Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Michiel

#2655
Mijn Account.Live account is in orde, ik kan gewoon inloggen, wachtwoorden veranderen en weer inloggen ... geen probleem. Maar dat geef geen invloed op de toegang van mijn computer. Die blijft geblokkerd met steeds dezelfde melding, iets van: "You can't login on this device now. You need to change your password on Account.Live.com..."

edit: ik heb net mijn Account.Live account gesloten. Ik ben geen klant meer bij Account.Live. Dat lucht op. Nu nog W7 in gang trappen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Citaat van: Michiel op 01 maart 2017, 10:08:38 AM
Het resetten vna het administrator wachtwoord kan alleen maar door de administrator. Reset of restore van het systeem kan alleen maar door de adaministror. Microsoft blokeert de administaror toegang. Dan is he gedaan.

Michiel,
Probeer eens Hirens Boot CD.  Je boot vanop een CD en je kan als admin in je bestaande Win aanpassingen doen (oa paswoorden wijzigen en veel veel meer).
Groetjes, Peter


Michiel

Lijkt handig, maar voor oudere Windows systemen: 2000, XP, Vista, soms W7. Ik zie geen W8 of W10 in het lijstje staan. Maar toch bedankt voor de link, want het kan eens van pas komen met m'n W7 dat ik ga herinstalleren.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Michiel, volg deze video eens  ;)
Groetjes, Peter


Michiel

#2659
Ik kan het eens proberen, wie weet. Maar mijn probleem was niet dat het paswoord ongeldig was of zo. Ik weet wat het paswoord is, ik ken het paswoord en W10 zegt niet dat het verkeerd is. W10 zegt dat het "om een rede" niet kan/wilt/mag inloggen, en dat ik op Account.Live mijn wachtwoord moet veranderen (wat dus niet meer hoeft, want ik heb mijn accoun bij Account.Live gewist)

Maar ik zal het toch eens proberen. Bedankt.  ;)


Maar hoe dan ook blijft het tergend. Beeld je in: je koopt een auto, alles prima, en plots na drie jaar heeft de constructeur besloten om je elektronisch slot onaangekondigd onklaar te maken. Je komt er niet meer in, de auto start niet meer, je bekijkt het maar, zonder informatie of uitleg. Ik heb die auto GEKOCHT! Daar blijven ze toch met hun tengels af, toch?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Michiel, als het lukt, maak dan direct een tweede admin account aan.  Ik heb het ook al voor gehad dat ik in mijn profiel niet meer kon inloggen, maar via de tweede admin account kan je dan je probleem oplossen.
Groetjes, Peter


Michiel

Zal ik zeker doen, was ik al van plan.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Peter, ik heb Hiren's BootCD gebruikt. Alles verliep precies zoals op de video. Geen foutmeldingen, geen problemen, maar ook geen login op W10. Ik krijg weer exact hetzelfde bericht: login kan nu niet, ga naar Account.Login. Wat een rotzooi, die W10. Ik ga terug naar W7, althans een poging tot... We zien wel hoe lang Microsoft me verdraagt met men downgrade...

In elk geval bedankt voor de tip. Het had kunnen werken. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

ik heb die zooi nooit willen installeren en als ik ooit een nieuwe pc nodig heb dan ga ik over op linux als ze daar geen W7 op kunnen /willen zetten .
ik moet die nieuwe shit niet hebben ik heb ook nog een echte nokia 3310 en die werkt nog steeds perfect

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 01 maart 2017, 19:48:09 PM
ik heb die zooi nooit willen installeren en als ik ooit een nieuwe pc nodig heb dan ga ik over op linux als ze daar geen W7 op kunnen /willen zetten .

Veel plezier met Linux: als je een W10 niet aan de praat krijgt of een W7 niet zelf kan installeren op gelijk welk toestel, ga je met Linux ook niet ver geraken  ::)
Linux is een heel goed en stabiel besturingssysteem maar je moet wel een heel hoog nerdgehalte hebben en alles door en door kennen om er iets mee te bereiken.
Groetjes, Peter


Michiel

W10 is verleden tijd. Het was niet slecht, behalve die opdringerige shop-handel. Dat was ook de rede waarom ze mijn login bij Accounts.Live wilden bijhouden (veiligheid was natuurlijk een drogrede). En net DAT systeem maakt mijn W10 nu onbruikbaar. Als ze bij Microsoft hun huiswerk niet opnieuw doen, gaan ze binnenkort zwaar op hun bek met hun W10.

Ik zit indertussen weer onderdak bij W7 (nog wel in de volle update procedure, nog 256 updates te gaan....)  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Citaat van: PeterC op 01 maart 2017, 20:09:23 PM
je moet wel een heel hoog nerdgehalte hebben en alles door en door kennen om er iets mee te bereiken.
Nou dat valt wel mee hoor Peter, ik heb er jarenlang (als systeem beheerder) een goede boterham mee kunnen verdienen.
Maar dat is waar het is heel anders dan Windows en als je windows niet onder de knie krijgt gaat het met Linux ook niet lukken.

Citaat van: Michiel op 01 maart 2017, 20:58:30 PM
nog wel in de volle update procedure, nog 256 updates te gaan....
Sterkte Michiel, vergeet ook niet zo snel mogelijk een goede virus bescherming te installeren.

grt Piet.

Michiel

Citaat van: PietB op 01 maart 2017, 22:33:16 PM
...vergeet ook niet zo snel mogelijk een goede virus bescherming te installeren.
Is al geïnstalleerd. Een virusscanner is een van de eerste dingen die ik steeds installeer, zoals ook een firewall, een malware scanner, en een registry cleaner. Ook gaat IE meteen in de vergeethoek.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

@peter

ik draai hier al jaren W7 en ik was zelfs een van de proef personen toen win 95 uitkwam
dit was nog op diskette
ik heb zelfs de nooit uitgebrachte versie W 96 gehad
daarvoor  w 1.0 ,W2.0 en W3.0/3.1
en daarvoor sinclair basic
en daarvoor eigen geschreven software voor een Z80 processor welke ik zelf van de nodige hardware had voor zien (tafel vol)
hier draaien nog laptop's op NT 3.0 - 4.0
en nog wat vista en W2000
dus ik denk wel dat ik geen problemen met linux
en ik denk  behoorlijk wat kennis van de command line, kernels, codes en drivers te hebben
en zorin is een lookalike van W7 en werkt ook alzo
maar ik zou voor ubuntu gaan of de mint distrubutie er is keuze genoeg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Groetjes, Peter