Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ook ik hoop veel te leren hier.

Gestart door Opa-Bullcat, 11 februari 2014, 19:40:59 PM

Opa-Bullcat

hallo ik ben Hans, de nickname is Opa-Bullcat, en dat heeft een reden, bullcat klinkt fonetisch als "boel kat" wel we hebben er maar 17 maine coons (restand van kattenfokken) en 1 hond ( toller ) en een vrouw die zo ongeveer gek van me aan het worden is met mijn hobby.

Ik mag niet eens een testbaantje in de huiskamer laten liggen, erug he, oja ik vergat te vermelden dat mij testbaantje dan spoor G is en dat is redelijk groot en neemt veel ruimte in, dat is dus ook meer voor in de tuin 2de verdieping, waar ik amerikaans wil gaan rijden, ik heb al diverse loks ervoor waaronder de mallet 2-8-8-2 en een komplete F7 van 1.60 mtr en wat andere diesel loks je ziet ze regelmatig op tv.

Waarom dan toch ook voor H0 kiezen, wel ik denk dat jullie wel snappen dat LGB binnen niet gaat werken en ik met dit weer niet buiten ga hobby'en :)

Dus H0 2 spoor is hetzelfde als 2 spoor LGB alleen kleiner en ik kan binnen zitten, wat is er ondertussen in mijn bezit van H0 nog niet veel eigenlijk paar treintjes huisjes rails en 2 transformators.

Van LGB heb ik de massoth 1200Z centrale die is instelbaar op 14 volt dus daarme moet ik samen met iTrain de baan kunnen automatiseren en achter het digitale gebeuren raken, en dat laatste valt niet mee als je alleen nog maar een pc programma hebt en niets irl kan testen.

voor  mijn H0 baan heb ik ook al een centrale en wel een digtrax centrale
Wat nog meer over mezelf, eigen baas die zijn bedrijf volledig geautomatiseerd heeft, Heel veel zin om mijn oude hobby ( 35 jaar geleden) weer op te gaan pakken, heel veel vrije tijd, en ik popel om wat te gaan doen :)

Zo dat was het wel een beetje, hopelijk krijg ik veel info hier op het forum, mijn vraagjes komen vanzelf wel Digitrax.

Ondertussen is er trouwens besloten om vanwege mijn hobby en de slechte huizen markt en het niet willen verkassen van mijn vrouw en extra etage op het huis te  plaatsen met een formaat van 7,5 x 5,5 meter, daar ga ik proberen mijn H0 en LGB baan neer te gaan leggen en met helixen de nodige opstel mogelijkheden te creeren.

Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik het wel, foto's plaatsen voel ik naar aanleiding van andere forum me niet echt toe geroepen.

Hans
ps. http://www.youtube.com/watch?v=0ZwLYPpXjhM# , sorry voor het beeld, maar wat zijn ze mooi :)

doomslu

Welkom Hans. Je gaat er duidelijk met volle kracht tegen aan!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Welkom op ons forum, Hans.
Je hebt daar wel een prachtige machine te pakken  ;)
Veel plezier en succes met je hobby !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

welkom Hans uit  Nederland, je hebt mooie plannen , daar hou ik van !!!
Ik ben alvast een kandidaat "volgeling"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Catje

Ook van mij Hans, hartelijk welkom op dit gezellig forum.
Ik zal uw vorderingen blijven volgen.

Groeten uit het zuiden van Nederland,
Willy

railman56

welkom in ons midden en veel plezier met het forum
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Cord

Dag Hans,
Welkom op dit forum. Mijn ervaring is dat hier een behoorlijk aantal toppertjes verkeren en dat hier een boel valt op te steken.
Veel plezier.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing