Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

ERVIN

Ik zit jaarlijks zo'n 10.000km op mijn fiets , ik kom dus héél wat tegen onderweg , ik zal dan maar zwijgen over de autobestuurders zekers , want dat is de " Heilige Koe". En dan heb je de " electrische generatie" ( electrische fietsen voor diegene die niet weten wat ik bedoel) , die zijn zowaar nog erger!!

In groep rij ik al jaren niet meer , daar zijn er inderdaad bij die denken dat ze in een echte koers zitten. Dus je hebt goede en slechte bestuurders , maar de goede moeten het , zoals altijd , weeral bekopen met de slechte.  :'(

Doping , zelfs duiven vliegen op doping........

3rail

Ook ik heb jaren op de race fiets gezeten.

Parijs-Roubaix 3x gereden, Milaan- San Remo,Kampioenschap van Zurich,Ronde van Vlaanderen,Rund um den Henningerturm,
Maastricht-Den Helder,Luik-Bastenaken-Luik, Tilff-Bastogne-Tilff, Ronde van Lombardijen,Parijs-Brest-Parijs, La Marmot.

Deed ook tussen de 10000, en 18000 km op mij Gios, gelukkig weinig gevallen. :D

Je komt inderdaad vreemde vogels tegen op de fiets, en soms levens gevaarlijke situatie's.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

OlivierV

Mijn pa is zo ne zot op de velo, maar wel een die niet onder de eerder genoemde categorieën valt.

- Hij houdt zijn afval bij tot aan een bevoorrading(daar staan toch vuilbakken).
- Neemt geen doping, maar weet ook dat er amateurs zijn die dat doen ...
- Fietst altijd zo reglementair mogelijk.

Zelf leg ik jaarlijks ook vele kilometers af met mijn veloken (dit jaar alleen al 1000 kilometer  (alle fietsen samengeteld)), jaarlijks zo'n 3500km zonder problemen en of ik nu met de gewone fiets rij of met mijn mountainbike, ik blijf reglementair rijden. Ge ziet dan soms op uw mountainbiketochtje van die andere wurtels op hun koersfiets helemaal alleen in 't midden van de baan rijden ipv op het fietspad... (dan zou je daar toch wel een projectiel willen naar gooien).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Citaat van: efl045 op 01 april 2016, 17:04:51 PM
Saskia, bedankt voor je bezorgdheid, maar ik kan je al wat gerust stellen, die oude 3015 had maar 1 motor, dus 't kan nog meevallen  ;)
Maar je hebt het goed gezien, de motor ontbreekt, om de eenvoudige reden dat die meer dan 40 jaar geleden al uitgebrand is...
Het ware verhaal hier achter is dat de gietstukken die in het centrale deel van de 3015 de motordelen moesten vasthouden en met cardans verbinden met de 2 beweegbare delen het door slecht gietwerk (ja, ook toen kon dat al gebeuren en als je zoekt op 't internet bij de 3015 vrij vaak...) begeven hebben en de motor daarbij is vastgelopen en uitgebrand.
Op de details van de afgebroken gietstukken zie je duidelijk hoe weinig materiaal er effectief aanwezig was op de plaats van de (3) breuken, er zijn meer gietgallen dan materiaal aanwezig...
2 uitstekende delen die de cardanringen moeten vast houden zijn in de loop der jaren vanzelf afgebroken (grijze breuken) en het 3 de afgebroken deel heb ik destijds zelf gedaan door een zichtbare barst verder open te plooien, dat zie je aan de lichte kleur op de breuk. De barsten die donker grijs zijn waren er wellicht al van in het begin in.
't Is dus een deels verzonnen verhaal ter gelegenheid van 1 april, maar 't was wel ooit een 'Deju toch...' verhaal. Nu doet de lok al jaren dienst als 'pluklok', wie weet wat heb ik ooit nog nodig voor een andere 3015.



't Ja, ook al voor ze naar China trokken met hun productie lieten ze wel al eens steekjes vallen bij Märklin...


Dat ziet er inderdaad uit als een zeer slechte gieting

Chrisrail

#2164
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Ik ben tot de conclusie gekomen dat als je sneller trapt je ook sneller zou kunnen rijden, tof hé?
Och, bekijk het langs een andere kant, nen belg moet en zal nu eenmaal over alles klagen en zagen zodat zijnen baksteen in zijn maag kan verteren.
Den Eric.

efl045

Ik wordt regelmatig ingehaald door fietsers die veel trager trappen dan mij en toch sneller rijden (ze zouden mij anders niet inhalen, ik sta niet te patineren), zou dat ook niks met de versnellingen te maken hebben, en met de conditie ?  :D

bollen neus

Ik heb mezelf eens voorbij gereden maar zag dan dat ik mijne vélo niet bij had, met de conditie is hier alles kits hoor.
Den Eric.

Lange Trein

Hallo,
Zelf rij ik zo'n 1.000 à 1.500 km per jaar enkel VTT in een prachtige streek aan de voet van Mont Saint Aubert, voor zij die de streek kennen. Respect voor de wielertoeristen, maar ik erger me dood aan die wielerterroristen die zich allemaal kampioen of nog beter wanen. Voor mijn werk rij ik dagelijks naar Ronse (Vlaamse Ardennen) en geloof me zelf tijdens de week zie je: alleen of in groep: maar met dezelfde mentaliteit: t'is hier allemaal van mij en 'kdoe wa da kik wil. Jarenlang klagen ze een stuk uit een been omdat er geen fietspaden genoeg liggen, nu ze re liggen gebruiken worden ze niet gebruikt. Met 2, 3 zelfs 4 naast mekaar op de rijweg, maar niet uit de weg gaan voor het verkeer, eer rondpunt moet gecoupeerd worden, anders verliezen ze hun ' moyenne', de auto's moeten maar maken dat ze ze ontwijken de zwakke weggebruikers.
Einde verleden zomer komt er een 'eenzame fietser' van links gereden, ik had voorrang maar hij gaat gewoon door en ploft tegen de zijvleugel van de wagen en glijdt deels over mijn capo. Als bij mirakel valt hij niet maar pedaleert er lustig op los alsof er niet gebeurd was. Ik haal hem in en blokkeer hem tussen de auto en trottoir. Weigert hij om een Europees aanrijdingsformulier in te vullen: fietsers moeten geen voorrang van rechts geven!!!. Politie bijgehaald en maakt de fietser van zijnne neus dakkem klemgereden heb en dak een gevaar op de baan. Hij vond het onnodig om de politie op te bellen gezien er toch geen schade was aan de wagen: 450 € kosten. Politie heeft hem wel degelijk de levieten gelezen maar of dat zal helpen?
En zo kunnen we nog uren doorgaan, maar inmiddels toch al genoeg frustratie kwijt voor een tijdje!
Helaas kan ik dit weekend niet rijden wegens op zakenreis in het Midden Oosten.
Met vriendelijke groeten,
Denis

reeves


Dirky

positieve noot:
Blijkbaar rijden de deelnemers steeds sneller want rond 15u00 was er alleen nog nu en dan een enkeling te bespeuren...

Afloop:
Er liggen maar een 20 lege verpakkingen van krachtvoer op straat ter hoogte van de oprit. Die waren waarschijnlijk te zwaar om ze 100m verder in de vuilbak te deponeren... Straks een beetje wind en alles is weer proper.  :)


stoomlokje

zojuist een aantal favoriete website-adressen per ongeluk verwijderd van PC
ze zijn allemaal voor goed verdwenen naar de hemel  :'( :'( :'( :'(  stom; stom ; hoe lomp kan men zijn :( :( :( :(

itchy

Morgen de allerlaatste ritten van de allerlaatste eurocity's op Belgisch grondgebied 😟 Het einde van n tijdperk...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

PeterC

Citaat van: stoomlokje op 02 april 2016, 21:21:17 PM
zojuist een aantal favoriete website-adressen per ongeluk verwijderd van PC
ze zijn allemaal voor goed verdwenen naar de hemel  :'( :'( :'( :'(  stom; stom ; hoe lomp kan men zijn :( :( :( :(

Daarvoor dient een backup.  En is die ene backup ook naar de vaantjes, gebruik je je tweede backup, bij totale pech gebruik je die derde...
Backup: heel belangrijk.  Het vergt tijd en discipline maar voorkomt veel ergernis.  Ik heb 1,5T aan data en 4,5T aan backup (3 schijven waarvan één steeds op een 'veilige' plek = weg van de woning).  Wekelijks roteren de schijven.  Zoals gezegd het vraagt discipline en tijd...
Groetjes, Peter