Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Gerolf

Citaat van: ERVIN op 02 mei 2020, 17:15:51 PM
Dat zijn precies model-containers als je zo naar die foto kijkt.

Ik moet zeggen dat ik ook eerst twijfelde: "Is dit ferme modelbouw of ... ?"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

Citaat van: Havoc op 02 mei 2020, 16:21:40 PM
Als je 4 harde schijven bij in uw pc wil steken, kijk dan eerst of je genoeg voedingsaansluitingen hebt voor je begint... Niet zoals ik dus....

Ik heb sowieso 2 voedingen in de PC.   Eentje van 450 Watt en eentje van 300 watt.
Geen probleem met kabels en draden en aansluitingen.
Ze schakelen samen in en uit en voorzien netjes alles van stroom.

De ene zorgt voor Mainboard en  SSD drive + DVD writer + ventilatoren en video kaart
De andere voor 4 HDD's en de Neon en LED verlichting
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Dat had ik in de vorige pc, die startte anders zelfs niet eens op... De kast is zelfs voorzien om 2 voedingen te kunnen plaatsen. Maar nu staat op de plaats van de tweede psu een pci-e naar pci backplane. Ik heb namelijk nog prima werkende RME soundkaarten maar dat zijn er met pci aansluiting. En het moederbord heeft geen pci connectoren meer. Werkt prima.

De voeding nu heeft genoeg reserve, schijven en processoren verbruiken niet meer zoveel als vroeger. En ik gebruik geen super video kaarten. Enige lullige is met die lockdown dat ik geen zin heb om zo'n kabel te bestellen en dan te moeten wachten. Gisteren even wat gesoldeerd en hop. Als je maar genoeg rommel hebt liggen dan is dat allemaal geen probleem :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Computers zouden mensen moeten helpen ... In de praktijk is het echter volledig andersom  >:( >:( >:(

Heb twee printers.  Print een document op de ene printer: cartridge leeg ... Damn.  Nochtans niet zo lang geleden vervangen ...
Geen probleem, denk ik dan: druk het document af op de tweede printer: opdracht blijft echter steeds naar de eerste printer doorgestuurd te worden ...
Na wat zoekwerk: boeltje opgegeven: alles afgezet, laptop terug up, tweede printer terug aangesloten, ... Eindelijk: document verschijnt.
Ben ondertussen een uurtje verder  >:( >:( >:(

Probeer daarna een document in te scannen en door te mailen naar laptop:
(iets wat ik al regelmatig gedaan heb ...)
Printer raadt me aan software te installeren ... (waarom werkte het dan eerder???)
Lukt van geen kanten ...
Ben alweer een extra uurtje kwijt ...

Ik zal blij zijn als we ooit geen computers en andere rommel meer moeten gebruiken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

siri help me eens ik heeft ne probleem
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

"To err is human, but to really foul thing up requires a computer"

En ik ben het er helemaal mee eens. Snertdingen, niets anders dan rotdingen die er een pervers genoegen in hebben van ons in de steek te laten als we ze nodig hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Steam.N

Citaat van: Havoc op 11 mei 2020, 18:53:40 PM
"To err is human, but to really foul thing up requires a computer"

En ik ben het er helemaal mee eens. Snertdingen, niets anders dan rotdingen die er een pervers genoegen in hebben van ons in de steek te laten als we ze nodig hebben.

Blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
"Dingen moeten doen wat mensen willen, en niet omgekeerd ..."
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Citaat van: Steam.N op 11 mei 2020, 19:43:36 PM
Citaat van: Havoc op 11 mei 2020, 18:53:40 PM
"To err is human, but to really foul thing up requires a computer"

En ik ben het er helemaal mee eens. Snertdingen, niets anders dan rotdingen die er een pervers genoegen in hebben van ons in de steek te laten als we ze nodig hebben.

Blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
"Dingen moeten doen wat mensen willen, en niet omgekeerd ..."

