Hoe houden jullie je verzameling bij ?

Gestart door Snobby Crash, 13 februari 2014, 22:17:03 PM

dani

hey.... waar is mijn post naartoe ?   wie heeft die gewist  ?  of is hij in de cloud verdwenen langs de achterdeur van mijn 3G kaart ?

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: dani op 07 oktober 2014, 13:28:32 PM
hey.... waar is mijn post naartoe ?   wie heeft die gewist  ?  of is hij in de cloud verdwenen langs de achterdeur van mijn 3G kaart ?
Misschien staat ie hier: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18191.msg274997/topicseen.html#msg274997
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

ik ben net even die app gaan downloaden om te testen, en moet Janie gelijk geven ....

Geen 3G of Wifi- =  geen toegang tot de data, laat staan dat de app zelfs maar opstart !

@inderdaad Luc, hoe kan dat nu dat hij terecht komt in een topic waar ik zelfs geen herinnering van heb.   
Alzheimer Light ?  bedankt voor de tip, is intussen gewist
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

...dus jullie zetten je collectie "ergens" in de wolken, met wat uitleg, de waarde, het adres en wanneer je niet thuis bent. Ook de code van het alarm?
Naïeve mensen toch. Als je werkelijk een database nodig hebt om bij te houden wat voor materiaal je in huis hebt dan ben je toch niet goed bezig. Dementia praecox? Verzamelwoede? Grootheidswaanzin? Compensatie?
Dus op een beurs kijken jullie even op de 'pad of je dat ding al dan niet in huis hebt? Als ik de verkoper was dan deed ik al direct de prijs maal vier!
En als het voor de verzekering is: vergeet dan geen kopie te  bewaren op een veilige plaats!

dani

zwart / wit, Hugo...

Er bestaat ook veel grijs daartussenin.

* De details van mijn verzameling zal je nergens "in de wolk" vinden, die staat op mijn privé PC en daar heb ik alleen toegeng toe, inclusief beveiligde backup.   (de database framework daarentegen is vrij voro iedereen om te gebruiken)
* als je verzameling ver in de honderden stuks loopt  is het niet altijd evident om te weten wat je hebt en zo ja, welk stuknummer (bvb  4 van de 6).   Dan kan een lijstje makkelijk zijn.  Maar dan zou ik eerder een  "wenslijstje" maken dan eentje van wat ik al WEL heb.   Bij twijfel :  dan beslis ik ter plekke of ik het risico van "dubbel" neem (kan je nog doorverkopen al sje wil) of gewoon laat liggen.


COMMON SENSE, boerenverstand... en af en toe een gokje.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Mijn verzameling staat per model op een goede oude steekkaart (fiche van A5 formaat) netjes achter elkaar in een houten bakje.
Al die gegevens die staan ook op een dokument op een externe harddisk (2 Tb) die enkel aangesloten wordt op mijn PC als er updates moeten gebeuren (niet enkel van modelspoor hé)
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Misschien zou het wel plezant zijn om bij "nieuwe aanwinst" ook terloops even te vermelden WAAROM je die nu net wou.
Ik zal binnenkort (hopelijk ;-) ) eens het goede voorbeeld geven.

B_Modelbouw

In verzamelkoffers, in vitrinekasten en op de modelbaan zelf ;) ...  Gewoon in een excel-lijst aangevuld met ev. foto, decoderinstellingen, onderhoud, ... 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


dani

Citaat van: B_Modelbouw op 07 oktober 2014, 14:57:03 PM
In verzamelkoffers, in vitrinekasten en op de modelbaan zelf ;) ...  Gewoon in een excel-lijst aangevuld met ev. foto, decoderinstellingen, onderhoud, ... 
dus eigenlijk alles wat ik in mijn Access-DB heb zitten, inclusief onderhoudsbeurten en zo...   Ik kan per wagon of lok een "A4 sheet" maken met alle gegevens daar op, ook de onderhoudsdatums, kleuren, adres, foto etc...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: Huugooke op 07 oktober 2014, 14:06:50 PM
...dus jullie zetten je collectie "ergens" in de wolken, met wat uitleg, de waarde, het adres en wanneer je niet thuis bent. Ook de code van het alarm?
Naïeve mensen toch. Als je werkelijk een database nodig hebt om bij te houden wat voor materiaal je in huis hebt dan ben je toch niet goed bezig. Dementia praecox? Verzamelwoede? Grootheidswaanzin? Compensatie?
Dus op een beurs kijken jullie even op de 'pad of je dat ding al dan niet in huis hebt? Als ik de verkoper was dan deed ik al direct de prijs maal vier!
En als het voor de verzekering is: vergeet dan geen kopie te  bewaren op een veilige plaats!

