Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Franse Tp. III goederenwagens

Gestart door LordTD, 17 februari 2014, 09:31:38 AM

LordTD

Nu ik eindelijk een BB 12000 in blauwe livrei gevonden heb, ben ik bezig aan een sleep hiervoor.

Heeft iemand suggesties voor typisch Franse goederenwagens uit tijdperk III? Ik heb al drie verschillende Märklin wijnwagentjes gevonden, maar het is vrij moeilijk een overzicht te vinden van wat er allemaal op de markt gekomen is (een Franse TrainTamarre zou van pas komen).
 

mark7758

kijk eens bij REE-models. Genoeg leuk spul.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Als MSM-abonnee is dit wel vloeken-in-de-kerk:  maar kijk 's in een Loco Revue, misschien.

Kautenbach

LS Models?

van welk merk is die BB12000 Trix?

doomslu

Citaat van: Herwig op 21 februari 2014, 21:29:22 PM
Als MSM-abonnee is dit wel vloeken-in-de-kerk:  maar kijk 's in een Loco Revue, misschien.
Loco Revue beschouw ik niet als een concurrent.  ;)
Ze richten zich op een andere markt, net als al die andere Franse, Duitse, Britse Amerikaanse etc... tijdschriften.

Ik vind persoonlijk Loco Revue het beste modelspoortijdschrift na MSM.  :D
En het zijn ook toffe gasten op de redactie.

Maar dit geheel off-topic, om te zeggen dat je best naar hen mag verwijzen hoor.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GVL

Ik ken het prototype niet zo goed maar het zou me verbazen, mocht de BB12000 veel wijnwagens gesleept hebben. Denk dat de loc meer in zijn sas was aan het hoofd van een kolen- of ertstrein in het noordoosten van Frankrijk.
Groeten.

Kautenbach

is toch krokodil, die reed idd in t noorden en bij de duitse grens , he er wel een boekie van ;D

GVL

Wordt de bijnaam krokodil niet gebruikt voor de CC14000 en CC14100?  Die zagen er nog straffer uit. 
Van Jouef komt er binnenkort een H0-model.