Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

Johan welkom in een stukje van mijn wereld na de tia's
hoe smaakt choco ??? wat is dat ding met die tanden op tafel ?? en waar heb ik ooit die software voor geschreven en die printen waar dienen die voor

gemakkelijk is anders

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

juist bericht gekregen dat de beurs in affligem niet door gaat dit jaar
desondanks alle moeite die de inrichters gedaan hebben zegt de gemeente NEE en dan kun je beginnen met de standhouders terug te gaan betalen

hopelijk erwin en hun team terug met een mooie beurs

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

deze nacht is een goede vriend en lid van Belgium model ship accossiation overleden .
pancreas kanker en daar is weinig aan te doen
na de diagnose is het juist 6 maanden geleden .

en nog meer droevig nieuws deze week te verwerken gekregen
mijn tante licht in het hospitaal met nog maar 20% hart functie
op een ouderdom van 81 jaar geloof ik nooit dat ze daar nog veel aan gaan doen

donkere tijden het is een tijdje rustig geweest
ik moest het efkes kwijt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

Citaat van: raf op 24 september 2020, 10:46:00 AM
...
mijn tante licht in het hospitaal met nog maar 20% hart functie
op een ouderdom van 81 jaar geloof ik nooit dat ze daar nog veel aan gaan doen
...

Raf,

zowel mijn vader als mijn moeder hebben een pacemaker gekregen op latere leeftijd. Het hangt natuurlijk wel af van de algemene gezondheid van de persoon of zo'n operatie nog kan en nog nuttig is voor de persoon. Je hoeft het niet dadelijk zwart in te zien.

ACFI.

raf

hoi acfi
haar juist aan de telefoon gehad en er is wel iets goed nieuws
het vocht begint te verdrijven uit haar longen en ze maakt weer tijd voor verandering
nu met alle macht bezig om hun met 2 in een service flat te krijgen
nu wonen ze in een eigen huis op de eerste verdieping dus elke keer trappen doen
en nu vind ze zelf dat het tijd is om te verhuizen naar zo een flat
ok dat doet niets aan haar toestand maar gaat haar leven wel gemakkelijker maken
hopelijk met medewerking van de dokter dat ze snel uitzicht hebben op zo een flat

gr raf en bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

dag raf,

zelde doorlopen voor een tante. ik hoop dat het op zijn pootjes komt.

ACFI

Alberke

Mijn glas is leeg (melk)
Niet belangrijk, ik wou alleen eens iets anders in de index zien staan dan "type 1"  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Ik type geen 1... boeha. Ik vond het vooral spijtig dat de presentatie van Märklin al uren voordien verknalt werd door (weeral) nen Amerikaan die niet kon wachten. You goddamned spoiler! Bijkomend: de loc past niet in mijn verzameling. Wat enerzijds spijtig is, want ik vind hem echt wel heel mooi, maar anderzijds kan ik met dit uitgespaarde geld 2 andere kopen (in occasie misschien zelf 3 of 4).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

mijn tante is terug thuis ;ze hebben haar hart stil gelegd gisteren en het dus ook terug opgestart en de pieken in de elektrocardiogram zijn minder geworden
de hart functie is nog maar 20% en het gaat niet meer worden zelfs met medicijnen niet
ze moet dus nu plas pillen nemen en bloedverdunners en dies meer
ze gaan ook naar een service flat dus geen trappen meer lopen en dergelijke

al met al ze gaat nog een beetje mee gaan in goede omstandigheden
gvd ik zie haar toch wel graag hoor de zus van mijn overleden moeder is het enige wat ik nog heb langs die kant van de familie .

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: Alberke op 01 oktober 2020, 20:57:37 PM
Mijn glas is leeg (melk)
Niet belangrijk, ik wou alleen eens iets anders in de index zien staan dan "type 1"  ;D

Je had iets vroeger moeten posten Alberke-Hugo....  Dan was je glas misschien nog halfvol geweest , reden om op tijd bij te vullen dan :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

weer een slachtoffer van de zinkpest!
De middenas staat zo'n millimeter lager dan de andere.
Het is geen al te ingewikkeld onderdeel, als ik nu kon CAD tekenen was dat wel te printen, of te CNC-en, maar dat is helaas één van de vele talenten die ik niet bezit.
Zinkpest by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

59erke

Ben je de hele namiddag bezig met 4 2kleurige smd 0605 ledjes met bijhorende weerstandjes in te bouwen, heb je alles werkend gekregen want ohja de draadjes van de decoder waren ook afgebroken kom je op het punt om alles in de lok te proppen breken toch wel 3 draadjes af van de smd led en dat kan ik helaas niet terug solderen.

k*t dingen... >:( >:(
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

evan

Citaat van: 59erke op 01 november 2020, 17:07:45 PM
Ben je de hele namiddag bezig met 4 2kleurige smd 0605 ledjes met bijhorende weerstandjes in te bouwen, heb je alles werkend gekregen want ohja de draadjes van de decoder waren ook afgebroken kom je op het punt om alles in de lok te proppen breken toch wel 3 draadjes af van de smd led en dat kan ik helaas niet terug solderen.

k*t dingen... >:( >:(

Jammer...
Wat voor draadjes gebruik je?

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

59erke

Voorgedoseerde ledjes met microdraadjes.

Valt zoiets te lijmen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Alberke

Citaat van: 59erke op 01 november 2020, 17:07:45 PM
Ben je de hele namiddag bezig met 4 2kleurige smd 0605 ledjes met bijhorende weerstandjes in te bouwen, heb je alles werkend gekregen want ohja de draadjes van de decoder waren ook afgebroken kom je op het punt om alles in de lok te proppen breken toch wel 3 draadjes af van de smd led en dat kan ik helaas niet terug solderen.

k*t dingen... >:( >:(
Straffe bril en fijne soldeerbout; maar ik moet bekennen dat ik er op de duur toch ook maar mèt draad heb gekocht.
Ik heb geleerd om niet op die draadjes te vertrouwen en die zo snel mogelijk te fixeren.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D