Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

@ peter

met wat ?????succes
ik draai hier nog steeds w7 zonder problemen
het was ikke nie die een probleem had hé maar Michiel
dus hier draait alles lekker zijn ventilatoren rond om het kopke koel te houden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 01 maart 2017, 19:48:09 PM
...en als ik ooit een nieuwe pc nodig heb dan ga ik over op linux als ze daar geen W7 op kunnen /willen zetten...

Raf, op een nieuwe pc staat zowieso een Win 10.  Ik ben er ook geen fan van.  Op drie van onze PC's staat Win 10 (PC's voor huis-tuin en keuken gebruik). 
Twee andere zijn bewust op Win 7 gehouden (technische toepassingen) en drie andere draaien op Linux - één laptop en twee rasperry Pi's (van die vier toestellen op Android zwijg ik nog).

Als het huis-tuin-keuken gebruik is en je geen 'extra's' van je PC verwacht, kan je gerust één of andere Linux versie installeren.  Als je het uiterste uit de kan wil halen, vraagt dat bij Linux wel heel wat kennis (zowel hard- als software).

...En ik ben nog steeds voorstander van een Win 7.  Standaard installatie, absoluut geen updates.  Een firewall die echt volledig is dichtgewrongen met slechts enkele IP poorten open waar er volledige controle over is en een deftige virusscanner.  Maar...  Helaas is het nog steeds nodig als in de jaren '90 van vorige eeuw om je winddoos om de zes maanden volledig opnieuw op je systeem te zetten want na zes maanden heb je heel veel geduld nodig om nog iets of wat op je PC te werken.

Mijn raad: installeer je PC met een besturingssysteem -> zonder internetverbinding!  Installeer al je programma's die je nodig hebt.  Als alles erop staat wat je nodig hebt, neem dan een image en zet dan pas je internetverbinding open.  Na zes maanden als je al duidelijk merkt dat je systeem merkelijk is vertraagd, zet dan je oorspronklelijke image terug en je kan weer zes maanden verder...
Groetjes, Peter


raf

Hoi Peter

hier draait W7 zonder updates reeds een 2 tal jaren en ja het is iets trager geworden maar er valt nog mee te leven
tijdens het opstarten duurt het iets langer maar om er mee te werken is er geen verschil
als ik W10 zou installeren of nieuwe pc dan werkt 90% van de andere hardware niet meer
pic programmers,printer ,scanner ,plotter , tekentablet ,teken pen ,ik verwacht ook problemen met de server en  nog wat kleine zaken .
dus daarom ben ik redelijk zuinig op deze pc maar weet ook dat hij niet het eeuwige leven heeft dus daarom een paar laptop's met vista en W7 er op (dacht een stuk of 3)dan nog een laptop van de club met win 95 omdat deze een printerpoort heeft waar ik een zender mee stuur
dan nog wat andere met win 2000 , NT en dan nog een paar met xp er op
eentje draait op linux al gebruik ik die niet veel
vrouw haar pc draait ook op W7 en daar stond ook W10 op maar da was er zeer snel vanaf garantie of niet
alle versies hebben hun licentie en op die stikker staat steeds de code om opnieuw te installeren dus daar heb ik foto's van genomen zodat als deze in de tijd verkleuren ik nog steeds die versie kan terug zetten
ik heb een iso van elke HD behalve van die W95 want die heeft geen cdrom aan boord dat is dus diskette laden tot je armen er pijn van doen ;maar het werkt nog steeds
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Verdomme, verdomme >:( >:( >:( >:( >:(
Nergens geen Humbrol Satin Coal Black nr.85 te vinden.
Een veel gevraagde kleur trouwens.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Nou nergens is overdreven Peter.
Weliswaar in Nederland, maar toch Humbrol 95
Winkel is gevestigd in Uden Noord Brabant.

grt Piet.



