Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

krispy

Citaat van: Jef op 24 november 2019, 22:08:28 PM
Amai, 18 jaar oud is zeker niet slecht voor een auto! Daar ben je toch al goed mee geweest!  ;)

das niet uitzonderlijk hoor

hier gaat de auto nooit voor 22 a 23 jaar buiten of er moeten ongelooflijk veel kosten zijn
men vorige vw passat 23 j toen hij het nest verliet , heb thuis nu nog een Freelander1 van 20 j waar de kids mee rondtuffen en men huidige 10 jaar , dus deze heeft nog een tijdje voor de boeg hoop ik , daarna ongewild waarschijnlijk op electrisch dat nooit zolang zal meegaan
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Havoc

Dacht de stukken voor de lagering van mijn draaischijf te draaien. Maar bij het inspannen van het stuk vond ik dat de kop van de draaibank niet vlot rond draaide. Even de aandrijfkant open gedaan:



Dit was ooit een getande aandrijdriem  :'( RIP En natuurlijk heb ik dat niet liggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ken het probleem

hier ook een deju
2 dagen in bed gelegen met grieptoestanden en van daag terug een beetje beter
dafalgan tegen de koppijn en voor de rest maar uitzieken zekers

gr raf die terug zijn bedje in kruipt want naar de club gaan zit er vandaag niet in
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Miljaar nondedju, godver... nondemiljaar zou mijne bompa gezegd hebben. Zondag jongstlede, zware stormschade geleden... nu ja, zware? Niets fysiek of ook niets aan de woning. Wel 2 bomen ontworteld, waarvan eentje richting huis hing en de andere richting achterburen. Ze bleven beiden nog hangen in de takken van de bomen ernaast, maar veilig was het allerminst. Na tussenkomst van de brandweer en vaststelling dat ze niets konden door het weer (alle respect voor die mannen he, door weer en wind: letterlijk en figuurlijk) en op aanraden van, zo snel mogelijke een tuinman gecontacteerd. Die vertelde mij dat ik zeker de verzekering moest inlichten.

Nu die mannen van de verzekeringen, zijn ook altijd wel de leukste thuis: je kan enkel aanduiden of er schade is aan een huis of schade aan personen. Dus ik doe mijn aangifte, duid aan dat het aan huis is en zet heel duidelijk dat er mogelijks, tenzij tussenkomst, grote schade kan uit voortkomen. Dit bevestigd zijnde door de brandweer.
Ik krijg bevestiging dat het dossier aanvaard wordt en stuur alle foto's etc. door.
Den tuinman, waarmee ik bevriend ben,  is zo goed om snel ff langs te komen een prijs in te schatten. €350 (ongeveer... het is maar bij wijze van voorbeeld). Voor 2 bomen, zagen, opruimen etc... dringende/gevaarlijke interventie. Hij bevestigd dit op offerte en deze bezorg ik ook aan de verzekering.
In de loop van de week komt 'm langs om te starten en botst 'm op een aantal andere zaken, waar hij niet zomaar door kan: 2 rotte bomen, waarvan 1 de weg staat + freeswerken. Bijkomen opkuis werk. Met een beetje, een verveeld gevoel, kan hij niet anders dan de prijs omhoog halen (diene mens moet ook zijn brood verdienen). De prijs met alles erop en er aan komt ineens boven de €1.200 all in.
Ik bel voor alle zekerheid eerst naar de verzekeringen. "Mja mijnheer: als diene boom op uw huis valt, zijt ge veel verder weg... het is dus wel dringend, het mag uitgevoerd worden." Ik vraag voor alle zekerheid: is er een fanchise te betalen of is er een limiet. "Neenee mijnheer, laat de werken maar aanvangen en stuur ons zoveel mogelijk foto's van de werken en het factuur maar door."

Boompjes weg (ze moeten nu nog komen opruimen en de wortels uitfrezen), factuur is er al. Dus ik bel om te vragen hoe het nu verder moet. "U mag de factuur betalen en wij storen u dan €500 terug...." *stilte* "€500? Bent u zeker dat dit over mijn zaak gaat?". Blijkt dat, indien er geen schade aan huis of derden is, de maximale tussenkomst €500 is. Dit was dus niet wat ze mij daarvoor vertelden.

Ik had potverdorie beter den boom op mijn huis laten vallen! Dus ik leg het verhaal nog is helemaal uit. Den tuinman moest een verklaring over zijn kosten doen en dan gingen ze het onderzoeken.

