Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

railbedding

Gestart door tsjoektsjoek, 15 februari 2014, 19:24:54 PM

Bjor

#15
Ton,

Ik gebruik al zo'n 20 jaar kattenbakkorrels, maar dan wel gemalen in een oude handkoffiemolen. Mijn merk (Kitty Friend; ik weet niet of dat in Belgiƫ te koop is) laat zich prima met houtlijm en boekbinderslijm verlijmen en neemt dan absoluut geen vocht meer op. Ik gebruik het in een heel dunne laag als bodembedekker op emplacementen en perrons van zijlijnen. Het wordt keihard en je kunt er in boren om bomen en paaltjes te plaatsen.


Groet,
Ben
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.

tsjoektsjoek

Hey Ben,

Bedankt voor je reactie ik gebruikte AH fijne korrels/grid voor een opstelspoortje, het verlijmde goed en ziet er nog steeds goed uit maar
misschien kan het op de lange termijn wat gaan "vergelen" verder ga ik het toch proberen om het op het forum te krijgen via Photobucket
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Bjor

#17
Ton,

Ik betwijfel dat het zal gaan vergelen. Het is in de meeste gevallen een soort klei en ik zie geen verschil tussen het 20 jaar oude strooisel op mijn baan en het verse strooisel dat ik op een ander stuk heb gestrooid. Ook voor het aantrekken van vocht hoef je geen angst te hebben. Als het met verdunde houtlijm is vastgelijmd heeft het de hardheid van beton, is mijn ervaring.

Ben
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.

swarol

Toffe tip van de kattekorrels
Groetjes swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

loco

Kattebakkorrels zijn wel zeer goed te gebruiken voor Spoor 1. Een vriend van mij gebruikt ze voor zijn baan. Goedkoop alternatief voor steentjes. Wel eerst zeven.
De koffiemolen-techniek lijkt me een zeer goed idee. Daarna wel zeven met de juiste korrelgrootte.

Bjor

Peter,

Zeven van gemalen kattebakkorrels is niet nodig. Wat er uit komt is poeder van ca. 0,1mm per korreltje. Dat is zelfs voor N te fijn om als ballast te gebruiken. Ik gebruik het op braakliggende, paden, aarden perrons e.d.

Ben
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.