Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

philippe_007

Tja,
in zulke omstandigheden is het wel te verstaan dat iemand zijn woorden soms verkeerd worden verstaan.
Als je Paul zijn post letterlijk leest kan het eventueel verkeerd verstaan worden, ik las tussen de regels dat hij een kl..dag had en even stoom wou afblazen op het forum, dan krijg hij hier terug info over de aanslagen... Kan dus frustrerend zijn.
Iemand anders leest dit tijdens zijn frustraties, het wordt verkeerd opgevat en pent dan iets neer...

Dit is nu eenmaal het nadeel van geschreven taal. was dit mondeling gecommuniceerd, dan heb je daarbij gezichtsuitdrukkingen en gebarentaal en was het vermoedelijk nooit zo gelopen.

Sowieso, sterkte aan Paul en Janie (en anderen) en dat anderen van die miserie gespaard mag blijven.

raf

philipe moet ik je gelijk in geven

ik schrijf dat ik op een mailtje wacht

krijg ik nadien via mail dat ze het erg vonden dat ik zo op het forum reageer want dat ze minsten binnen twee dagen proberen te reageren

wat is er mis te verstaan aan "ik wacht"
ik zit al 3 maand te wachten op een lexan halve bol die in januari zou klaar zijn en hij is nog niet klaar
nu zou hij hopelijk morgen klaar geraken

ik zal dus in het vervolg schrijven "ik wacht op een mail die ik hopelijk dit jaar nog ga krijgen"

ja moest het ook efkes kwijt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Kerdju, mijne zoon is zijn brooddoos vergeten meenemen naar school... Mocht de papa nog eens naar Boom rijden.
Jij werkt toch van thuis, kan je even snel naar daar gaan....  En als ik dan antwoord, kan jij niet naar daar, dan is het "ah nee, ik ben op het werk"  >:( 
Sommigen verstaan de zin "Van thuis uit werken" niet en denken dat dit een dag verlof is...

dani

Citaat van: philippe_007 op 24 maart 2016, 12:33:14 PM
Sommigen verstaan de zin "Van thuis uit werken" niet en denken dat dit een dag verlof is...
Die misvatting daar word ik vaak mee geconfronteerd....
Bij mij wordt "work from home" aanvaard, maa je moet dan wel bereikbaar zijn en effectief kunnen aantonen dat je werkt.

Zoniet : privileges afgepakt en terug alle dagen naar kantoor


... en hopelijk zitten we daarmee dan op een nieuw onderwerp
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Lange Trein

Dag Dani,
Hierbij heb je inderdaad een nieuw onderwerp, maar evenzeer vatbaar voor interpretatie. Bij ons op het werk is home work of home office toegelaten, maar niet voor de sales people (maak ik deel uit), want die hebben toch al een mooi leven.
Dus als wij naar een klant moeten en de tegenovergestelde richting uitmoeten dan den buro, mogen we niet thuis blijven om zo nodeloze km's te vermijden. Eerst naar den buro en pas toegekomen terug de baan op naar de klant, soms via dezelfde weg!
De HR afdeling begint zelf al de uren van de sales in vraag te stellen: wanneer beginnen de uren van een verkoper te lopen; als hij zijn huis verlaat of als hij toekomt bij de klant? Volgende week vertrek ik naar Saudi, Verenigde Arabische Emiraten en Egypte. Ik vertrek op zaterdag, voor hen zondag, om zo een dag te winnen en dat zou niet beschouwd worden als werkuren. 9 verschillende vluchten op 7 dagen tijd om zoveel mogelijk klanten te zien, en ze twijfelen of dit wel werkuren zijn! Weken van 70 -80 uren, reizen inbegrepen, en als ze enkel de tijd zouden verrekenen dat ik effectief bij de klanten zit zou ik nog te weinig uren hebben om een 'gewone 'werkweek te vullen.
Met vriendelijke groeten,
Denis

dani

Ik begrijp je standpunt, Denis....  en  ik vind het inderdaad ook stom, al die uren verplaatsing worden "weggelachen" als zijnde  "dan werk je toch niet".