Peter

OK Heb er een paar besteld.
Kosten slechts de helft van de grote winkel in 't stad
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ze kunnen zeggen wat ze willen die revell en humbrol daar spuit ik nog het liefste mee
die water zooi dat vind ik maar niks

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marctje

Dedju toch... voor de familie van de persoon die vandaag een hartaanval heeft gekregen op de autokeuring te Kontich en veel sterkte gewenst. Ik was aan het wachten voor de betaling toen plots ziekenwagen, mug, 2 brandweerwagens, 2 politiewagens en het parket het terrein kwamen opgevlogen, een klant heeft hartaanval gekregen in de rij wachtende auto's en waarschijnlijk overleden.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Peter

Weeral naar de stad ( 't stad voor Antwerpenaren) gereden en weeral het benodigde NIET gevonden. Het gvd altijd hetzelfde.
Dus geen Evergreen Clear sheets te vinden (geen enkel van de drie soorten dat er bestaan) Zal morgen nog eens proberen met die nieuwsoortige lijm om die profieltjes van Evergreen vast te kleven op die Vivak plaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ik bel tegenwoordig eerst voor ik ergens naar toe ga om iets te halen
dan bespaar ik met de rit als ze het nie hebben

ben aan het proberen om verf van america naar hier te halen
wil je nie weten wat een probleem ze daar over maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

en ze mogen zeggen wat ze willen, maar wat doet een mens dan, even op internet kijken en bestellen en binnen enkele dagen ligt het in de bus...
En zo komen we dus aan de discussie ivm MSM 168 voorwoord of de winkels gaan blijven bestaan....

oa hier te vinden: http://www.plasticmodelbouw.nl/index.php?cPath=58_217_135


raf

philipe die verf is een echt probleem want die word in europa niet verdeelt
het is  SCALECOAT I   die ik moet hebben

ik ken wel iemand die een americaanse firma heeft en die gaat proberen de verf mee te brengen op de eerste vlucht dat hij naar europa komt
maar het moet wel zo gaan dat niet de rest van de vracht ook vertraging oploopt door die potjes verf

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

D_Loc

Ik zal ook maar eens mijn dedju moment opschrijven aangezien ik er voorlopig nog wel even last van heb.
Degene die mij volgen op YouTube zullen inmiddels gemerkt hebben dat er al een tijdje geen filmpjes zijn bijgekomen terwijl de software problemen inmiddels zijn opgelost en ik lekker bezig was met de video's van Rail.

Ruim 1,5 week geleden kreeg ik last van mijn hielen en enkels. In eerste instantie dacht ik aan overbelasting door 2 dagen filmen op OntraXS (hoewel dat wel een week daarvoor was).
Dit uitgelegd​ aan de huisarts en het leek hem plausibel dus ik kreeg een pijnstiller/ontstekingsremmer voorgeschreven. Dat hielp tegen de pijn maar de symptomen werden erger, rode vlekken op scheenbenen en voeten verschenen en de pijn breidde zich uit naar de schenen.
Dus meer onderzoek, na uitslag bloedonderzoek naar de reumatoloog gestuurd. Die vermoed acute sarcoïdose in de gewrichten (niet de longen), de rode plekken op scheenbenen en voeten blijken erythema nodosum te zijn, dit is inmiddels bevestigd door de dermatoloog. Dit is een huidaandoening die je vaak gratis bij sarcoïdose krijgt   :-\
Op dit moment moet ik daarom zoveel mogelijk met mijn benen omhoog zitten en kan ik niet achter de pc werken.
De hersteltermijn voor de huidziekte ligt tussen de 3 en 8 weken. De acute sarcoïdose, mits dit het inderdaad is, heeft een herstel termijn van enkele maanden tot 2 jaar voor zover ik het kon terugvinden. De definitieve uitslag hoor ik in april.

Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat ik het filmen op modelspoorevenementen voorlopig of misschien permanent moet stoppen aangezien dit een behoorlijke belasting voor mijn voeten en benen is. Ik heb zelfs het vermoeden dat e.e.a. mogelijk toch getriggerd is door het filmen op OntraXS. Bij elkaar op beide dagen ruim 10 uur gestaan en ook van en naar stations lopen is een uur per dag  (in mijn tempo dat redelijk hoog is). Dat voelde ik ook wel toen ik thuis was.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk