Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

The Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, 17 februari 2014, 19:26:01 PM

Opa-Bullcat

Hallo Zoals ik al bij het voorstellen zei komt er hier een extra etage op het huis te staan, vanavond kreeg ik de eerste voorstel tekening binnen.

Ben het er alleen niet mee eens de achterkant springt ineens 1 meter naar binnen, nou dacht het niet he scheeld me even 6,26 m2 dan :)



De bovenste meter gaat het dus om, waarom die inspringt ten ozichte van de verdieping eronder is me een raadsel namelijk, maar misschien moet dit wel van de gemeente ofzo. word vervolgt

Doornroosje

Mischien springt die op het plan in omdat het een schuin dak is?
In het andere geval heb je daar dan wel een ruimte om hout te verzagen zonder er zaagsel in huis is...

Opa-Bullcat

Hallo Dennis, aan de achterkant van het huis gaat het recht omhoog allemaal, dus niks schuin dak daar, maar hopelijk hoor ik vandaag meer daarover.

dani

kans is groot dat het een "dichterlijke vrijheid" van de architect is...  en dat het dus makkelijk op te lossen valt.
Of misschien heeft het te maken met beschikbare vloeroppervlakte die onder een bepaalde grens moet blijven om een ander soort vergunning te krijgen (goedkoper ) ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Ik ben gek op "dichtelijke vrijheden" wel als ik het zelf doe :D

Opa-Bullcat

Gelukkig had de architect mij verkeerd begrepen en zit die meter er waar aan op de orginele tekening, zo kan ik ook eindelijk eens mijn gedachten in anyrail gaan zetten, tenminste als ik weet waar ik die nieuwe bouw van de baan hier neer kan zetten, de baan tekeningen zo gezegd

En vandaag kwam de pakjes meneer van TNT weer, ik liep heel toevalig tegen wat pakken flex rails aan op marktplaats 100 mtr bij elkaar, dan denken jullie  :o :o 100 mtr. geloof me das niks, ik zal zo mijn eerste deel baan plan plaatsen, tis niet veel nog, maar heb er wel 2 uur wakker van gelegen :)



en een kruistafel met klemmen voor als het echte werk dadelijk gaat beginnen hier.


Hans

dani

ja, 100 ùeter lijkt een hele boel maar eens je aan het leggen betn, zit je zo weer door je voorraad heen, zeker als je een grote ruimte hebt.

goed zo, dat het misverstand met de meter ruimte is opgehelderd.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Ok ik zal hieronder even mijn treinbaantje neerzetten, ik hoop uiteraard op kritiek van jullie of dat je zegt ik zou het zo doen, de buitenste 2 zijn omloopbanen de binnenste 2 zijn de banen die de mogelijkheid geven om naar de Yards te komen die ik in gedachte heb.

Rechts onderin wilde ik mijn knutsel gebeuren houden, met spoelbakkie erbij, heeft speciale functie( koffie oa ) ;)



klik hier voor de grote afbelding!


het is nog niet veel maar zo zit het ongeveer in mijn hoofd wat ik als baan wil, amerikaans helemaal dus.

Stieven76

Zijn de buitenste 2 omloopbanen zichtbaar? Indien ja ze misschien een beetje laten kronkelen met enkele zachte bogen. Zo recht is maar niets he  ;D

TBCédric

wel een mooi plekje voor een groot station
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Opa-Bullcat

@Stieven, daar zit ik zelf eigenlijk nog over na te denken, als ik ze met flauwe bochten laat gaan lever ik wel ruimte voor de yards in denk ik dus, zeker aan de linkerkant. aan de bovenkant zou het denk ik wel een goed idee zijn en daar het spoor richting canon boven kant laten lopen, en onder in de vallei ook 1 baandeel van de omloop baan

@ lS models ik heb maar 2 stammetjes met personen vervoer dus erg veel station zal het denk ik niet worden, maar wie weet ergens in een bocht een station.

OlivierV

Ik zou ook zoals Stieven schrijft je baan veel vloeiender laten lopen, nu is het zo'n statisch geval dat de muren afloopt ... en dat lijkt mij een beetje dwaas wanneer je zo'n ruimte ter beschikking hebt ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Opa-Bullcat

Hoe zou jezelf dan dat vloeiende doen? teken is wat in op mijn foto, hou wel rekening met erg lange treinen.

Cord

Citaat van: Opa-Bullcat op 20 februari 2014, 20:29:47 PM
Hoe zou jezelf dan dat vloeiende doen? teken is wat in op mijn foto, hou wel rekening met erg lange treinen.
Lange treinen lopen denk ik mooier in een ruimere bocht en je hebt ruimte zat.
Qua vloeiende bocht zou ik zelf een kwart-ronde mal maken en daar leg je je rails omheen.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Opa-Bullcat

Wim, ben ik helemaal met je eens, alleen heb ik ooit een baantje getekend met flex in de bochten, dat lukte me dus voor geen meter, dus nu maar op de tekening de ruimste bocht genomen en die gebruikt.

Eigenlijk meer om een idee te krijgen he, zo goed ben ik nu ook weer niet met tekenen, ik mis de diepte en de hoogte erin, ik zie het zo voor me maar op papier krijg ik het niet :(