Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Dat zijn ferrietfilters. Murata, TDK en Würth zijn de gekendere fabrikanten. Maar om dat op te smoren moet je toch al je best doen. Tenzij je natuurlijk ergens met een serieuse HF storing zit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

beertje

Heb nu voorlopig de rocco locmaus aangesloten op mijn baan en geen problemen met kortsluiting.
kan nu wel niet met de pc werken en koploper.
volgende beurs een expresnet interface aankopen dan maar.

Havoc

Als er geen printbanen opgesmoord zijn is dat te herstellen als het enkel de ferrieten zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

beertje

Johan,welke zou het kunnen zijn bij de allie,heb als eens gekeken maar vindt deze niet zo vlug terug.
ik denk dat er maar 1 is gesneuveld,heb deze er al af gehaald van de print.en er staat niets op van nummer.

mardig23

Als je het niet opgelost krijgt, ik heb hier nog een splinternieuwe Intellibox staan die in de verkoop mag ;)
Mvg Karl

beertje

Karl,De welke is het en de prijs?
gr.

mardig23

Hey Willy,

Ik zal je straks als ik thuis ben even een PBtje sturen met wat foto's en info ;)
Mvg Karl

Havoc

Citaat van: beertje op 24 oktober 2019, 14:03:02 PM
Johan,welke zou het kunnen zijn bij de allie,heb als eens gekeken maar vindt deze niet zo vlug terug.
ik denk dat er maar 1 is gesneuveld,heb deze er al af gehaald van de print.en er staat niets op van nummer.

Zonder de afmetingen te kennen en de maximale stroom die er normal doorgaat is dat niet simpel om zeggen. Om niet te zeggen onmogelijk vanop afstand. Op ferieten staat zelden een nummer. Meet die die je eraf gehaald hebt eens (lxbxh) en zeg eens welke stroom er normaal door die uitgang maximaal gaat..

Langs de andere kant kan je even een draadje leggen om te kijken of de rest van het toestel nog werkt. Zo'n ferriet is enkel een filter om aan de keuringen van EMC te voldoen (toch op die plaats). Dus gewoon even een stukje draad (0.5 mm doormeter is genoeg) en een kleine belasting. Kijken of alles nog werkt. Dan weet je tenminste of het enkel dat is of dat er nog meer stuk is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

beertje

Johan,juist eens een testje gedaan met een draad maar het werkt niet,
je hoort wel even de relais schakelen maar start niet op.
het was 16v spanning.
is me al de 2 keer dat dit me overkomt.
kunnen wel niet veel verdragen.
moest ik er terug een aankopen zou deze dan op te lossen zijn met een zekering tussen voeding en intellibox?
alvast bedankt.

steamdriven

Al maanden geleden een gezinsweekendje Eifel vastgelegd mét zondagse uitstap naar Walferdange. Zonet, na al enkele dagen koorts en afzien, toch alles moeten annuleren. De griep is voor mij dit jaar de vaccinatie voor...  :'(
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Peter

Ondanks alle plezierige dingen in het leven is er ook al eens een min of meer droevig moment.
Vandaag onze kleinzoon naar het internaat voor oa. blinden gebracht in Woluwe. Het zicht in zijn ogen
is zo achteruitgegaan dat naar school gaan in een normale school niet meer mogelijk was.
Helaas kunnen we van de school waar hij ging weinig goeds zeggen ondanks dat die van de overheid
extra steun krijgen om leerlingen met een handicap op te vangen. Ze hebben het geld en voor de rest....
De enige troost: hij is ieder weekend thuis.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Met de schoevendraaier van de vijs geschoten en in de rand van mijn duim gevezen.... Voor 1 keer in maanden terug met treinen bezig en het is weer gedaan voor even.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 13 november 2019, 17:31:05 PM
Met de schoevendraaier van de vijs geschoten en in de rand van mijn duim gevezen.... Voor 1 keer in maanden terug met treinen bezig en het is weer gedaan voor even.
Maar allez, uwen duim staat nu goed vast, toch? ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Lach maar. Moet hem nu baden in whisky of vodka. :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

@ Peter,

Echt erg voor je kleinzoon; hopelijk krijgt hij daar wel de juiste begeleiding.

En wat het onderwijs betreft: spreek er mij niet van: volledig ondermaats, geef nu - gratis - bijles Frans en Duits.  De lessen die gegeven worden zijn niet deftig voorbereid en de verbeteringen van schrijfoefeningen gebeuren klassikaal en mondeling.  Z zouden eens meer dan 25 x 50min moeten werken.

Roland