Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

hobbyist

Ik heb hier zelf een 2de hands sectionale poort zelf geplaatst, niet moeilijk hoor. De vraag is, hoeveel spel heb je nog boven de poort tot aan de balk. meestal heb je maar weinig over. Een poort inkorten, ik weet het niet. tegels schuiner leggen naar de poort toe, ????? is een mogelijkheid.

raf, Met de schakelaars regelen kom je er niet. Op moment dat de poort beneden de vloer raakt is ze boven niet toe met gevolg dat de poort zal stoppen door te veel kracht.

het beste is natuurlijk de poort demonteren en dan 3 cm hoger plaatsen. Tel het aantal malen dat je de veer moet lossen om ze nadien weer terug op de zelfde spanning te brengen.

peter, stuur me eens een foto door van de poort aan de binnenzijde boven en onder. Dan kan ik je misschien verder helpen.

raf

ik zeg toch en de schakelaar EN de wieltjes boven aan 3 cm lager zetten ALS er plaats is onder die balk

efkes vertalen dan

if poort = beneden  and motor = stop and ruimte = voldoende then poort = dicht

misschien zo beter te begrijpen dan

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

hobbyist

Raf, jou manier van antwoorden aanvaard ik niet, dedju. Zal laatste keer zijn dat ik hier antwoord.

raf

uw keuze niet de mijne

moet ik dan ook niet meer antwoorden als 5 mensen het zelfde schrijven wat ik reeds 20 postings voorheen geschreven heb


misschien begrijpend lezen een oplossing zou kunnen zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Misschien moeten we behalve de poort van Peter ook eens wat lange tenen laten inkorter hier en daar....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Momenteel is het hier weer heel stil.
De echtgenote heeft sinds zaterdag weer hartproblemen (hartritme en voorkamer..)
Ik weet ze neemt daar medicatie voor om het onder kontrole te houden, maar af en toe steekt dat probleem toch weer de kop op, en moet ze een bijkomend medicijn nemen.
Maar je blijft je toch zorgen maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Je zou voor minder. Van harte beterschap !

PietB

Citaat van: Peter op 31 oktober 2016, 10:42:28 AM
Maar je blijft je toch zorgen maken.
Kan ik me voorstellen.
Sterkte Pieter en echtgenote.

grt Piet.

evan

Wens haar beterschap Peter ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

hoi peter
wens haar veel beterschap

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

jakke

En vooral voor jezelf Peter , ik heb al een half jaar ervaring achter de rug , wees op moreel en practisch gebied zo veel mogelijk voorbereid op het meest erge.

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

ThierryDS

Peter, veel beterschap gewenst voor je vrouw!

just4fun

Veel beterschap voor haar.
Swanjeer ze!
Paul

DelticPower

Hoi Peter, veel kracht voor jou en beterschap voor de vrouw.

Groeten Jan

Koen

Dag Peter,

Wens je echtgenote veel beterschap. Hou de moed er in hé.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren