Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Dirk

Dani,
Als je in China koopt via Ali, weet dan dat die mensen afhankelijk zijn van de positieve reacties. Negatieve reacties hebben meet gevolgen dan je je kunt voorstellen. Wij Westerlingen willen de goedkoopste spullen, die perfect zijn en liefst gratis verzonden. Als er dan wat mis loopt da is blijkbaar jou kot te klein.... Dat heeft niks met woke te maken maar alles met het systeem waar jij ook gretig gebruik van maakt. Dat die 2€ terug betaald werd vind ik persoonlijk al ongelofelijk fair, dat er klachten gestuurd worden naar de verkoper snap ik, maar boze mails naar Ali zelf, dat vind ik er over. 2€ alstublieft, nu gaan we honger lijden. Dat die loonslaven daar ginder er mss wel 4h moeten voor werken dat zal ons westerlingen worst wezen, dat is hun probleem. Ga jij voor 2€ werken? Dacht het niet. Ik vind dat de elitaire houding van dit forum een beetje de spuigaten uit loopt. Negativiteit is hier een beetje de regel aan het worden. Jammer, er zijn enkele posters die er maar niet genoeg van krijgen om kritiek te uiten op van alles en nog wat, Van een loc die niet deugt, omdat er verkeerde modellen uitgebracht worden, omdat het geen exacte copie is va de werkelijkheid, dat het hier in Belgie maar niks is, dat het in het buitenland beter is en ga zo maar door....
Nu zal er van de grootste grommelaars wel reactie komen, ik kan de namen hier al op een papiertje zetten.
Het is niet mijn gewoonte om te reageren op onzit berichten, maar als je het Chinese systeem niet kent en er dan op afgeven onder het mom van "niet woke" vind ik getuigen van een verregaande vorm van elitair gedrag.
OK, shoot the piano player.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

raf

ik heb juist 100 van deze leds nodig in een schakel paneel tijdens het monteren zaten er maar 80 leds in de verpakking . 03 May 2022 21:05

Dit was mijn commentaar en wat is daar verkeerd aan ???
Dan heb ik de leverancier voorgesteld via mail


Ik ontving de goederen, maar in het pakket waren 80 stuks NIET 100 zoals ik bestelde. Ik heb slechts 100 stuks nodig in een switche board .solution please

Op deze mail heb ik geen antwoord gekregen daarom mijn mail naar aliexpress omdat ook de tijd afliep dat ik kon reageren als er iets verkeerd is met de aankoop.

Het zelfde is na 3 dagen naar aliexpress gegaan met het voorstel dat ik er nog100 wil kopen en om voor de winkel de kosten te drukken dat ze dan die 20 stuks daar mee in doen of 2 euro terug betalen voor het ongemak en alweer de lange wacht tijd
Ze waren 16-02 besteld en van de week maar juist hier .

En Dirk sorry maar als jij hier naar de winkel gaat en er zit 20% te weinig in de verpakking dan ga jij ook terug om te reclameren .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

misschien verhouden  Chinese lichaamsdelen zich anders dan Europese  ;) Je gebruikte het woord Chinese troep zeker.......Russen bestelden er ook goedkopere Chinese (slechte)vrachtwagenbanden zie waar het hen heeft gebracht  ;)

janieburton

Citaat van: raf op 06 mei 2022, 16:45:47 PM

En Dirk sorry maar als jij hier naar de winkel gaat en er zit 20% te weinig in de verpakking dan ga jij ook terug om te reclameren .

gr raf

+1

 

