Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

ERVIN

@ Metpetergaathetbeter , ik had het niet beter kunnen zeggen. ;)

ceuleer

Citaat van: ERVIN op 19 december 2017, 18:10:28 PM
@ Metpetergaathetbeter , ik had het niet beter kunnen zeggen. ;)

Ik ook niet.

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 december 2017, 16:55:51 PM
vakbonden hebben ook voor U EN uw vrouw voor een leuke oude dag gezorgd, mocht het van anderen afgehangen hebben dat had je misschien kunnen werken totdat je erbij doodviel.

jammer dat vakbonden er moeten zijn.Bij stakingen zijn er steeds die niet meedoen, wat hun recht is maar jammer als er dan iets te krijgen valt dan staan ze vooraan met de vooruitgestoken hand om te krijgen/ontvangen.

DE enigen die vooraanstaan zijn de grote mannen van de vakbond. Dat de rest in de miserie zit of geen werk heeft trekken die zich niet aan. De vakbond verdient goed op de kap van de werklozen. Hoe meer werklozen hoe meer de vakbond binnenhaalt. Dit land is het enige waar de vakbonden betaald worden om werklozen hun uitkering te betalen!

Als ze niet in het nieuws kunnen komen steken ze ook geen bal uit. Zelf ervaren bij ontslag. Er waren er niet genoeg voor collectief ontslag (eentje te weinig, puur toeval) en dus heeft de vakbond geen bal gedaan. Heeft mijn ogen geopend. De vakbond kan van mij de pot op. Het zijn de eersten om theater te spelen en de laatste om iets te doen. Even politiek als de politiekers.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

trouwens was de staking al  aangekondigd op 28 november en er was dan zelfs al hele tijd sprake dat die er ging komen

Alberke

Citaat van: Peter op 19 december 2017, 14:08:00 PM
Echtgenote wou naar Ballien gaan om Evergreen strips te halen en heeft daarstraks heel lang staan wachten op een bus, en is dan maar onverichterzake terug naar huis gekomen (om maar te zwijgen of er een verbinding geweest was om over te stappen).
En dat alles door die verdomde staking. Ik weet het: staken is een recht maar de vakbonden snappen nog na al die jaren niet dat ze de overheid er niet mee raken maar de gewone mens, schoolkinderen enz.
Maar blijkbaar is dat iets dat die vakbonden zich niet aantrekken. Waarom zouden ze ook. Die gewone mensen, kinderen enz kunnen zich toch niet verdedigen.
Gelukkig dat ze er niet geraakt is, want die is gesloten vandaag  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ceuleer

@ Havoc
Toen de vakbond in het verleden een IPA akkoord afsloot waardoor jij en uw collega's betere arbeidsvoorwaarden en loonsverhoging kregen, heb je toen ook gezegd "De vakbond kan van mij de pot op"  ?
Je zal met veel plezier de loonsverhoging aangenomen hebben, of heb je toen ook gezegd, "De vakbond kan van mij de pot op, ze mogen mijn loonsverhoging houden"

Peter

CiteerGelukkig dat ze er niet geraakt is, want die is gesloten vandaag 

Nee, de winkel was open. Zie maar op hun website
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: ceuleer op 19 december 2017, 23:01:38 PM
@ Havoc
Toen de vakbond in het verleden een IPA akkoord afsloot waardoor jij en uw collega's betere arbeidsvoorwaarden en loonsverhoging kregen, heb je toen ook gezegd "De vakbond kan van mij de pot op"  ?
Je zal met veel plezier de loonsverhoging aangenomen hebben, of heb je toen ook gezegd, "De vakbond kan van mij de pot op, ze mogen mijn loonsverhoging houden"

Enige opslag die ik ooit gezien heb zijn index aanpassingen, bij veranderen van functie en een enkele keer gewoon van de baas. Arbeidsvoorwaarden zijn enkel veranderd als ik van job veranderde.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

#3008
Citaat van: Havoc op 20 december 2017, 13:03:35 PM
Citaat van: ceuleer op 19 december 2017, 23:01:38 PM
@ Havoc
Toen de vakbond in het verleden een IPA akkoord afsloot waardoor jij en uw collega's betere arbeidsvoorwaarden en loonsverhoging kregen, heb je toen ook gezegd "De vakbond kan van mij de pot op"  ?
Je zal met veel plezier de loonsverhoging aangenomen hebben, of heb je toen ook gezegd, "De vakbond kan van mij de pot op, ze mogen mijn loonsverhoging houden"

Enige opslag die ik ooit gezien heb zijn index aanpassingen, bij veranderen van functie en een enkele keer gewoon van de baas. Arbeidsvoorwaarden zijn enkel veranderd als ik van job veranderde.

Ditto....   Blijkbaar werken jij en ik niet hard genoeg of halen we geen resultaten, Johan....

Ik ben nu 26 jaar  "werkzaam", ben van die 26 jaar ook al 26 jaar "gesyndikeerd"  en heb in al die tijd  2 keer beroep gedaan op de vakbond...

1 keer voor een probleem op de werkvloer :    "ja, daar moet de HR dienst tussen komen, dat kunnen wij niet"

1 keer voor problemen rond outsourcing 2 jaar geleden :     "we moeten ons houden aan de afspraken, we zijn aan het proberen...."  en toen NIKS meer en we werden mee verkocht als meubilair.


Waarom betaal ik dan nog ? ....    ach... macht der gewoonte zeker ?    "je weet maar nooit".  Maar nu ik er over nadenk, zou ik beter dat geld zelf op doen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#3009
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Alberke

Citaat van: Peter op 20 december 2017, 12:54:08 PM
CiteerGelukkig dat ze er niet geraakt is, want die is gesloten vandaag 

Nee, de winkel was open. Zie maar op hun website
Ah ja, klopt! Normaal dinsdag sluitingsdag, maar in december altijd open. Kadootjes tijd hé ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Blijven dromen mannekes van iets dat een eeuw geleden misschien nog nuttig was...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

Dedju toch... nog 2 dagen te werken dit jar en  er is weer een mega crisis aan de gang.
Het ziet er naar uit dat ze wat verlof gaan intrekken....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Tijd om de vakbond in te schakelen....

ACFI

Citaat van: dani op 21 december 2017, 09:23:03 AM
Dedju toch... nog 2 dagen te werken dit jar en  er is weer een mega crisis aan de gang.
Het ziet er naar uit dat ze wat verlof gaan intrekken....

Ach,

we hebben hier net eens bij elkaar gezet wat we volgend jaar moeten migreren vs. de uren die er zijn in een jaar.

Oplossing: maanden tellen vanaf nu 61 dagen van 48 uur.

Pay : een schouderklopje.

ACFI.