Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw lievelingsmodellen

Gestart door Snobby Crash, 01 maart 2014, 16:05:27 PM

loebaske

Dit was ook zo bij dit draadje "eerste poging kolenbelading" en ondertussen na 200 dagen terug aktief... de moderators mogen gerust beslissen als ze het samen voegen of niet  ;)

Huugooke

Citaat van: Peter op 19 februari 2015, 20:26:17 PM


In elk geval: een van mij echte lievelingsloks:

De Lenz baureihe 66 in H0
Wel spijtig dat Lenz gestopt is met H0 modellen te maken na hun uitstekende modellen (de 66, de Köf en de V36)



Ja die Duitse zijn knappe machines.

oebr

Citaat van: Peter op 19 februari 2015, 20:26:17 PM
Wel spijtig dat Lenz gestopt is met H0 modellen te maken na hun uitstekende modellen (de 66, de Köf en de V36)



Waar haal je die info Peter ? Binnenkort komt er weer een  DR-Köfje uit hoor.  Het is wel waar dat een en ander wat stil gelegen heeft: verhuis, chinese problemen, enz... Maar ik denk dat dit jaar een en ander wel weer vooruit zal gaan. Het is natuurlijk wel moeilijk om nog H0-modellen te vinden die nog niet in een zo goed als perfecte Esu of Brawa versie bestaan.

De Lenz Köfjes zijn wel bij het beste wat ik ooit heb gekocht, amai. Dus ik kan me wel wat voorstellen bij jouw BR 66.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

#18
CiteerWaar haal je die info Pete

Van Lenz zelf.
Ze komen niet met nieuwe modellen. Enkel zoals ze met de V36 hebben gedaan, een andere versie van een bestaand model.
En inderdaad, de Köf is een andere versie, na hun originele met open stuurstand, dan die met de gesloten stuurstand, en de DR versies tijdperk III en IV
later waarschijnlijk nog een DRG tijdperk II versie en....
Van de Baureihe 66 kunnen ze geen andere maken (er zijn er bij het grote voorbeeld maar 2 van gebouwd).
Van de V36 is het moeilijk om een andere te bouwen, want dan moeten ze de as-afstanden veranderen
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Topics zijn samengevoegd - was niet echt handig om te doen, maar 't is gelukt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ai, nu staan mijn antwoorden in een verkeerd draadje, dus zullen er wel kommentaren komen. :'( :'(
Nu wordt het wel een soepje.
Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash


TBCédric

Voorlopig niet echt moeilijk:



Mits geen betere foto, neem ik nog een oude waar de 1319 nog niet vuil was en de 2018 nog wat last had van geelzucht.



De I11 rijtuigen zijn ook één van mijn favorieten maar voorlopig nog geen goede foto ervan. 
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.