Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Impulsgever Mobile Station

Gestart door Jordey, 20 maart 2006, 20:17:43 PM

Jordey


Wie weet of de impulsgever die door conrad wordt verkocht onder nummer 705594 gebruikt kan worden ter verganging van de impulsgever in de mobile station.

Jordey

Steven86

Deze impulsgever kan je niet in de MobileStation gebruiken (ziet er daar heel anders uit), wel in de Intellibox...

laurens66

Zo weer een met een defect ding, ik had ook 2 keer pech, 1 is heel goed opgelost dankzij steven86[:D] en die doet zon steeds perfect zijn werk.

Die andere heb ik zelf weten te ''repareren'':maar voor hoelang?:

Haal de rode knop eraf, pak je accuboormachine en flink een aantal minuten rechts en links om draaien, dit helpt wel, het is niet helemaal opgelost, verder ben ik ook nog steeds op zoek naar nog een andere, de electroboer wou mij ook nog wel helpen zoeken, maar daar ga ik nog wel een keer weer heen.

Reparatie bij marklin kost ?50, en losse onderdelen zijn niet leverbaar, ik durf te wedden dat Keuterman in NL een bak vol heeft.

http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/390583#390583


Jordey

Hoezo 1. Dit is niet de eerste [:(] die kapot is gegaan. Ik heb al een keer een nieuwe gekregen. (Garantie werk). Voorlopig voor mij geen central station als marklin zulke slechte pulsgevers gebruikt.

Jordey

Jordey

citaat:
Geplaatst door laurens66
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/390583#390583



Ik zag in dit draadje dat je al eentje hebt gedemonteerd. Staat er geen merk of serienummer in of op?

Jordey

laurens66

Nee helemaal niets, als ik hem ronddraai valt hij 20 keer vast zoals je mischien al wel hebt gelezen.

Steven86

Laurens,

Heb je hem al eens schoon geblazen met perslucht en er heel veel contactspray opgespoten? Bij mijn Intellibox heeft dat een foute pulsgever weer goed gekregen...

Blij te lezen dat die andere pulsgever het nog steeds doet overigens [:)]


Groeten,


Steven

laurens66

Nou niet echt schoongeblazen, hij is vast vies van binnen, die andere(niet van jou) werkt nu 90% nadat ik er flink mee heb gedraait, op die manier maak je hem ook schoon lijkt mij.

Ik zal die pulsgever die ik nu los heb een open halen en kijken of ik aan die nog wat kan doen, ik zal ook foto's maken voor andere belangstellende. Ik doe dat nu niet, een keer als ik een schoon werkplekje heb.

n/a

De nieuwe generatie Mobile stations hebben dit problem niet meer. Bovendien heb je twee jaar garantie en zover ik weet zijn ze er pas vanaf augustus 2004 dus hoe je nu aan 50 euro reparatiekosten kan komen? Terwijl het gewoon onder garantie nog valt.

laurens66

Omdat ik hem op ebay heb gekocht, en volgens Keuterman valt het dan niet onder garantie, belachelijk!!!

n/a

Dat klopt je hebt het dan niet bij een erkende marklin handelaar gekocht. En als je koopt op ebay dan weet je waar je aan toe bent. Het kan dan zelfs gestolen goed zijn. Die veilingen zijn ideaal helers.

ysbeer

Voor stelers zuk je bedoelen[:p]

wim

Johnnytrein

Er zijn toch op Ebay Duitsland verschillende winkeliers en die geven gewoon 2 jaar waarborg. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about