Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

kan een Schmidt trigger uitkomst bieden om het schakelen te stabiliseren ?     ik gooi maar iets in de lucht hee ...  het kan ook averechts effect hebben

https://www.youtube.com/watch?v=Nrp8OgQLAlw

en zeker deze eens bekijken.

https://www.youtube.com/watch?v=woTiKij76cA




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

het probleem is dat het signaal letterlijk terug naar de 5 volt springt inplaats van laag te blijven .
de smidt trigger zou wel het probleem oplossen als het signaal te laag zou worden
nieuwe printjes zijn hier toe gekomen
een nieuw solderen en een opto aan de ingang zetten met een condensator om de pulsen te glatten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ok de opto mee op de print gezet en nu is het probleem volledig van de baan .
door mijn hersenwerking was ik dus vergeten dat ik op mijn eigen baan de lange bedrading steeds met een opto op de toekomende print versterkte
daarom kon ik daar met zeer lange draden werken
dus opgelost alweer
al heeft het een hele dag gekost

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: raf op 27 oktober 2021, 18:15:42 PM
al heeft het een hele dag gekost
Bekijk het positief, Raf ..

1. je bent een dag van de straat geweest
2. je hebt je tijd nuttig doorgebracht
3. je hebt iemand geholpen   (jezelf of de club)
4. je hebt je hersenen nuttig gebruikt  en dus "verzorgd"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Ja het was ook positief gedacht hoor alleen ik had nog veel andere zaken kunnen doen
nu wat er ook nog veranderd was dat is dat de modules elektrische aangesloten worden met kabels en die zijn opgerold .
maar als ik ze afrol zijn ze 1,5 meter lang .
tel dit bij op de bekabeling in de bakken zelf komt er zo maar eventjes 3 meter bij
wat de totale lengte op 6 meter brengt .
en dan moet bak 3 nog aangesloten worden wat weer een 2,5 meter bekabeling is
maar het werkt en daar ben ik blij om
hop naar het volgende probleem hahahah en zo blijf ik van de straat hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Bundesbahnfreak

Vandaag klotedag, onze Beagle (15 jaar) zullen we moeten laten inslapen.  En mijn schoonzus heeft corona  :-[ . Grtn Rudy

DelticPower

Veel sterkte Rudy, een gezinslid moeten missen is altijd zwaar, maar bedenk, de afstand is nooit groter dan de afstand tussen hoofd en hart. Wens ook jou schoonzus een snelle beterschap.
Groeten Jan.

dani

Citaat van: Bundesbahnfreak op 02 november 2021, 21:59:32 PM
Vandaag klotedag, onze Beagle (15 jaar) zullen we moeten laten inslapen.  En mijn schoonzus heeft corona  :-[ . Grtn Rudy
Heel erg voor je schoonzus...  Hopelijk komt ze er goed door hee !
En 15 jaar voor een Beagle ? Dat is al eenrespectabele leeftijd hoor, maar toch is het nog steeds te vroeg om ham/haar te moeten laten gaan.
Maar inslapen is soms beter fan te laten lijden in sommige gevallen.   Mijn Beagle is nu 6,5 en ik mag er niet aan denken haar ooit te moeten afgeven, al weet ik dat het toch komt ....

Veel sterkte met de beide  "dedjuu toch" gevallen ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Bundesbahnfreak op 02 november 2021, 21:59:32 PM
Vandaag klotedag, onze Beagle (15 jaar) zullen we moeten laten inslapen.  En mijn schoonzus heeft corona  :-[ . Grtn Rudy

Ik heb in april mijn Frans Bulldogje moeten laten inlapen, 9,5 jaar en ze had reeds een paar jaar een gezwel dat steeds maar gelijk bleef, tot het op 2 à 3 dagen escaleerde naar zwart worden en de huid kwam zelfs los.
Borstkanker dus.
Zo'n diertje laten inslapen doet pijn, veel pijn, niet voor het dier maar voor zijn baasje!

:(

Metpetergaathetbeter

wat ik dan afvraag bent U daar dan bij ? Of beslist een dierenarts daar anders over ?

Bundesbahnfreak

Dag Peter,
Het is in bijzijn van het baasje of baasjes. Als je zelf wilt natuurlijk

Mvg

Rudy

Metpetergaathetbeter

omdat ik laatst las dat dit ogenblik  van elkaar samen afscheid nemen eigenlijk het meest nodig is voor uw vriend(uw huisdier)die komt te overlijden dat je er zolang mogelijk bent.....

die zei net niet dat het niet kan(zijn) dat je er niet bent als uw dier U het meest nodig heeft

dani

Toen onze Westie in februari 2018 is "ingeslapen" is de dierenarts dat in onderlinge afspraak en heel sereen en rustig gewoon bij ons thuis thuis komen doen.
We waren tot de laatste seconde bij hem en ook de Beagle Neelah (mijn hondje) is bij hem gebleven .  Ze hebben nog even heel dicht naast mekaar op de mat in de living afscheid genomen en dan heeft Swiffer zijn eerste (slaap-) spuitje gekregen.  Hij werd suf en ging rusting slapen op schoot bij Christine.   Na enkele minuten heeft hij dan het tweede spuitje gekregen maar dat wist hij zelfs niet meer.

Als je wil kan je dus tot de laatste seconde bij je huisdier blijven op dat moeilijke moment.   Maar er zijn inderdaad ook mensen die dat emotioneel NIET aan kunnen, en dat moet men dan ook respecteren  cind ik. Elk gaat daar op zijn eigen manier mee om.



SHIT, ik krijg weer een beeld van  "mijn boereke" voor ogen nu ...      Het blijft lastig.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bundesbahnfreak

Morgen om 17:50 is het zover.  Nu het realiteit wordt krijg ik het lastig.
Mijn vrouw en ik hebben voor de coronamiserie meegegaan toen haar zus haar Chihauhau hetzelfde onderging, dit was voor mij de eerste en tot morgen laatste keer. Het doet iets met een mens.
Grtn Rudy

raf

Dani hier bij ons doen we het ook juist hetzelfde
zo slapen ze rustig in en de andere hondjes kunnen ook afscheid nemen
het is niet voor iedereen weg gelegd om dit te doen
maar voor een jarenlange vriend heeft mijn vrouw en ik het er wel voor over

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.