Een verschil van om en bij de €700... ik moet u niet vertellen hoeveel locomotieven ik daar voor kan kopen he.  :'( ??? :( >:(
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 14 februari 2020, 12:52:22 PM
Een verschil van om en bij de €700... ik moet u niet vertellen hoeveel locomotieven ik daar voor kan kopen he.  :'( ??? :( >:(

Nieuw? hoogstens 2, de derde zal dan al een occasie zijn!  ;D ;D

;)

mardig23

En bij ESU zelfs maar ééntje, en dan moet je voor de tweede al bijleggen ::)
Maar als dienen boom dan op uw loco's valt hebt ge niks meer... ;)

Ik zou aanraden te blijven hameren op het feit dat ze telefonisch hebben ingestemd.
Ze zullen wel een voorstel doen denk ik...
Mvg Karl

svvander

Laat ons hopen. Nu ze wijzen altijd op het feit dat er (nog) geen schade is aan huis of derden. Of m.a.w. ik had er niets voor moeten doen. Hadden ze dan op iemand zijn kop gevallen, spijtig voor diene mens, maar ik had wel alles teruggekregen.  :D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Het is voor mij onverwacht dat de verzekering preventie betaalt. Ik dacht dat die alleen voor schade tussenkomen. Maar 't is prima natuurlijk dat ze dat doen !

Anderzijds: kan je het dossier niet opsplitsen? Het gaat immers om verschillende bomen. Telkens 500,- maximum ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

En daar gaan we weer met Bpost! Briefje in de bus terwijl ik thuis was. En dan nog geantidateerd, tenzij de bode zich van datum vergist heeft. Ligt bij het postpunt: nee dus!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

#3954
Sven,mensen plaatsen bomen in hun tuin en denken nooit dat die groot worden, last/schade/gevaar kunnen berokken aan Uzelf,huis of aan de buur, snoeien wordt nauwelijks gedaan wegens te duur,te lastig en eens die zo groot worden zien ze er hun geen baas meer over.Om nog te zwijgen van de vele burenruzie over afval en overhangende takken die in principe aan de perceelsgrens moeten ophouden(gesnoeid worden)

Ik had hier ook een buur die hier een (eigenlijk heel lelijke) booml van meer dan 10 meter naast zijn huis staan had, ik heb van die boom geen last staat ver genoeg.....Ik zei hem eens hoe dat je die boom  niet...........nee.Vorig jaar heb ik hem mogen opbellen (vorige storm vorig jaar)omdat  diezelfde boom stond te balanceren en de rukwinden  net uit de juiste richting waaiden ,gevallen was rakeling naast zijn huis.

Ik heb hem na het opruimen van boom en schade gevraagd of hij nog een nieuwe boom ging planten en vreemd genoeg antwoordde hij "Nee"

Johnnytrein

He dat is raar die buur zal dus geen boom meer planten . ;).  Alberke misschien ligt het pakje bij uw buren. Trouwens bij bpost kun je bi afwezigheid uw voor keur aan duiden. Waar ze uw pakje kunnen afgeven bij afwezigheid. Ik weet wel u was niet afwezig maar toch dan had het nu misschien daar gelegen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Alberke

Jaren geleden (en ik bedoel jaaaaren) had mijn buur zijn kerstboom geplant in zijn tuin. Die kwam op de duur boven de tweede verdieping uit! Bij elke storm neigde die gevaarlijk in onze richting. We waren dus wel blij dat de nieuwe bewoners die hebben laten kappen. Waarmee ik maar wil zeggen dat men inderdaad al eens vergeet dat bomen groeien.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Met verzekeringen is het altijd miserie... Eigenlijk betaal je dat omdat je ze nooit zou moeten zien.

En Bpost... als je eenmaal je voorkeur ingeeft dan komen alle volgende pakjes direct op het punt dat je wil. Ze doen zelfs de moeite niet meer om te bellen aan je deur.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

hier in de streek bellen ze toch nog graag aan, trouwens was ik ook al thuis, ergens bezig en soms durf je ze al niet horen aanbellen  ook !Trouwens briefje schrijven is al even veel moeite en duurt even lang als bellen

PietB

Citaat van: Havoc op 15 februari 2020, 10:29:33 AM
Met verzekeringen is het altijd miserie...
Verzekeringen dekken geen risico's, in tegenstelling tot wat ze beweren.
Want ben je een risico, dan royeren ze je of maken de premie exorbitant hoog.

grt Piet.