Een computer doet letterlijk wat jij (of de programmeur) hem gezegd heeft te doen. Niet wat jij graag zou hebben dat hij doet. Een computer is de ultieme autist.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 11 mei 2020, 19:54:46 PM
Een computer doet letterlijk wat jij ... hem gezegd heeft te doen. ...

NIET dus !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

een week bezig geweest om een HD te vervangen door een SSD
gegeven
de hd begon nu en dan te tikken dus voor dat ding was het einde verhaal
SSD gekocht (sandisk) en kijk met hun software zou het geen probleem mogen zijn de oude HD te migreren naar de SSD
NIET dus
programma op de pc geladen en de twee schijfjes in het station gestoken en migratie programma gestart
7% gedaan met spelen en de melding " de sourse disk is beschadigd"
ja waarom denk je dat ik een andere steek eikels
alle mogelijke programma's gedownload maar geen resultaat 7% en geen seconde verder

ok dus nu dan maar windows 7 er op maar ???? die stond op een speciale partity op de oude hd
maar geen nood ik heb een nummer(legale versie dus) dus microschoft site en daar de nummer in gegeven
ha dat zou te gemakkelijk zijn geweest want de melding "dit is een oem versie van W7 contacteer je handelaar)
ja goe bezig want die winkel is er niet meer dus geen download van W7 nederlands
ok zoeken en vragen en bla bla vrienden die willen helpen
ha een download van W7 internationaal en dus installeren
??? taalkeuze alleen duits ;ok kun je later om zetten met een taal pakket maar da werkt ook niet omdat in die gedownloade versie SP1 er reeds op zit en dan kun je de taal niet meer veranderen
ok andere vriend maar engelse versie ok beter dan duits dus installeren dan maar
install gelukt dus nu de officieele office 2007 er op
ja lap lukt niet want is niet taal compatible
na lang zoeken een iso (de code die ik had werkte daar op dus dezelfde als er op stond)gevonden waar ik wel nederlands kon kiezen en dan de rest maar er op gepleurd
en dan is dus de ellende nog niet voorbij met andere gekochte programma's te installeren
waar je bv nooit een dvd van hebt gekregen maar een download via een site en die installeert meteen via de download dus je kunt niets op een dvd branden
nu staat alles er terug op met veel moeite en het heeft me een week gekost om alles aan het werken te krijgen
dus ja een computer is ellende en vergeet een herstel dvd ook maar want da werkte ook niet
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Als je een gat van 5mm wil ruimen om een as van 5mm in te laten lopen, dan is het geen goed idee om dat gat 5.8mm te boren...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Citaat van: Havoc op 16 mei 2020, 14:19:07 PM
Als je een gat van 5mm wil ruimen om een as van 5mm in te laten lopen, dan is het geen goed idee om dat gat 5.8mm te boren...

bronzen busje inzetten?

Havoc

Awel....dat was het plan. Maar als je een bronzen bus inzet van 6mm diameter en die dan met een boor van 5.8mm boort... laat ons zeggen dat er niet genoeg overblijft om een gat van 5mm te ruimen :)

Een nieuwe bus ingezet en deze keer met 4.8mm geboord zoals iemand die elementair hoofdrekenen kan zou gedaan hebben. Nu ja, niets verloren, enkel een uurtje of 2 voor de Loctite om te harden. Morgen op zoek naar waar dat harde punt zit in de rotatie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

lap op 25 mei weer naar het hospitaal
na al de gedane onderzoeken blijkt dat ik nog maar 72% door stroming heb in mijn hartslag aders
dus er gaan stents gezet moeten worden of anders doen ze een rits zetten en bypass zooi

liefst natuurlijk een stent via mijn pols dan ben ik er het snelste terug buiten
maar ja ik zal wel dat geluk niet hebben
en cholesterol is maar 10 hoger dan de minimum en die goeie is zelfs lager dan de minimum
dus volgens mij heel die cholesterol zooi maar een verkoop stunt
maar ja we zullen wel zien hoe het verloopt

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.