verdwijnen havensporen Antwerpen-Luchtbal

Gestart door Herwig, 20 februari 2014, 14:05:32 PM

Herwig

Info uit Gazet van Antwerpen:
Achter de brandweerkazerne en het De Lijn-depot aan de Noorderlaan/Antw.. zouden eerlang de "oude" spoorbundels worden weggehaald. Wie fotografeert nu nog 't kan?  Ook  "classic"  magazijnen... .

SuSke

Dat zijn de bundels die aansluiting geven aan de sporen langs het Albertkanaal tot in Schoten?
Op die bundels worden anders nog vlot wagons geparkeerd en gerangeerd.
Als je "Nescafé"s wil zien, die staan daar opgesteld voor de aansluiting voor de Molenbergnatie-koffieterminal.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

Bundel Far-West
Die lijkt me niet bedreigt. Maar de verder lopende lijn achter de gebouwen van De Lijn en Metropolis wel. Die moet verdwijnen voor de verbreding van het Albertkanaal.

SuSke

Dat is dus inderdaad de aansluiting op de kaaisporen in Merksem richting Schoten.
Het spoor kruist achter metropolis (kinepolis) de Groenendaallaan en slingert zo richting Straatsburgdok naar het Albertkanaal.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Jammer genoeg moest er afgelopen week nog een dodelijk ongeval op deze rails gebeuren ...

En hoeveel jaar wordt er al niet gepalaverd over de verbreding van het Albertkanaal te Merksem ?
Zowel het spoor en de parallelweg (lees sluikverkeer route) zou dan verdwijnen.

 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


gardevil

Citaat van: B_Modelbouw op 21 februari 2014, 15:37:20 PM
Jammer genoeg moest er afgelopen week nog een dodelijk ongeval op deze rails gebeuren ...

En hoeveel jaar wordt er al niet gepalaverd over de verbreding van het Albertkanaal te Merksem ?
Zowel het spoor en de parallelweg (lees sluikverkeer route) zou dan verdwijnen.



Dat de parallelweg zou verdwijning is nog lang niet zeker, teveel randgemeenten zijn vragende partij om deze verbinding met de dok te houden. Dagelijks heel wat gebruikers zouden dan andere, nu al digtgeslibde wegen moeten gaan gebruiken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

Er komt wel zeker een kanaalverbreding thv de bruggen onder L27 en L12.  Momenteel is het daar een flessenhals door de landhoofden van de oude brug van L27.



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

De kanaalverbreding komt er zeker en ook het verhogen van de bruggen over het Albertkanaal (maart 2014 begint men met de brug aan de Houtlaan in Wijnegem) maar er is voorlopig geen draagvlak om de parallelweg af te schaffen.

Weet wel dat er de komende jaren voor Antwerpen Noord een hoof verkeersellende op het plan staat (zucht)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Herwig

Het spoor dat het fiets-ongeval  "veroorzaakte":  in de krant werden deze rails TRAM-sporen genoemd.
Het zijn TREIN-sporen, als 'k me niet vergis.

Maar misschien behoorde dat normaalspoor toch ooit tot de NMVB? De buurtspoorwegmij had nl. enkele km's normaalspoor en enkele normaalspoorstoomlocjes, niet?
Wie weet er hier meer over..... .     (misschien heb 'k er op zolder iets over in de fotoboeken van Keutgens.)