding die je analoog gebruikt, kan blijven gebruiken, daar er in elke loc een decoder ( zender-ontvanger ) wordt geplaatst die rechtstreeks met de draadloze afstandsbediening wordt aangestuurd, terwijl de stroom (spanning ) verder via de sporen wordt toegevoerd ( analoog ) en dus gewoon op een constante maximumspanning wordt ingesteld ( eigen keuze ).
Dit wil dus zeggen dat je enkel de decoders en de afstandsbediening moet aanschaffen, wat ook heel wat goedkoper uitkomt dan een volledig nieuw digitaal systeem van bvb Massoth.
Je kan hierbij ook treinen sturen die op verschillende voedingen of stroomkringen rijden zonder ingewikkelde schakelingen voor sturing tussen de stroomkringen onderling, want er komt geen digitale informatie of sturing via het spoor, enkel voeding.

Dit lijkt me dus ook de beste en meest voor de handliggende oplossing, zeker qua prijs !

Zijn er eventueel hier mensen die dit systeem reeds kennen of ermee werken of eventueel een goed adres kennen, waar ik het kan aanschaffen aan een degelijke prijs.

Om een idee te geven, indien ik dit systeem in de USA zou aanschaffen en invoeren, dan zou mij dit voor een pakket met  1 draadloze zender-ontvanger en 1 decoder ( met diesel of stoomsound, die er standaard ingebouwd zit ), samen met een extra pakket met nog 6 decoders, zou ik dan rond de  700 Euro betalen ( vervoerkosten, invoer en BTW inbegrepen ).
Daarmee kan ik dan 7 locomotieven besturen, terwijl de draadloze zender-ontvanger tot 50 treinen kan programmeren en besturen.

Laat me vooral duidelijk zijn dat ik deze methode de voorkeur geef, ook omdat dit enkel bedoeld is om de treinen te besturen en niet zozeer ander toebehoren zoals wissels, seinen e.d., wat voor mij echt niet hoeft.
Lucien

argilla

uitgebreid vragen stellen ?


http://www.gscaletrainforum.com/index.php?


daar zitten echte genieen op dat gebied en je krijgt een juist en correct antwoord ( spreek uit ondervinding, rij zelf met Aristo's) en dan verder doorklikken op "digital control"
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

DWL

Argilla, alvast bedankt, ik heb mij een aangemeld op dat forum, maar nu moet ik het nog eens grondig bekijken, ziet er wel goed uit, al zal ik nu wel mijn beste Engels moeten bovenhalen ... en daar zit al wat slijtage op  ;)
Lucien