Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

vijftig jaar oud

Gestart door Huugooke, 21 februari 2014, 20:00:51 PM

Kautenbach

....excuses voor de kwaliteit? die is toch helemaal prima, geen excuses voor nodig. Dat je die foto's nog hebt, erg leuk. 50 jaar geleden waren naar mijn idee de banen bijna niet afgewerkt dus was dit vast een topstuk ;)

leuk hoor, nostalgie op en top ;D

Huugooke

Citaat van: Herwig op 24 februari 2014, 13:29:55 PM
@ Hugo,
Als je echt graag  "plastiek bouwdozen"  ziet, MOET je de 7de e.k. toch 's naar de IPMS-beurs in Hoboken afzakken (*).  Daar vallen die dozen je op de kop, onwaarschijnlijk.

(*) zie    "aankondigingen".
Staat alvast genoteerd!
Ik heb nog een paar Kitmasters liggen die ik zelf op een rommelmarkt gekocht heb, met de nodige ontbrekende stukken ;)
Die Airfixen zou ik graag terugzien. Mijn tweede baan, waarvan jammer genoeg geen foto's, zag er door al dat Airfix heel Brits uit!

Peter

Eigenlijk zouden we hier een apart hoofdstuk (topic??) moeten hebben met als titel 'Nostalgie"  waar dan enkel foto's en diskuties over onderwerpen en banen van bv. meer dan 50 jaar geleden op mogen komen.  Ik weet het ....heimwee? naar het verleden??
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Voor alle duidelijkheid, de IPMS-beurs in Hoboken is op zaterdag 8 maart. Ik zal er ook staan, samen met Peter, met niet-treingerelateerde modelbouw.
Kom gerust eens goeiendag zeggen !

Herwig

#19
[ Ipms = zaterdag ACHT maart '14, inderdaad. ]

Een nostalgie-rubriek met foto's van plus-vijftig jaar geleden?  Erg veel foto's gaat dat niet geven, vrees 'k.

Ikzelf heb maar 1 foto van mijn toenmalig Kleinbahn-baantje, juist voordat het gedemonteerd werd en verdoosd.
Bij die  "afbraak"  was  'k toen ergens tussen de 15 en de 17, denk 'k. 
Dat baantje was origineel op een groene plaat uitgelegd door m'n papa als ik 3 jaar was, A° 1959. Ik heb het later zelf uitgebouwd.
Maar dus geen foto's, pvd. En m'n oom was toen, jaren vijftig/zestig een foto-amateur en toch géén afbeeldingen... .

Herwig

@ Wim   "Kautenbach",
Plezierig dat een jonge kerel als u (.....) ook die nostalgische overpeinzingen leuk vindt.... .

Herwig

En hoe gaan we de IPMS-verkoopstand van Peter & Marc herkennen?  Gewoon een uithangbord  "Bij Peter & Marc"  ?

Kautenbach

hahaha, ik een jonkie, dat moeten mn dochters ns horen ;D ;D ;D ;D

en die nostalgische overpeinzingen, ja heerlijk, krijg er geen genoeg van 8) 8) 8) 8)

idd een rubriek van maken, had Peeter (welke??? 8)) tijdje terug ook al niet eens wat laten zien?

marc goovaerts

Citaat van: Herwig op 24 februari 2014, 18:57:42 PM
En hoe gaan we de IPMS-verkoopstand van Peter & Marc herkennen?  Gewoon een uithangbord  "Bij Peter & Marc"  ?
Peter zijne knappe kop is hier al veel verschenen. Ik zal te herkennen zijn daar ik waarschijnlijk de enige op de beurs zal zijn die met 'verkoopkataloogskes' ga werken. Met bv foto's van de inhoud van de dozen/zakskes, kwestie van alles niet honderd keer te moeten openscheuren.

Dirky

toch eentje gevonden...

Mijn vader zaliger met de twee jongere broers. :)


marc goovaerts

Het pure geluk straalt van zijn gezicht !

MickeyMouse

Dirk,
Staat Jan daar dan bij ? ;D ;D

Geert

Dirky

yep... regelt de snelheid  :)

marc goovaerts

Citaat van: Herwig op 24 februari 2014, 13:29:55 PM
@ Hugo,
Als je echt graag  "plastiek bouwdozen"  ziet, MOET je zaterdag de    8ste    e.k. toch 's naar de IPMS-beurs in Hoboken afzakken (*).  Daar vallen die dozen je op de kop, onwaarschijnlijk.

(*) zie    "aankondigingen".
Op de IPMS beurs stond er inderdaad een Ollander met Airfix (reissue Kitmaster) bouwdoosjes. Maar wat die daar voor vroeg !

Peter

Dirk, dat was  plezier als je naar de gezichten op de foto kijkt. Märklin M-rails ?? geen of weinig scenery, geen normen, niets moet.
Enkel puur rijplezier.
Met vriendelijke groeten
Peter