Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

svvander

Dat is zo en inderdaad... nu moet ik ze daarvan nog kunnen overtuigen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

Mijn nicht is dus heengegaan, vandaag bericht ingesproken gekregen. Komt aan.
Den Eric.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1


raf

innige deel neming eric
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Chrisrail

#4147
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

M'n medeleven.
Koester de mooie herinneringen.
Paul

bollen neus

Bedankt mannen voor de steun betuigingen. Amper 60 jaar, altijd in de zorgsector gezeten, en "zéro" pensioendagen van kunnen genieten, dat is eens iets over na te denken.
Den Eric.

Gerolf

Veel te jong. Gecondoleerd ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mardig23

Beste Eric,

Via deze wil ik ook graag mijn medeleven betuigen bij het verlies van uw nicht.
Veel sterkte, aan u, de familie en vrienden.

Als het een troost mag zijn, veel mensen in de zorg doen de job van hun leven. Hoewel ze meestal op vroege leeftijd al met lichamelijke kwaaltjes beginnen sukkelen, blijven ze doorgaan, dikwijls ver voorbij de pensioensgrens. Vele zijn daar niet mee bezig, en genieten van het sociale contact, en het kunnen "zorg dragen" voor anderen.
Ik heb er ook verschillende in de familie, deze mensen zijn, corona of geen corona, allemaal helden.

Maar dat neemt niet weg dat u nicht u veel te vroeg is ontvallen. 60 is veel te vroeg om te gaan :'(
Mvg Karl

svvander

Mijn probleempjes zijn voor het ogenblik maar futiliteiten t.o.v. de problemen dat anderen nu ervaren... maar ik ga er toch eens over zagen. Misschien lucht het dan een beetje op en voel ik mij iets beter. Het is precies dat de laatste dagen alle facturen ineens binnenkomen... eerst het kadaster (ok, hadden we voorzien, maar het is weeral meer), dan afrekening van het water, boeken voor het school (x2 want de jongste dochter gaat nu ook naar het middelbaar)... op zich, nog geen enkel probleem.
Vandaag krijg ik een mail via het werk: factuur brandstof (ik heb een kaart via mijn werkgever... en eigenlijk win ik daar niets of weinig op) 3x zo hoog factuur als anders en we hebben maar met 1 wagen van de 2 getankt... hier klopt iets niet. Nagekeken in het systeem... een oud contract per ongeluk terug gelinkt aan een nieuwe nummerplaat (waar ik niets mee te zien heb). Kosten waren niet voor mij, maar ze gaan wel van mijn rekening. Creditnota volgt pas de maand daarop.
Ondertussen het factuur van de beugel van ons Maya... bijna een maandloon enkel voor da stukje ijzer????  :o en dan nog is al die afspraken erbij. Een 10-tal aan €75 slik!
Maar dat was nog niet genoeg: dan ons oudste hare PC. Vlak na de lockdown had 'm de geest gegeven. Ze heeft dan nog een maand of 2 kunnen rekken met mijne oude laptop... maar diene is dan ook al zo traag. Dan maar binnen voor reparatie. Goed nieuws: het schakelaartje €10, werkuren €50 en een andere harde-schrijf: €75. Oef, als ze daarmee nog een jaar of 2 geholpen is, dan is het ok. Zojuist terug telefoon: slecht nieuws... het was niet de harde schijf, maar de grafische kaart... kostprijs €300 (+ alle bovengenoemde kosten - de harde schijf, want die kon ik nog verder gebruiken). Pfff. Wetende dat er ik nog ene ga moeten aanschaffen voor mijn jongste dochter. Als ze het schooljaar terug thuis gaan moeten beginnen zit er niet veel anders meer op.

Gevolg: treintjes heel ff on hold (en misschien het één en ander snel in de verkoop) in de hoop dat ik die putten snel kan dichten. Hoop dat het dan toch nekeer een beetje stopt. Weet dat zowel mijn vrouw als ikzelf zeker niet slecht verdienen (het is niet dat ik in een kasteel woon en met ne RollsRoyce rondrij om mijn brood te gaan halen... maar ik mag absoluut niet klagen). Maar al deze kosten wegen toch wel heel zwaar door op een budget. Ik probeer mij dan altijd in te beelden: hoe doen mensen met minder inkomen (of gezinnen waar maar 1 verdiener is en met meer kinderen) dit dan? Van werken wordt ge niet rijk zijn mijn grootmoeder altijd, alleen maar grijs. Ik denk dat ze gelijk had.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be