Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

PietB

#4050
Citaat van: doomslu op 08 juni 2020, 12:58:45 PM
Mijn eerste idee was verhuizen, maar wie wil er nu naar Nederland verhuizen?  ??? (behalve Nederlanders zelf, natuurlijk. Dat is logisch).
Goed idee Luc, blijf aub allemaal maar daar!!!! ;D

En Koen sterkte man.

doomslu

Citaat van: PietB op 08 juni 2020, 16:25:33 PM
Citaat van: doomslu op 08 juni 2020, 12:58:45 PM
Mijn eerste idee was verhuizen, maar wie wil er nu naar Nederland verhuizen?  ??? (behalve Nederlanders zelf, natuurlijk. Dat is logisch).
Goed idee Luc, blijf aub allemaal maar daar!!!! ;D

En Koen sterkte man.
;D ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Koen,

Veel sterkte, en hopelijk als je dan toch verhuist, dan zien we elkaar wel daar (ik plan een verhuis in 2021 of 2022 naar de Cevennen)

@Dani,

Je mag niet veralgemenen.  Werkgevers hebben werknemers nodig, maar hier in België worden de winstmarges steeds kleiner omdat het product steeds goedkoper moet worden (omdat iedereen recht heeft om het te kunnen kopen).  Winst in bedrijven (beursgenoteerde en andere) zijn niet om naar huis te schrijven; als belegger kan ik het weten.  Het verschil tussen investeren in bedrijven en onroerend goed wordt steeds kleiner; waarbij je dan bij onroerend goed, bij een kleiner "dividend", wel kapitaal waarborg hebt.

Roland

Dirky

Hey Koen, ik ben een echte job-hopper geweest en heb snel geschat zowat 15 verschillende jobs gehad in mijn carrière. Geloof in jezelf en schrijf je nu in op sites zoals Jobrapido en stepstone etc... Dan zie je meteen waarnaar men algemeen het meest op zoek is. Beetje bijscholen eventueel om een andere uitdaging aan te gaan kan nooit kwaad.

En als je dan later op pensioen bent en naar Frankrijk verhuisd, kom ook ons daar eens een bezoekje brengen. Net als Roland gaan we waarschijnlijk 2022 de stap zetten. Dan wel iets westelijker richting Limoges of Toulouse... :-)

Geloof in jezelf!

Koen

Citaat van: PietB op 08 juni 2020, 16:25:33 PM
Citaat van: doomslu op 08 juni 2020, 12:58:45 PM
Mijn eerste idee was verhuizen, maar wie wil er nu naar Nederland verhuizen?  ??? (behalve Nederlanders zelf, natuurlijk. Dat is logisch).
Goed idee Luc, blijf aub allemaal maar daar!!!! ;D

En Koen sterkte man.

Bedankt Piet!

Citaat van: rgp op 08 juni 2020, 17:49:27 PM
Koen,

Veel sterkte, en hopelijk als je dan toch verhuist, dan zien we elkaar wel daar (ik plan een verhuis in 2021 of 2022 naar de Cevennen)

@Dani,

Je mag niet veralgemenen.  Werkgevers hebben werknemers nodig, maar hier in België worden de winstmarges steeds kleiner omdat het product steeds goedkoper moet worden (omdat iedereen recht heeft om het te kunnen kopen).  Winst in bedrijven (beursgenoteerde en andere) zijn niet om naar huis te schrijven; als belegger kan ik het weten.  Het verschil tussen investeren in bedrijven en onroerend goed wordt steeds kleiner; waarbij je dan bij onroerend goed, bij een kleiner "dividend", wel kapitaal waarborg hebt.

Roland

Bedankt.
Als we verhuizen, hoor je mij wel  ;). Ik ben jaloers op jou :). Voor mij is dit een droom maar we zijn met twee hé. De echtgenote moet het ook zien zitten. Daar zij de taal niet machtig is, is dit een probleem. Bovendien is zij enorm gehecht aan de omgeving waar we nu wonen. Ik heb een voorkeur voor de streek rond Lyon of in de Provence omdat we daar nog steeds familie hebben wonen.
Veel succes met de verhuis. Waar ergens ga je in de Cevennen?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: Dirky op 08 juni 2020, 20:26:36 PM
Hey Koen, ik ben een echte job-hopper geweest en heb snel geschat zowat 15 verschillende jobs gehad in mijn carrière. Geloof in jezelf en schrijf je nu in op sites zoals Jobrapido en stepstone etc... Dan zie je meteen waarnaar men algemeen het meest op zoek is. Beetje bijscholen eventueel om een andere uitdaging aan te gaan kan nooit kwaad.