Dirk

even een correctie,
ik viseer niemand persoonlijk, dus Raf, geen zere tenen krijgen.
Wat mijn insteek is, er wordt op dit forum door enkelen een heel negatieve sfeer gecreeerd, dat is wat ik jammer vind, dat is toch niet nodig op een hobby forum, doe dat op een politiek rechts forum, dan wordt je er nog voor betaald ook.
Wat betreft de ledjes, jammer dat je er 20 te weinig geleverd kreeg, dat is balen, maar besef je wel wat een impact die 2€ heeft wat betreft een ecologische voetstap? En ook de gevolgen voor jou onderbetaalde leverancier in China? Wat kosten 20 ledjes als je ze hier lokaal gaat halen? Is het dat waard? En neen, als ik ergens langs de weg een kilo aardbeien koop, en ik kom thuis en zie dat er te weinig in het bakje zitten, dan ga ik niet terug om 4 aardbeien op te eisen of 20% van 5€ terug te vragen, zo ben ik niet, maar ik weet dat ik mss een uitzondering ben.
Anyway, even goede vrienden die positief in het leven staan.

mvg

de pianospeler
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

raf

Dirk het was zeker geen aanval op u hoor maar als het nu een paar ledjes waren dan had ik niets gedaan .
Daar ik er nog wilde bestellen had de leverancier even goed deze ontbrekende mee in  het zelfde pakket kunnen sturen .
Dat had hem niet meer gekost en had hij een tevreden klant .
Waar ik me het ergste aan hekelde was dat hij zelfs geen moeite deed om op de mail te reageren en me ook meteen blokte op de site.


En dit terwijl ik nog steeds bij hem wilde bestellen.
Maar er blijkt dus wel meer aan de hand te zijn want ik hoor nog van mensen die on programmeerbare pic's krijgen toegestuurd net zoals ik overlaatst.


De draai bank uit elkaar gehaald want de speling werd een beetje te erg
Bleek er een maden schroefje verdwenen te zijn uit de stopper van het langs slede transport .
En ik heb er in huis maar waar liggen ze ???? en wedde als ik er koop dat ik ze nadien vind

Groetjes Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

the_gold

Vandaag op de ruilbeurs niets gevonden om mee te nemen naar huis. En de locs buiten bleken wat te groot te zijn.  ;)

DEDJU TOCH...





Alberke

Het tijdschrift uit Canada is aangekomen, 20€ extra voor Bpost.
Toch heeft men mij verteld dat er voor tijdschriften niets aangerekend wordt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

jakke

Modelspoor in Rivierenhof.
Droog weer .Volgens agenda :  rijdag .
Ter plaatse : geen beweging aan of rond baan .
Balen .
Vereniging blijkbaar niet erg accuraat met mededeling afgelasting .
Spijtig .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Havoc

Citaat van: jakke op 22 mei 2022, 10:28:56 AM
Modelspoor in Rivierenhof.
Droog weer .Volgens agenda :  rijdag .
Ter plaatse : geen beweging aan of rond baan .
Balen .
Vereniging blijkbaar niet erg accuraat met mededeling afgelasting .
Spijtig .
Ik dacht dat de gewone rijdagen enkel in de namiddag waren. Maar het is nu al lang geleden dat ik daar nog geweest ben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

hebben die een webside, ik kom steeds uit op website van prov.Antwerpen ?

jakke

#4706
Zeker heeft deze vereniging een website.Hierbij de link naar de kalender . En dan hierop verder naar homepage.
https://www.kmyca.be/event/rijdagen-rivierenhof-2/
En ja , de rijtijd staat aangegeven : van 8u tot late namiddag ... . Die 8u kan natuurlijk een avonduur zijn . 😁😁😁😁

Ach ieder laat wel eens een steek vallen .

Het balen was een reactie van het moment . Humeur al veel beter . Ik ga deze namiddag met natuurpunt door de molenbeekvallei.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Metpetergaathetbeter

https://www.kmyca.be/event/rijdagen-rivierenhof-2/   misschien gingen ze liever daarheen vreemd genoeg hetzelfde weekend en vergeten te vermelden dat ze liever elders heen gingen https://www.kmyca.be/event/dordt-in-stoom/  onderaan blad  ???

Havoc

Ik ben ook gaan kijken en wat me opviel is dat de rijtijden zo verschillend zijn. 8-17, 12-17, 13-17... Vroeger (pre-corona) was dat 14-17 dacht ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

eens kontakteren misschien iemand helpen kan ?