Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

svvander

Wij hebben de laatste weken ook enorm veel internet problemen. In het begin dacht ik dat het kwam door het thuiswerk en de kinderen allemaal op hun PC en/of GSM/tablet. Blijkt dat er toch problemen zijn bij de providers ook.

Wat ik wel had toen we juist verhuisd waren en overschakelt waren naar Proximus, is dat er een draad fout aangesloten was door de installateur. Het internet werkte wel, maar ging na een aantal dagen in fout en dan herstart het systeem (zoals je aangeeft) zichzelf. De man die toen langsgekomen is, heeft zelf een volledig nieuwe kabel getrokken toen. Je moet eens bellen met je provider en vragen of ze een meting op afstand kunnen doen. Meestal kunnen ze daar veel informatie van ophalen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 21 augustus 2020, 22:03:19 PM
Niet echt modelspoor, maar toch, ik heb het nodig om het forum te lezen!  ;)
Nu ik verhuisd ben was het nodig om voor internet over te schakelen op VDSL.
Het werkte in het begin schijnbaar prima, maar na een tijdje viel het een paar keer per dag uit. Soms enkele keren op een kwartier. Soms ook een paar dagen feilloos. Er hing een switch aan, en na die verwijderd te hebben was het beter, tot een paar dagen het opnieuw begon. Nu gebruik ik enkel de wifi (telefoon VoIP is ook uitgetrokken) en vandaag is er weer eens geen probleem. De provider zegt dat het aan mijn interne bekabeling zou liggen, maar ik denk niet dat de zich om de zoveel dagen zelf hersteld. Ik zoek eigenlijk mensen die ook zoiets hebben meegemaakt, want goede raad is duur. Letterlijk!
Zelf kan ik er weinig aan doen, de telefoonlijn komt binnen in de kelder in zo'n blauwe kast, en van daar uit gaat het naar het 2de verdiep, rechtstreeks.
Specialisten, help!

Ik ben alles behalve specialist en kan dus enkel vertellen wat zich hier voor deed;
Reeds een maand of twee viel internet af en toe weg, en een paar minuten kwam het vanzelf weer terug, (dus het herstelde zichzelf wel in tegenstelling tot bij U).
Tot plots woensdag jl 's middags het inet volledig weg viel.
Gebeld met telenet en het eerste wat ze vroegen was of we alle stekkers wel goed hadden ingeplugd, terwijl niemand iets had aangeraakt.
"Als wij een technieker moeten sturen kost u dat 75€ meneer"
antwoord van mij; "stuur maar een technieker en ga er maar van uit dat hier niets betaald wordt!"
De technieker kwam, zag dat het modem kapot gegaan was, heeft het vervangen met de woorden, "dat kost u niks meneer, het is niet uw schuld dat een modem stuk gaat!"

;)

stoomlokje

Hier valt al 4 dagen achter elkaar geregeld het laagspanningsnet weg ( 230 v ), en dat op onregelmatige tijdstippen.
Gevolg: telkens modem, TV ; airco enzovoort terug opstarten.
Vermoedelijk door de kortstondige onderbreking en onmiddellijk daarna al terug opkomen van de spanning defect aan multiswitsch van de TV installatie , waardoor we nu al dagen de posten van de TV niet meer kunnen omschakelen.
Gevolg : nieuwe multiswitsch bestellen die een pak geld kost.
We zullen toch de leverancier ( Infrax ) eens moeten opbellen.

evan

Citaat van: stoomlokje op 22 augustus 2020, 02:03:02 AM
Hier valt al 4 dagen achter elkaar geregeld het laagspanningsnet weg ( 230 v ), en dat op onregelmatige tijdstippen.
Gevolg: telkens modem, TV ; airco enzovoort terug opstarten.
Vermoedelijk door de kortstondige onderbreking en onmiddellijk daarna al terug opkomen van de spanning defect aan multiswitsch van de TV installatie , waardoor we nu al dagen de posten van de TV niet meer kunnen omschakelen.
Gevolg : nieuwe multiswitsch bestellen die een pak geld kost.
We zullen toch de leverancier ( Infrax ) eens moeten opbellen.

Infrax bestaat niet meer  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Citaat van: svvander op 21 augustus 2020, 22:08:01 PM
Wat ik wel had toen we juist verhuisd waren en overschakelt waren naar Proximus, is dat er een draad fout aangesloten was door de installateur. Het internet werkte wel, maar ging na een aantal dagen in fout en dan herstart het systeem (zoals je aangeeft) zichzelf. De man die toen langsgekomen is, heeft zelf een volledig nieuwe kabel getrokken toen. Je moet eens bellen met je provider en vragen of ze een meting op afstand kunnen doen. Meestal kunnen ze daar veel informatie van ophalen.
De installatie is hier ook door P gedaan, de vorige bewoners hadden alles van P en blijkbaar geen problemen.
Nu al drie dagen geen onderbreking. Precies last als het onweert; gebruiken die nog luchtlijnen of zo  ;D
Wel alles afgekoppeld, ik gebruik alleen de wifi.
Die metingen heb ik al veel gehad, de resultaten zijn wispelturig. Soms een foutmelding op vier meter, of 13 meter, of 31 meter. Soms niets. Ook raar is de meting van de lengte van de aansluiting: 130 meter!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

