Hoe houden jullie je verzameling bij ?

Gestart door Snobby Crash, 13 februari 2014, 22:17:03 PM

dani

#15
wel ja, met een aantal  queries, en een rapportje op maat hebik ook van elke trein een steekkaart om in een map te bewaren en daarop is ook de historiek van onderhoud en wijzigingen op te zien.   

Je kan daar zo ver in gaan als je wil.  Maar anderzijds, het "papieren" klassement heeft toch nog steeds zijn charme in onze digitale tijd ! respect !


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Dat ziet er proper uit Dani. Als je zoveel locs en wagons en hebt is dat wel handig vermoed :)

Tschäggata


HYA

TrainBase ook eens proberen bekijken. Dus gedownload.
Alles snel en OK.
Maar openen ... komt het bericht "Toegang tot het pad ...\LocImages is geweigerd." ... dan OK geklikt (enige keuze).
Komt het volgende bericht "Toegang tot het pad ...\Error.txt is geweigerd." ... weer OK geklikt (enige keuze).
Komt "Toegang tot het pad ...\Textfiles(1).txt is geweigerd." ... weer OK geklikt (enige keuze).

Komen we terug bij de "...\Error.txt is geweigerd."
"...\Textfiles(1).txt is geweigerd."
enz.

Na een keer of 20, 30 "OK" komt het programma te voorschijn.
Dan afsluiten, weer dezelfde **** om het gesloten te krijgen.
"Toegang tot het pad ...\TrainBase(c)Pro.cfg is geweigerd." ... dan OK geklikt (enige keuze).
Komen we terug bij de "...\Error.txt is geweigerd."
"...\TrainBase(c)Pro.cfg is geweigerd."

Met tussendoor ook enkele keren "De bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt".

Alles gewist. Opnieuw geïnstalleerd ... zelfde verhaal.

Dan toch eens m'n drie hersencellen laten samenwerken (pijnlijk) ... ik vrees dat er geen Acces op m'n Mac dual zit (die wel degelijk in Windows is ingesteld).

Snobby Crash

@jan... Inderdaad op mac werkt het niet, maar onder windows ziet het er wel goed uit !

En het is gratis.

En we moeten Dany niet lastigvallen om naar een copie te vragen van zijn, ook fantastisch uitziende database te vragen he !

Geert

ACFI

Citaat van: HYA op 14 februari 2014, 18:05:26 PM
Dan toch eens m'n drie hersencellen laten samenwerken (pijnlijk) ... ik vrees dat er geen Acces op m'n Mac dual zit (die wel degelijk in Windows is ingesteld).
Jan,

Versta ik je juist dat je bootcamp op je Mac hebt?

En dus onder windows aan het programmeren was?

Lijkt mij eerder een conflict met de plaats waar het programma geinstalleerd is. anders zou je eerder een bericht van ontbrekende DLL of bibliotheek krijgen.

Steven
vanop een mac met windows

HYA

Citaat van: ACFI op 14 februari 2014, 21:30:30 PM
Versta ik je juist dat je bootcamp op je Mac hebt?

En dus onder windows aan het programmeren was?

Lijkt mij eerder een conflict met de plaats waar het programma geinstalleerd is. anders zou je eerder een bericht van ontbrekende DLL of bibliotheek krijgen.
ik heb een iMax Dual. Dat wil zeggen dat je zowel Mac als Windows kan draaien zonder probleem. Je dient enkel te kiezen welk systeem je wil.

Verder gaat mijn kennis niet  :-[

Maar acces lijk ik niet te hebben.

Catje

Volgens mij is Train Base van W de Vaal niet gratis. :-\
Ik had dit programma ook gedownload.
Maar als je de gebruikshandleiding leest, ontdek je dat dhr de Vaal ervan  uitgaat dat je uit eigen vrije wil 12,50 euro doneert. ???
Het programma zou volgens de handleiding 30 dagen gratis zijn. :(
Toch geprobeerd, maar ondervond problemen met de werking ervan.
Verder maakt dhr. de Vaal bekend dat er geen updates meer van zijn en of komen.
Heb vervolgens dan maar besloten om dit programma weer te verwijderen.

Groeten,
Willy

janieburton

Citaat van: Catje op 15 februari 2014, 12:01:53 PM
Volgens mij is Train Base van W de Vaal niet gratis. :-\
Ik had dit programma ook gedownload.
Maar als je de gebruikshandleiding leest, ontdek je dat dhr de Vaal ervan  uitgaat dat je uit eigen vrije wil 12,50 euro doneert. ???
Het programma zou volgens de handleiding 30 dagen gratis zijn. :(

Groeten,
Willy

En dan na de 30 dagen?
 

dani

de mensen die me mail en pb gestuurd hebben, ik heb ze nog niet allemaal kunnen beantwoorden, maar het komt wel in orde !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

C.B.

Ik heb gewoon in Word een basis document gemaakt , daarin komt het merk , artikelnummer , een foto vlak daaronder ,  en vervolgens alle gegevens die verder nodig zijn.

Dan sla ik dit document ook op als PDF en laat dit afdrukken als een boek : dan heb ik een A5 formaat blaadje dat ik kan wegsteken in een kaft.
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Voorlopig een excel (voor Belgisch materiaal een tab voor locs, rijtuigen en wagens, andere landen hebben gewoon 1 tabblad  voor alles) en het is nog te doen qua overzicht, al zou een SQL database misschien beter zijn, misschien als ik dat eens geleerd heb op school, dat ik dat dan zo eens aanpak.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 februari 2014, 23:51:09 PM
Citaat van: Snobby Crash op 13 februari 2014, 22:17:03 PM
Hoe doen jullie dat ?
Ik doe dat helemaal niet. Al mijn materieel ligt op een plank en ik weet ongeveer wat ik heb. Meer moet dat niet zijn. Geeft een heleboel rust.
Dat woord "ongeveer"! Wacht tot je wat ouder wordt!

Voor de gebruikers van Access toch even dit: let op als je grootte boven de 2 Gb uitkomt. Als je foto's invoert gebeurt dat sneller dan je denkt. Probeer die zo klein mogelijk te maken (640 x 380 en comprimeren met bijvoorbeeld Irfanview). Ik weet niet of dit in de nieuwste versie nog een probleem is. Je kan de foto's beter in een apart bestand onderbrengen, ook de fabrikanten bijvoorbeeld. Die laatste kan je dan kiezen uit een rolmenu bijvoorbeeld, dat spaart wat typewerk.

philippe_007

Citaat van: janieburton op 15 februari 2014, 13:18:05 PM
Citaat van: Catje op 15 februari 2014, 12:01:53 PM
Volgens mij is Train Base van W de Vaal niet gratis. :-\
Ik had dit programma ook gedownload.
Maar als je de gebruikshandleiding leest, ontdek je dat dhr de Vaal ervan  uitgaat dat je uit eigen vrije wil 12,50 euro doneert. ???
Het programma zou volgens de handleiding 30 dagen gratis zijn. :(

Groeten,
Willy

En dan na de 30 dagen?

Dit is meestal het probleem van zulke software, of je krijgt een 30 dagen gratis versie, of een versie dat je slechts 100 items kan invoegen... Eens je meer wilt moet je deze dan kopen. Als dit slechts enkele euro's is is dit geen probleem. De vraag is dan hoelang de schrijver een versie gat blijven ondersteunen...

Ik heb identiek het zelfde probleem gehad voor mijn Dvd-collectie, er bestaan ontzettend veel tools voor de smartphone, voordeel is dat je dan slechts de barcode moet scannen en het reeds allemaal in de database zit.
Na 100 DVD's was het gedaan met spelen, wil je meer, dan moest je de pro-versie kopen, deze was gelukkig slechts 4€, dus geen probleem... Ondertussen ben ik daarvan een tevreden klant...

Voor mijn treinen moet ik er ook eens dringend aan beginnen... Moet iets zijn dat zowel op de smartphone werkt als op de PC, dan heb ik steeds alle info bij de hand.

Snobby Crash

Inderdaad Philippe, als het op de smartphone werkt heb je steeds alles bijnde hand, deze morgen een type 59 gekocht, maar was nietbzeker van het nummer die ik thuis al had, maar gelukkig had ik,hem niet dubbel !

Geert