Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Werner

Vervelende periode die eindejaarsperiode, d'er valt altijd iets onverwacht voor.
Deze keer m'n ontslag gekregen eergisteren: positie op niet strategische locatie is niet meer nodig.  D'er waren nog 3 andere collega's in dit geval.
In oktober had ik nog 20 dienstjaren.  Dus opzegvergoeding van meer dan 17 maanden.  De eerste weken/maanden nog geen reden tot paniek.

Toch al wel aan administratie begonnen:
- VDAB website, login mislukt. Bellen, gelieve terug te bellen, 't is druk.
- Vertraging willen nakijken van afgelopen dinsdag, website van de NMBS niet bereikbaar. 
Grrrr...
Volgende stations: districtshuis en supermarkt, eens kijken of daar iemand "thuis" geeft.

'k zal maar denken: na het einde van een hoofdstuk volgt het begin van het volgende hoofdstuk.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

dani

@Werner : da's een pak erger dan  gewoon een crisisje..
   Sterkte, man !!

@Steven :   ja, daar leef ik ook al jaren op,  en de laatste paar jaar is zelfs het schoudrklopje er aan in geschoten en wordt er zelfs gevraagd :  "en waarom si het niet sneller opgelost ?"

@Gunter :  dream on....

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marc goovaerts

Werner,

Veel succes gewenst ! Als het een troost mag wezen: niet iedereen krijgt een opzegvergoeding.
De meest smerige firma's zoeken (soms lang) naar 'een stok om de hond te slagen', die altijd wel te vinden is, en ontslagen dan 'om dringende reden', zodat ze ook niks moeten uitbetalen. Een schorsing van dopgeld is de bijkomende slag dan.

raf

tja een paar jaar gelden sloten ze opeens foerd
nu blijkt ook een reden te zijn dat ze in amerika zo goed geboerd hadden dat ze der nu het geld voor hadden om dit te doen
anders had de fabriek misschien nog open gebleven

maar ach alles went maar in het begin doet het wel pijn
ik had wel 40 jaar dienst en was iets ouder denk ik

gr raf en sterkte
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krispy

@Werner : strekte zou ik zeggen , heb het een paar jaar terug ook mee gemaakt , 20 jaar dienst , anderhalf jaar moeten meewerken om onze afdeling naar Hong Kong te verhuizen en dan mogen (moeten ) gaan .heeft wel heel lang in men systeem gezetten ,  zelfs al had ik na een maand een nieuwe job , denk daar zelfs nu nog aan , want veel wat er nu gebeurt heeft men al is gezien en denkt men snel aan het ergste
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

Het zijn geen leuke dingen, en dat tijdens de kerstdagen.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Citaat van: Alberke op 20 december 2017, 17:53:55 PM
Citaat van: Peter op 20 december 2017, 12:54:08 PM
CiteerGelukkig dat ze er niet geraakt is, want die is gesloten vandaag 

Nee, de winkel was open. Zie maar op hun website
Ah ja, klopt! Normaal dinsdag sluitingsdag, maar in december altijd open. Kadootjes tijd hé ;D
Trouwens Verschooten ook!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

@Werner; doorslikken en op naar de volgende ervaring! Iemand die wil werken vind altijd werk!

('k ben binnen 2 maand 60 en door wanbeleid stond de firma waar ik nu werk op het randje van verder bestaan. Op 7 sollicitaties zijn er 2 bedrijven die me per direct willen aannemen, wetende dat ik in 2020 met pensioen mag)...

loebaske

Was hier net hetzelfde, moet maar 11 maanden meer werken en na het lezen van men CV stonden al meteen 4 firma's te springen om me in dienst te nemen en dan aan men hoge voorwaarden....

PeterC

Citaat van: loebaske op 21 december 2017, 21:29:25 PM
...moet maar 11 maanden meer werken...

Chansebuzze!!!  ;)
Als je kan gaan, profiteer ervan!
Groetjes, Peter


loebaske


Zal wel zijn Peter, als die klote regering dan toch eens die laatste jaar dienst in rekening brengt....
dan ga ik lachen met die klootzakken die als eerder wie/wat als stads ambtenaar of wat anders zijn zakken vult...is hier nu éénmaal zo.
Mieke Vogels krijg maar enkele miljoenen als pensioen....en de rest.....
Wie zijn wij, de kiekens zonder kop ???

raf

De plaats waar je nu als man het beste kunt weg blijven is volgens mij de keuken .
Het vrouw volk is aan het koken en zelfs 6 vuren 1 microgolf en 2 ovens zijn te weinig
Rest mij alleen de roefing brander nog in werking te kunnen stellen om iets te kunnen op warmen
Maar dat zagen de dames niet zitten wegens niet goed regelbare warmte

Dat het ding levens gevaarlijk is omdat het zonder ontspanner aan de fles zou moeten hangen zagen ze niet als probleem
Als ook de vuurvaste stenen met een spanband bij elkaar was volgens hun geen probleem

Tja het blijven vrouwen hé

Als deze dagen maar snel voorbij gaan en alles terug zijn normale verloop van de dag krijgt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

je zou bijna met Raf inzitten dat het nu Kerstavond is ! ;D

doomslu

De keuken is het ganse jaar een plaats om te mijden, als man. Anders moet je soms meehelpen!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Nee echt niet met mij inzitten
De tijd van het jaar om eens bij elkaar te kunnen zijn met familie en vrienden 
En die dagen zijn zeer zelden of het moet een trouwfeest of een begrafenis zijn
Waarvan dat laatste een minder heugelijke bijeen komst is

Lekker eten doen we eigenlijk het hele jaar door dank zei mijn vrouwke die lekker kan koken
De mannen zitten met mijn treinen te rijden en de jeugd dreunt muziek door de boxen via wifi gedoe .
Ik krijg dat niet voor elkaar om daar zo muziek uit te krijgen maar die jonkheid is daar heel goed in
Pc is slacking traag maar ze zitten hier nu met een 14 tegelijk op het net en dan kan het modem dat nog net pitsen
Dinsdag komt er nog familie en donderdag doen we het nog eens over maar dan is het een veggie dag LOL
Nu terug naar boven voor er ongelukken gebeuren met mijn baan

gr raf



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.