En als je dan later op pensioen bent en naar Frankrijk verhuisd, kom ook ons daar eens een bezoekje brengen. Net als Roland gaan we waarschijnlijk 2022 de stap zetten. Dan wel iets westelijker richting Limoges of Toulouse... :-)

Geloof in jezelf!

Bedankt Dirk. Dit ga ik zeker doen. Ik ben al actief contacten aan het leggen. We zullen wel zien waar we uitkomen.
Tjonge, nog iemand die naar daar verhuist. Zaaaalig. Binnenkort zitten alle modelbouwers daar. En dan verschieten wij ervan dat de Franse modelbouwers het zo goed doen. Hoe zou dat komen?  ;D ;D ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Moest die van ons willen was het bij mij reeds lang Spanje of Italie! :P

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juni 2020, 23:17:16 PM
Moest die van ons willen was het bij mij reeds lang Spanje of Italie! :P

;)

Ik zal eens met haar gaan babbelen.....   YESSSSS, de Rudy eindelijk weg .....  :) : ):)

(GRAPTJEN HEE POL  !!! we love you  )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rgp

Koen,

5 jaar geleden heb ik mijn huisige partner leren kennen (nadat mijn vrouw het na 30 jaar was afgebold).  Ze sprak geen woord Frans !
Ik heb haar meegenomen naar de ...... Ardeche in een Chambre d'hotes waarvan ik wist dat ze laagdrempelig waren en de dame des huizes ook leerkracht was geweest.
5 jaar later: drempelvrees om Frans te praten is volledig weg en het is zij die naar de Cevennen wil verhuizen (Provence is 2 keus).

Het zoude streek van Anduze<> St Jean du Gard worden ;) ::)

Roland

krispy

Citaat van: rgp op 09 juni 2020, 12:46:04 PM

Het zoude streek van Anduze<> St Jean du Gard worden ;) ::)

Roland

Ferme streek 😎
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Koen

Citaat van: rgp op 09 juni 2020, 12:46:04 PM
Koen,

5 jaar geleden heb ik mijn huisige partner leren kennen (nadat mijn vrouw het na 30 jaar was afgebold).  Ze sprak geen woord Frans !
Ik heb haar meegenomen naar de ...... Ardeche in een Chambre d'hotes waarvan ik wist dat ze laagdrempelig waren en de dame des huizes ook leerkracht was geweest.
5 jaar later: drempelvrees om Frans te praten is volledig weg en het is zij die naar de Cevennen wil verhuizen (Provence is 2 keus).

Het zoude streek van Anduze<> St Jean du Gard worden ;) ::)

Roland

Dat moet ik eens aan mijn echtgenote vertellen  ::). In ieder geval een prachtige streek waar je gaat wonen! Dit is puur genieten  :P.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

Citaat van: rgp op 09 juni 2020, 12:46:04 PM
Koen,

5 jaar geleden heb ik mijn huisige partner leren kennen (nadat mijn vrouw het na 30 jaar was afgebold).  Ze sprak geen woord Frans !
Ik heb haar meegenomen naar de ...... Ardeche in een Chambre d'hotes waarvan ik wist dat ze laagdrempelig waren en de dame des huizes ook leerkracht was geweest.
5 jaar later: drempelvrees om Frans te praten is volledig weg en het is zij die naar de Cevennen wil verhuizen (Provence is 2 keus).

Het zoude streek van Anduze<> St Jean du Gard worden ;) ::)

Roland

Je keuze toch niet alleen voor dat stoomtreintje hé Roland? :)


efl045

#4062
Citaat van: krispy op 09 juni 2020, 17:39:40 PM
Ferme streek 😎
Mijn favoriet om op vakantie te gaan, maar wonen?? Waarom woont daar nagenoeg niemand? Al eens overwinterd?

doomslu

Citaat van: efl045 op 09 juni 2020, 19:45:15 PM
Citaat van: krispy op 09 juni 2020, 17:39:40 PM
Ferme streek 😎
Mijn favoriet om op vakantie te gaan, maar wonen?? Waarom woont daar nagenoeg niemand? Al eens overwinterd?
Ik vrees ook een beetje dat sommige mensen vakantie verwarren met echt wonen. Dat laatste zou soms wel eens kunnen tegenvallen.
Maar ik heb niet gezegd dat het zal tegenvallen hé!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Beroepshalve zat ik vroeger vrijwel gans het jaar in zuid Europa,
behalve hoog in de bergen vallen de winters daar best mee hoor.
Daar durft het tenminste nog eens sneeuwen, hier is het enkel triestig weer in "de winter"! ::)

;)