Neen, want ik had zeer snel door dat die app van Woodland Senics werkte met een "cloud"; daarom ben ik gestop; er stonden nog maar 5 modellen in de lijst met een summiere beschrijving(zeker geen persoonlijke gegevens en waarde bepaling); en heb ik de app verwijderd en de tablet gereset en de tablet terug verkocht.

Als ik het niet fysiek op een stick, sd kaart of harde schijf kan zetten dan hoeft het voor mij niet.

Citaat van: Huugooke op 07 oktober 2014, 14:06:50 PM
...dus jullie zetten je collectie "ergens" in de wolken, met wat uitleg, de waarde, het adres en wanneer je niet thuis bent. Ook de code van het alarm?
Naïeve mensen toch.

Ik zet niets op "een wolk", daarom zal ik denkelijk nooit meer een tablet kopen.

Citaat van: Huugooke op 07 oktober 2014, 14:06:50 PM
Als je werkelijk een database nodig hebt om bij te houden wat voor materiaal je in huis hebt dan ben je toch niet goed bezig. Dementia praecox? Verzamelwoede? Grootheidswaanzin? Compensatie?

Als je meer dan 40 jaar met treinen bezig bent en nooit iets ervan hebt verkocht, en daar heb ik mijn persoonlijke redenen voor; dan heb je weel een aanzienlijk aantal en dan kan je het op fiches zetten en dan neemt het plaats in of in een data base zetten wat heel wat minder ruimte inneemt.

Citaat van: Huugooke op 07 oktober 2014, 14:06:50 PM
Als ik de verkoper was dan deed ik al direct de prijs maal vier!


Dat doen ze als ze iemand zien rondlopen met een Koll catalogus. ;)

 
 

dani

Citaat van: janieburton op 08 oktober 2014, 01:11:14 AM
Citaat van: Huugooke op 07 oktober 2014, 14:06:50 PM
Als ik de verkoper was dan deed ik al direct de prijs maal vier!
Dat doen ze als ze iemand zien rondlopen met een Koll catalogus. ;)
Zoals ze bij ons zeggen:   BOSJ OP !!!   (de nagel op de kop). Ik lig effe strijk nu ...  Goeie, Janie !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 07 oktober 2014, 14:06:50 PM
...dus jullie zetten je collectie "ergens" in de wolken, met wat uitleg, de waarde, het adres en wanneer je niet thuis bent. Ook de code van het alarm?
Naïeve mensen toch. Als je werkelijk een database nodig hebt om bij te houden wat voor materiaal je in huis hebt dan ben je toch niet goed bezig. Dementia praecox? Verzamelwoede? Grootheidswaanzin? Compensatie?
Dus op een beurs kijken jullie even op de 'pad of je dat ding al dan niet in huis hebt? Als ik de verkoper was dan deed ik al direct de prijs maal vier!
En als het voor de verzekering is: vergeet dan geen kopie te  bewaren op een veilige plaats!
Een excel op mijn persoonlijke dropbox ... Denk dat er hier wel ergens een printscreen van rondzweeft. Ik heb dat vooral omdat ik graag weet hoeveel er al ingekropen is en vooral omdat ik dan makkelijk de wagennummers ook kan bijhouden (opdat ik geen 2x dezelfde wagon koop).

Zo zag ik bv toen ik vorige week in een winkel niet ver van mijn deur de flyers voor de opendeur ging binnensteken een Roco i6 in oranje kleurstelling, prijs stond mij aan, maar snel even op de gsm kijken of ik het wagennummer niet in bezit had, dat was het geval dus dat rijtuig moest ik niet meer kopen, weer €17 gespaard!

Langs de andere kant, het is wel handig om te weten wat er in je kasten ligt maar anderzijds nog veel spijtiger dat het nooit zou kunnen rijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

jb

Mijn verzameling is niet zo groot, loc's staan in een vitrinekast, wagons zitten allemaal in originele verpakking in een transparante plastic doos. In en uit de verpakking halen vind ik geweldig, alles is vast houden  :D
En met z21 app staan de loc's ook op de slimme gsm.

Huugooke

Citaat van: jb op 08 oktober 2014, 12:17:16 PM
Mijn verzameling is niet zo groot, loc's staan in een vitrinekast, wagons zitten allemaal in originele verpakking in een transparante plastic doos. In en uit de verpakking halen vind ik geweldig, alles is vast houden  :D
En met z21 app staan de loc's ook op de slimme gsm.
Da's nu een echte liefhebber zie! :)

janieburton

Citaat van: Huugooke op 08 oktober 2014, 21:19:07 PM
Citaat van: jb op 08 oktober 2014, 12:17:16 PM
Mijn verzameling is niet zo groot, loc's staan in een vitrinekast, wagons zitten allemaal in originele verpakking in een transparante plastic doos. In en uit de verpakking halen vind ik geweldig, alles is vast houden  :D
En met z21 app staan de loc's ook op de slimme gsm.
Da's nu een echte liefhebber zie! :)

En wij niet? :o