Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

doomslu

Citaat van: LS Models op 06 juli 2016, 18:40:41 PM
Ben helaas niet door de geschiktheidstesten geraakt!!!

Ik denk dat het abstract denken mij de das heeft omgedaan.
Nu is het wachten tot de volgende reeks. Hopelijk lukt het dan wel.....
Wat houd dat in deze testen?
Blijven doorgaan, Cedric!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Luc,

De voorbeeld- en oefenvragen viel wel goed mee. Daar had ik het snel door en had ik 2/3 juist. Die telde helaas niet mee.
De echte oefeningen daarentegen, waren véél gecompliceerder dan de voorbeeldvragen. Het was voor mij echt het moment vanwaar ik dacht: het gaat mij niet lukken. Ik denk daar zeker de helft als antwoord te hebben gegeven: "Deze vraag overslaan".

Een goed uitgelegd voorbeeld van Treinbestuurder.be , enkel waren de echte oefeningen véél moeilijker!

Citeerdrie groene dozen : A B C
- twee gele bergen : D E F
- vier blauwe kikkers : G H I
En dan wordt er gevraagd wat de "code" is voor "drie gele kikkers". Je kan dat dus onmogelijk met zekerheid uit de gegevens afleiden. De oplossing zit dan in het feit van het elimineren van foute antwoorden in multiple choice die je hebt. Als je als mogelijke oplossingen hebt:
- A B F
- D H I
- B D F
- A E I
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Houdini


TBCédric

Inderdaad, dat deeltje vergeten bij te zetten.....  :-X

Maar bij de echte vragen waren het veel meer combinaties en vele waarvan ik dacht het antwoord wist, vond ik dus niet.... Daarom meestal op "Overslaan" geklikt.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

stoomlokje

Dat is het testen van het logische denken Cedric

TBCédric

Citaat van: stoomlokje op 06 juli 2016, 21:35:29 PM
Dat is het testen van het logische denken Cedric

Dat weet ik hoor! Maar ondanks dat ik me had uitgeslapen en alle tijd nam, toch op een of andere manier niet gelukt.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Meestal bij die testen ook altijd uw eerste gedacht nemen en nooit twijfelen, dan is het meestal juist.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 06 juli 2016, 22:31:23 PM
Meestal bij die testen ook altijd uw eerste gedacht nemen en nooit twijfelen, dan is het meestal juist.
hoe komt het dan dat jij her-examens hebt -geen gedacht gehad ? :)

OlivierV

#2258
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 juli 2016, 23:20:44 PM
Citaat van: OlivierV op 06 juli 2016, 22:31:23 PM
Meestal bij die testen ook altijd uw eerste gedacht nemen en nooit twijfelen, dan is het meestal juist.
hoe komt het dan dat jij her-examens hebt -geen gedacht gehad ? :)
Geschiktheidsproeven voor TB was ik er van eerste maal door.

Ik heb herexamens omdat je betaalt voor 3 examenperioden. Je moet die investering van het inschrijvingsgeld optimaal benutten en als je dat niet gelooft dan zeg ik dat het in augustus voor echt is, januari en juni zijn maar om te oefenen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Mr.Bomma zou zeggen : " M'n gedacht !" ;D ;)

marctje

Ik heb abstract redeneren gedaan voor Selor en haalde hiervoor 95 op 100, ik heb wel het boek " abstract redeneren" gekocht bij de Standaard boekhandel en hieruit veel geleerd. Misschien een tip.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

dani

#2261
Citaat van: OlivierV op 07 juli 2016, 00:13:25 AM
Ik heb herexamens omdat je betaalt voor 3 examenperioden. Je moet die investering van het inschrijvingsgeld optimaal benutten en als je dat niet gelooft dan zeg ik dat het in augustus voor echt is, januari en juni zijn maar om te oefenen.

't is fijn dat je het zelf nog lachwekkend vindt !!  Zeker daarom dat je al zo lang aan het oefenen bent en dan "de echte" altijd net misslaat.  Onvoldoende geoefend ?
Je had al 3 doctoraten en een licenciaat kunnen behalen intussentijd.    Het leven is één grote mop voor sommige mensen.
EN hou vooral geen rekening met de frustratie van je ouders.

Citaat van: OlivierV op 07 juli 2016, 00:13:25 AM
Geschiktheidsproever voor TB was ik er van eerste maal door.
En dan toch ook daar niet doorgezet....    Duvel Proever .... is dat niks ?






Ja, ja, ja ... ik heb al een hele lange tijd gezwegen hier en in stilte mee gelezen, maar dit is er echt over, man...  Dit MOEST gewoon van mijne lever ! Herpak je, en DOE wat met je leven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rgp

Dani,

Denk aan uw hart !  Maar ge hebt 1000 %gelijk.

@Olivier, je hebt betaald, neen je hebt een stukje betaald, de gemeenschap heeft de rest betaald.  Dus ge moet nog veel leren hoe het echte leven echt in mekaar zit.

Je ouders zijn te braaf, bij mij was je allang aan het werken en kon je studeren in avondschool op Eigen kosten.

Roland

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw