gefreubel

Gestart door gardevil, 22 februari 2014, 10:46:22 AM

gardevil

Gisteren wat zitten freubelen, een experimentje voor een fabrieksgebouw op de achtergrond.

Weet alleen nog niet of ik de omlijsting in beton ga houden of deze zal vervangen door bakstenen.

Opmerkingen zijn altijd welkom.






Had een achtergrondgebouw nodig voor de Zebulon drukkerij.


Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kautenbach

lekker gefreubelt, freubel zo door ;D

Steam.N

Knappe start, Frank !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Dat zeg ik  ;) Freubel fijn zo door !

adrievans

Prachtig  :P,
Ik zou de omlijsting in beton doen,dan steken de bakstenen beter af en komt het gebouw overeen met de bouwwijze van de drukkerij.
Maar dit is slechts mijn smaak.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

gardevil

Citaat van: adrievans op 22 februari 2014, 18:11:53 PM
Prachtig  :P ,
Ik zou de omlijsting in beton doen,dan steken de bakstenen beter af en komt het gebouw overeen met de bouwwijze van de drukkerij.
Maar dit is slechts mijn smaak.

Ga eerst deze versie inkleuren en het resultaat bekijken, hoop dat het beton niet 'te zwaar' gaat lijken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Thommy

Citaat van: adrievans op 22 februari 2014, 18:11:53 PM
Prachtig  :P,
Ik zou de omlijsting in beton doen,dan steken de bakstenen beter af en komt het gebouw overeen met de bouwwijze van de drukkerij.
Maar dit is slechts mijn smaak.

ik volg... en eventueel op sommige plaatsen metalen profielen die uitsteken, die wat geroest zijn... (of wat betonrot met een betonijzer die roest?)
Greetz

Thommy

gardevil

Citaat van: Thommy op 22 februari 2014, 22:54:55 PM
Citaat van: adrievans op 22 februari 2014, 18:11:53 PM
Prachtig  :P ,
Ik zou de omlijsting in beton doen,dan steken de bakstenen beter af en komt het gebouw overeen met de bouwwijze van de drukkerij.
Maar dit is slechts mijn smaak.

ik volg... en eventueel op sommige plaatsen metalen profielen die uitsteken, die wat geroest zijn... (of wat betonrot met een betonijzer die roest?)


Een eerste laag red leather van Valejo over de bakstenen gemikt. Halverwege brute pech want verf op en ik dacht nochtans dat ik nog een potje had staan.
Zal de betonnen randjes nog wat moeten bijschilderen merk ik.

Maandag eerst naar de verfboer dus.

Betonrot en uitstekend betonijzer, mmmmm. ideetje, wie weet probeer ik het nog wel.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Gisteren weinig tijd gehad vanwege bezoek, maar toch de tijd gevonden om te zoeken naar verf en..... gevonden, wist wel dat ik nog ergens verf had. ;)

In de late avond al de bakstenen een tweede laag gegeven.

Ziet er al een stuk beter uit. De betonkleur moet nog bijgewerkt worden.




Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Peter

Frank,

Humbrol heeft een paar goede kleuren ombeton te imiteren, namelik nr. 95 Concrete en nr. 121 Pale stone.
Ikzelf geef de voorkeur aan deze verven, als basis, boven die van Heki, Noch, Faller Vallejo enz.
maar smaken verschillen natuurlijk
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

Citaat van: Peter op 24 februari 2014, 12:31:29 PM
Frank,

Humbrol heeft een paar goede kleuren om beton te imiteren, namelik nr. 95 Concrete en nr. 121 Pale stone.
Ikzelf geef de voorkeur aan deze verven, als basis, boven die van Heki, Noch, Faller Vallejo enz.
maar smaken verschillen natuurlijk

Peter, ik rommel wel eens in mijn doos, daar zit nog Humbrol in, wie weet de juiste kleur wel.
Ik geef zelf de voorkeur aan Valejo verven. Vroeger gebruikte ik ook Humbrol en Revell maar nu liever watergedragen verven.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

mooi werk zo !
nog iemand met geduld, inzicht en  talent, daar heb  ik veel respect voor.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

gardevil

Laatste week geen tijd gehad om verder te freubelen, veel te druk.
Vanmorgen wakker geworden met een griepje en dus vanmiddag beetje kunnen doen.
Voegen ingewassen en een begin van vervuiling. Ook het beton een lichtere kleur gegeven.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

TBCédric

Nu de beton nog een weathering en het is af ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.