Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Oei, heb ik het eerste interessante van het jaar gemist. Want zeg nu eerlijk, buiten de verjaardagsthread gebeurt er de laatste maanden bitter weinig op dit forum.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

En daar kan je zelf iets aan doen: bouwen en posten!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Doe ik, maar er is toch niemand geinteresseerd als het geen 2-rail h0 is. Heb het al lang opgegeven hier iets te posten. Toch geen reactie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

apenkop

Try me, ik sta altijd open voor mooie modelbouw. Dat het 3 rail is maakt dat wat uit voor de kwaliteit....... nee dus. Ik ben zelf ook bezig met een draadje waar weinig response op komt. Maar zolang er ook maar 1 iemand is die het met interesse leest is dat het voor mij waard om toch de volgende post te doen. We zijn met z'n allen bezig met deze mooie hobby. Laat mij dan ook eens zien wat jou ding is en maak het forum weer net iets spannender.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

doomslu

Citaat van: apenkop op 24 juni 2017, 22:04:04 PM
Try me, ik sta altijd open voor mooie modelbouw. Dat het 3 rail is maakt dat wat uit voor de kwaliteit....... nee dus. Ik ben zelf ook bezig met een draadje waar weinig response op komt. Maar zolang er ook maar 1 iemand is die het met interesse leest is dat het voor mij waard om toch de volgende post te doen. We zijn met z'n allen bezig met deze mooie hobby. Laat mij dan ook eens zien wat jou ding is en maak het forum weer net iets spannender.
Het is verkeerd te denken dat iets niet interessant is omdat er weinig respons op komt. Er zijn veel stille volgers hoor (zeker ook van jouw draadje).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

apenkop

Dat is precies wat ik bedoel en daarom stond vanmiddag mijn zaterdag werk al weer online.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Michiel

Veel active bouwdraadjes zijn geen 2-rail H0. En voor mij is het delen van wat ik de week heb gedaan een plezier. En soms zijn er geen reacties. Dat hoort erbij. Het mooie hier is ook dat men niet massaal "oooh!" en "aaah!" roept, maar dikwijls aanvullend of kritisch reageert. Er zijn fora's waar men dit niet doet/durft, en waar je enkel maar applaus krijgt.  ::)

En Johan, een draadje krijgt na een tijd een eigen leven, een eigen trouw publiek dat oprechte interesse heeft in wat je doet. Kwestie van regelmatig (weekelijks of zo) een update te plaatsen, soms technisch, soms wat prutsen, soms iets ludieks, soms gewoon een vreemd idee. Gewoon doen, Johan, en na verloop van tijd krijg je je trouw publiek.   ;)

(En dat is voor iedereen die hier twijfelt en zich soms afvraagt waarom iets posten als er toch amper reactie komt.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ceuleer

Citaat van: Michiel op 24 juni 2017, 22:27:45 PM
En Johan, een draadje krijgt na een tijd een eigen leven, een eigen trouw publiek dat oprechte interesse heeft in wat je doet. Kwestie van regelmatig (weekelijks of zo) een update te plaatsen, soms technisch, soms wat prutsen, soms iets ludieks, soms gewoon een vreemd idee. Gewoon doen, Johan, en na verloop van tijd krijg je je trouw publiek.   ;)

(En dat is voor iedereen die hier twijfelt en zich soms afvraagt waarom iets posten als er toch amper reactie komt.)

Dat is zeer juist Michiel, ik volg uw N-draadje ook zeer geïnteresseerd, maar ik heb er ook nog niet op gereageerd.

Michiel

Reageren hoeft niet, maar het is wel leuk om weten dat je volgt.  ;)

Een tip om een idee te hebben of je draadje lezers heeft, klik op "index" en kies de rubriek waar je draadje is ondergebracht. Je kan er zien hoeveel keer je draadje al gelezen is geweest, en hoeveel reacties er zijn. Niet dat ik veel geef om deze statistische data. Ik vraag me wel af of het "aantal keer gelezen" ook de lezers telt die niet ingelogd zijn, maar anoniem meelezen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bolje

Ik lees veel berichten, soms aandachtig, andere diagonaal
Maar, ik lees altijd via de 'recente berichten'
Zelden via het draadje zelf. Soms om de draad weer op te pikken van iets, maar anders niet.

Ik weet niet of dit bij de statistische gegevens wordt bijgeteld van lezers of volgers?
Als dit niet zo is kan het zijn dat de cijfers niet kloppen.
Misschien zijn er nog die dit doen?
Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Ik denk dat de forumsoftware de statistieken vrij correct bijhoudt, en wordt op ons forum blijkbaar veel gelezen.
De verhouding tussen aantal berichten en aantal keer gelezen geeft een indicatie over hoe interessant men iets vindt.
   (wat me wat verbaast:dit draadje werd pakweg 170 keer gelezen per post - dat vind ik enorm veel)

Ons forum interessant maken en houden: dat moeten we inderdaad zelf doen, en heel wat forumleden doen dat fantastisch.
Er lopen een pak bouwverhalen, en sommige nodigen nu eenmaal wat meer uit om mee te zoeken naar oplossingen

Ik lees zowat alles, hoewel ik vaak berichten met erg veel tekst eerder diagonaal lees...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 25 juni 2017, 10:06:03 AM
Ik lees zowat alles, hoewel ik vaak berichten met erg veel tekst eerder diagonaal lees...
misschien wel een foutje(als je zo kunt noemen) van hele lange postings tekst te plaatsen, soms wordt het teveel en wordt misschien hele interessante dingen overlezen(dat diagonale)

Misschien beter die interessante verhalen opdelen in meerdere postings (opsplitsen), leest gemakkelijker en je blijft het lezen(daarentegen die hele lange postings geven ook aanleiding om het op den duur niet meer te lezen,zou toch ook jammer zijn al die moeite om iets dat een beetje verloren gaat.

Ik hoop hier op niemands teentjes gestaan hebben, 't is mijn denken en ik denk misschien ook dat van wel meer mensen !

Groeten Peter ;)

itchy

Allemaal heel interessant maar ondertussen zijn Urbanie en Germaine nog steeds spoorloos! Of is er al hoopvol nieuws, Michiel? Misschien heeft iemand ze wel de trein zien nemen naar...?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

marc goovaerts


Michiel

Dames! Bent U Urbanie en Germaine, vermist sinds meerdere etmalen?
Euh...Germaine? Wha zaet'em?
Wel Urbanie, of we al dinnees emme g'ad in de mist.
Ah! Germaine, nog nie, en da doe ik gerne met daenen toffe gast. Zegt da we volge, en da'k karrekolle ba 'em.


IMG_5013 by Project Lx1920, on Flickr

Model Power is al een tijdje overkop, en er is al vele jaren geen productie meer van deze sets poppetjes. Ik heb gelukkig nog occasie een set kunnen vinden. Dus toch nog Germaine en Urbanie, in vernieuwde uitvoering!  8)

(en dit is het eerste beeld via Flickr ipv Photoge-emmer)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)