Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Evan, laat je (en je nek) maar eens goed vewennen. Verzorg je goed, en ik voorzie (lees: wens) je een snel herstel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chrisrail

#2492
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Ik lees dit nu pas ... dat is verdorie tegenslag. Verzorg je maar goed !!!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Ik zie dit ook nu pas.
Heel goed herstel gewenst!

Mijn vrouw is op dit moment voor een soortgelijke nektoestand in behandeling met tot hiertoe goed resultaat.
Als ge het adres van die kine wil, hoor ik het wel.
Groet,
Paul

Koen

Veel beterschap! Laat je maar goed verzorgen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Durango

Lees het nu pas. Evan kijk uit met die whiplash klachten. Ik heb in 2006 ook zo'n gevalletje bij de hand gehad dat iemand vond dat ie
van achter naar voor door mijn auto heen moest rijden.  >:(  Ik wil je niet ontmoedigen maar ben er toch driekwart jaar mee zoet geweest,. Goed naar het lichaam luisteren man. Dat werkt het beste. Ook niet te vlug aan de arbeid gaan.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

loebaske


PietB

Even een update van deze kant, de schaafwonden zijn zo goed als genezen.
Maar omdat ik toch nog last van mijn schouder bleef houden, ben ik doorverwezen naar een Orthopedisch arts in het Leids Universitair Medisch Centrum.
Daar is geconstateerd dat er in mijn schouder een spierscheuring is ontstaan.

Dat heet een Rotator Cuff tear te zien op het plaatje.
Tevens zijn de pees aanhechtingen op de bovenarm(tendons) gescheurd.
Voor beide blessures heb ik vandaag een injectie in de schouder gehad, met corticosteroïden.
En er is twee weken rust voorgeschreven.
Na twee weken is er een evaluatie en eventueel nou een injectie.
Dus dat laatste fiets tochtje van dit jaar heeft nogal wat consequenties.

Voor de mensen die benieuwd zijn naar de pijnsensatie tijdens de prik, niet te beschrijven.
Ik geloof dat dat een juiste omschrijving is.

grt Piet.

dani

fietsen wordt als sport aanzien

sporten is gezond

Gezond zijn doet pijn .... !!!!


Een goed herstel gewenst makker
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ach Dani, het is een gekende honkbalwerpers blessure en dat heb ik tot mij 50'ste gedaan.
En nooit iets gehad, volgens de Orthopeed absoluut wel sluimerend.

En toen ik vorige week dus viel met de fiets, was ik o zo blij dat ik geen gebroken sleutelbeen had, want dat was het éérst dat ik onderzocht toen ik was opgekrabbeld.
En de pijn die ik in de schouder had kende ik als de pijn(meer het ongemak) dat ik voelde daags na een zware wedstrijd.
Dus daar nam ik van aan dat die pijn de andere dag wel weg zou zijn.
Maar die zondag was het zo hevig dat ik mijn arm in een mitella (sling) heb gedragen.
En direct maandag naar de dokter ben gegaan, de rest is historie.

We gaan het zien, gelukkig is solderen een bezigheid die goed te doen is.  ;D

grt Piet.

SuSke

Dat is sneu Piet. Verzorg je in ieder geval goed.

Zorg dat je een goede kinesiste hebt die er voor zorgt dat je "frozen sholder" krijgt.
Ondanks de pijn is rust eigenlijk net dat wat je niet mag doen. Mijn vrouw heeft zo een half jaar aan de gang geweest ook na een zware val en bovendien na een foute diagnose van de spoedarts en radioloog waarbij ze dus echt op het randje van die "frozen sholder" zat. Dank zij de massages en oefeningen bij de kinesiste is ze er gelukkig van gespaard gebleven en nu quasi hersteld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

Ja Frans ik weet (zijdelings) wat een Frozen Sholder is mijn echtgenote heeft dat gehad.
En dat is een héél lange weg daarvan te recupereren.
Dankzij een Fysiotherapeut(kinesiste bij jullie) die wist wat er gedaan moet worden.
Die meid heeft langdurig pijn geleden, zo erg zelfs dat ik haar adviseerde de therapie te stoppen.
Maar ja ze is bevallen geweest van twee 10+ponders dus dan weetje wat pijn is.

grt Piet.

Houdini

Soigneer jullie allemaal zou ik zeggen!

marctje

Pieter, ik weet wat je bedoeld. Eind januari 2015 een arbeidsongeval gehad en één van de pezen in fe schouder (de supraspinatus) volledig afgescheurd. In april geopereerd, drie bouten en pees terug hieraan vastgemaakt, 6 weken in draagverband en een jaar revalidatie. Een goede niet belastende oefening die je thuis kan doen is veel met de computermuis werken. Nu meer dan een jaar later kan ik alles doen met mijn schouder behalve zware dingen boven de schouderlijn tillen en heb ik soms een "weerschouder", ik voel het als het vochtiger word buiten.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub