Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Metpetergaathetbeter

met de mogelijkheid eventuele teveel stukken te verkopen hier op het forum als wisselstukken !  ;D ;)

efl045

Die oude is in stukken misschien nog wel meer waard dan een recente complete krokodil  ;)
Ik blijf het positief zien...

jakke

Misschien gebeurd terwijl er een visje werd gegeten ?  ;D ;D ;D ;D
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

efl045

Een krokodil is geen visje, maar een aprilkrokodil, dat klinkt niet slecht  ;)

stoomlokje

en heeft hij die motoren opgegeten? Ik denk dat hij dringend voor een maagspoeling naar de (voorlopig nog bestaande ) spoed mag,want die motoren zie ik niet  ;) ;) ;) ;)


efl045

Saskia, bedankt voor je bezorgdheid, maar ik kan je al wat gerust stellen, die oude 3015 had maar 1 motor, dus 't kan nog meevallen  ;)
Maar je hebt het goed gezien, de motor ontbreekt, om de eenvoudige reden dat die meer dan 40 jaar geleden al uitgebrand is...
Het ware verhaal hier achter is dat de gietstukken die in het centrale deel van de 3015 de motordelen moesten vasthouden en met cardans verbinden met de 2 beweegbare delen het door slecht gietwerk (ja, ook toen kon dat al gebeuren en als je zoekt op 't internet bij de 3015 vrij vaak...) begeven hebben en de motor daarbij is vastgelopen en uitgebrand.
Op de details van de afgebroken gietstukken zie je duidelijk hoe weinig materiaal er effectief aanwezig was op de plaats van de (3) breuken, er zijn meer gietgallen dan materiaal aanwezig...
2 uitstekende delen die de cardanringen moeten vast houden zijn in de loop der jaren vanzelf afgebroken (grijze breuken) en het 3 de afgebroken deel heb ik destijds zelf gedaan door een zichtbare barst verder open te plooien, dat zie je aan de lichte kleur op de breuk. De barsten die donker grijs zijn waren er wellicht al van in het begin in.
't Is dus een deels verzonnen verhaal ter gelegenheid van 1 april, maar 't was wel ooit een 'Deju toch...' verhaal. Nu doet de lok al jaren dienst als 'pluklok', wie weet wat heb ik ooit nog nodig voor een andere 3015.



't Ja, ook al voor ze naar China trokken met hun productie lieten ze wel al eens steekjes vallen bij Märklin...

bollen neus

Franky,
Ik heb enkel nen Chinees zijn ogen zien open trekken als hij in Hulst naar de sex shop stond te kijken.
En den vis hij zwom verder in Doel.
Den Eric.

Dirky

Het wieler-terrorisme seizoen is weer van start gegaan. Morgen passeren er weer een kleine 15000 aan de deur...

Ik weet het, het zijn niet allemaal kiekens maar de kiekens die ertussen zitten zijn wel echte kiekens! (Deze namiddag op de bergaf naar Nederbrakel - waar ik maar 50km/h mag rijden, en met de vol geladen aanhangwagen is meer niet aan te raden - steekt er mij een bende voorbij, aan de rechter kant dan nog!)...

Paar weken op de tanden bijten, dan verplaatsen ze zich naar andere oorden...

HYA

Citaat van: Dirky op 01 april 2016, 21:55:09 PM
Het wieler-terrorisme seizoen is weer van start gegaan. Morgen passeren er weer een kleine 15000 aan de deur...

Ik weet het, het zijn niet allemaal kiekens maar de kiekens die ertussen zitten zijn wel echte kiekens! (Deze namiddag op de bergaf naar Nederbrakel - waar ik maar 50km/h mag rijden, en met de vol geladen aanhangwagen is meer niet aan te raden - steekt er mij een bende voorbij, aan de rechter kant dan nog!)...

Paar weken op de tanden bijten, dan verplaatsen ze zich naar andere oorden...
Spijkers Dirk, spijkers  ;D

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ik ben zelf geen wielertoerist, wel geïnteresseerd in sport, dus ook wel een beetje in wielrennen.
Ik wil maar op voorhand zeggen dat ik die 'wieler-terroristen' niet per se wil verdedigen.

Maar, wat ik wil zeggen hier is dat 'we' hier verkeerd reageren op mensen met een andere hobby.
Even uit de herinnering halen dat we hier ooit ('k niet wanneer hoor) verontwaardigd waren dat sommige buurtbewoner klagen als de één of andere vereniging weer eens ritjes met de stoomtrein gaat maken en die mensen hun zondagsrust verstoren. Dat vonden we toen onverdraagzaam.

Kortom, mijn punt is: respecteer andermans hobby, zelfs al zorgt die voor wat ongemak.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Ik snap Dirk's ergenis wel. Ik heb 5 jaar in Alsemberg gewoond, en dan was het ook 2 keer per jaar prijs. Ze zeiken (letterlijk) tegen je huis of hek, gooien alle rommel (overbodige ballast, vuilzakjes kennen ze niet) in je tuin... Sommigen zijn hun hobby/sport totaal onwaardig.  >:(

Maar ik mag ook wel genieten van een fietstocht, maar dan recreatief en zoals het hoort.   :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

ik stap zo dadelijk maar weer eens op de fiets...  ;D

Dirky

Citaat van: doomslu op 02 april 2016, 09:04:53 AM
Kortom, mijn punt is: respecteer andermans hobby, zelfs al zorgt die voor wat ongemak.  ;)


ik hekel die wieler toeristen die het niet respecteren dat er op hun parcours ook mensen leven... en die de wegcode volledig aan hun laars lappen.
Van die anderen ben ik jaloers dat ik hun conditie niet heb.

Havoc

Heb op zich niets tegen wielertoeristen Luc, maar spijtig genoeg velen hebben eenmaal ze op die fiets zitten totaal geen respect meer. Niet voor de wegcode, niet voor andere weggebruikers, niet voor omwonenden, niets. Als zij op die fiets zitten moet iedereen opzij en buigen zeker als ze in groep zijn. Dat is het probleem.

En als ze die eens op doping controleren dan gaan er nog andere ogen opengaan. Denk dat die hun urine licht geeft...
Met vakantie voor onbepaalde duur.