??? Misschien dan toch ergens een kabel die niet goed meer is en vals contact geeft? Op zulke lengte is de kans echt wel heel groot. (Of er zit een rat met een nest rond uw kabel, met hare pc uwen internet te pikken  :D ).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Citaat van: svvander op 22 augustus 2020, 13:39:51 PM
??? Misschien dan toch ergens een kabel die niet goed meer is en vals contact geeft? Op zulke lengte is de kans echt wel heel groot. (Of er zit een rat met een nest rond uw kabel, met hare pc uwen internet te pikken  :D ).
Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad: trage netwerksnelheid op één PC. Bleek één kabeltje (van de acht) in de wandcontactdoos geen verbinding te maken.
Dus toch misschien kabels eens nazien??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Ergens een kabel die vocht binnen gekregen heeft? Als het droog weer is geen probleem, vochtig weer, wel problemen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Ben hier rijp voor het containerpark. Terminaal debiel geworden. Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd. Wou nu een pcb verder doen. Maar ik kreeg geen component geselecteerd. Blijkt dat ik 2 uur op het verkeerde knopke aan het klikken was.... En maar van alles proberen, libraries ergens anders zetten, programma opnieuw installeren, oudere versie geprobeerd. En niks dat hielp.

Zou beter matjes gaan vlechten of zoiets.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: svvander op 22 augustus 2020, 13:39:51 PM
??? Misschien dan toch ergens een kabel die niet goed meer is en vals contact geeft? Op zulke lengte is de kans echt wel heel groot. (Of er zit een rat met een nest rond uw kabel, met hare pc uwen internet te pikken  :D ).
Vanuit de kelder tot boven ligt het allemaal netjes droog en beschermd. Van af die blauwe kast tot in de straat en waar dat ook mag naartoe gaan, ( 150 meter) daar heb ik geen controle over. en als daar die rat zit...
En hoe overtuig ik die mannen om hun kabels na te kijken?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Havoc op 22 augustus 2020, 14:48:11 PM

Zou beter matjes gaan vlechten of zoiets.
Gij weet niet hoe moeilijk dat is zeker! Ik was er op gebuisd in de kleuterschool.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Eigenlijk is het enige de kabel doormeten met een Fluke netwerk kabel tester. Maar die dingen zijn prijzig...

Wat misschien een mogelijke test is, is de kabel tussen kelder en boven tijdelijk vervangen door een lange patchkabel. Als het dan goed gaat, dan weet je dat die kabel een probleem heeft. Als het geen verschil geeft, dan zit het bij Proximus.

Citaat van: Alberke op 22 augustus 2020, 15:03:25 PM
Citaat van: Havoc op 22 augustus 2020, 14:48:11 PM

Zou beter matjes gaan vlechten of zoiets.
Gij weet niet hoe moeilijk dat is zeker! Ik was er op gebuisd in de kleuterschool.
Was er al een kleuterschool in uw tijd? :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 22 augustus 2020, 15:38:42 PM
Eigenlijk is het enige de kabel doormeten met een Fluke netwerk kabel tester. Maar die dingen zijn prijzig...

Wat misschien een mogelijke test is, is de kabel tussen kelder en boven tijdelijk vervangen door een lange patchkabel. Als het dan goed gaat, dan weet je dat die kabel een probleem heeft. Als het geen verschil geeft, dan zit het bij Proximus.

Daarvoor moet ge in die blauwe kast kunnen hé; dat idee was bij mij ook al opgekomen.

Ja er waren al kleuterklasjes, gezellig in die boomhut, en gemakkelijk als ge pipi moest doen  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Ludwig

Citaat van: Alberke op 22 augustus 2020, 15:03:25 PM
Citaat van: Havoc op 22 augustus 2020, 14:48:11 PM

Zou beter matjes gaan vlechten of zoiets.
Gij weet niet hoe moeilijk dat is zeker! Ik was er op gebuisd in de kleuterschool.

Valt eigenlijk nog best mee.
Heb iemand gekend die 2 uur bezig is geweest met witte tekst op een wit blad te printen.
Had zelfs software van printer verwijderd en terug geïnstalleerd maar nog steeds geen tekst op het blad te vinden..
Tja soms.... :D
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Havoc

Ja, maar toch. Ok, ik heb het programma zo'n 6 maand niet gebruikt. Maar dit is toch een nieuw niveau van idioot zijn. Straks vergeet ik nog te ademen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.