Ik heb in de bijna 14 jaar dat ik voor mijn huisige firma  (nog anderhalve dag dan toch)  werk,  honderden dagen "verloren" aan travel, luchthavens, vliegtuigen, taxi's, auto ritten, en noem maar op.
Dat wordt dan  afgedaan als  "idle time" en   "je mag dan wel in een sjiek hotel logeren op onze kosten hee, en je lekker vet eten voor niks.."

Weken van 70 uren zijn mij niet vreemd,  wagen van 18 of 20 uren ook niet.... maar op het einde van de rit wordt er GEEN rekening mee gehouden hoor, geloof me.
Al die extra prestaties zijn nu gewoon WEG !    Morgen is mijn laatste werkdag, dan een week verlof en dan werken via een outsourcing bedrijf op dezelfde plek als waar ik nu zit.

Het is nu al een heel zwaar vooruitzicht om hier op dezelfde werkplek te moeten zitten binnenkort, maar dan als  "externe kracht" , als  "voetveeg" en met een groot mes tussen mijn schouderbladen !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Tja jong, das overal het zelfde,
zaterdag of zondag naar den bureau voor een interventie, dan is het ook altijd een discussie, beginnen de uren als je thuis vertrekt of als je bent aangelogd?
bij mij is het simpel, ik geef mijn uren op als ik vertrek tot ik terug thuis ben, mijne baas die weet dat. Is hij niet akkoord, geen probleem. Dan zoeken ze een ander.
Andere collega's doen dat niet, het mag niet volgens hun... Tja ze beslissen zelf maar.


Lange Trein

Het zijn dan wel dezelfde mensen van HR die, als zij eens wegmoeten naar een seminarie, of slechter nog eens een avond naar een lezing moeten, klagen alsof ze een been afgezet worden zonder amputatie en op voorhand zeggen dat ze elk uur zullen recupereren.
Allé, tis nie allemaal kommer en kwel; mijn directe baas heeft volle begrip en appreciatie voor het gepresteerde en knijpt dan wel eens een oogje toe als ik terug ben.
Denis

philippe_007

Het is kwestie van geven en nemen.

centauri167

Citaat van: philippe_007 op 24 maart 2016, 14:17:12 PM
Tja jong, das overal het zelfde,
zaterdag of zondag naar den bureau voor een interventie, dan is het ook altijd een discussie, beginnen de uren als je thuis vertrekt of als je bent aangelogd?
bij mij is het simpel, ik geef mijn uren op als ik vertrek tot ik terug thuis ben, mijne baas die weet dat. Is hij niet akkoord, geen probleem. Dan zoeken ze een ander.
Andere collega's doen dat niet, het mag niet volgens hun... Tja ze beslissen zelf maar.

In principe beginnen die te lopen wanneer je thuis vertrekt tot je weer terug thuis bent, in de praktijk gebeurt dit spijtig genoeg zeer zelden.
Bij ons krijgen enkelen dit, andere zoals ikzelf krijgen 1 uur extra betaald, de meeste gewoon hun geprikte uren ...

raf

ik was muurtjes aan het frezen en zie ik opeens als ik aan de 1 mm freesjes moet beginnen dat het doosje leeg is ???
nu een dik probleem want 80% is reeds uitgefreesd met 0.4 en 0.3 mm en als ik nu de frees machine uit zet is alles voor niets gemaakt
grrrrrrrrrrrrrrrrr normaal zouden er nog freesjes moeten over zijn want zoveel heb ik er niet verneukt
moeilijk nu een oplossing te vinden want de 2 mm freesjes zijn veels te dik

naar de winkel is een optie maar dan betaal ik zoveel voor eentje als anders voor een pakje van 10
en ik moet er toch nog hebben daar ben ik zeker van want op kunnen ze niet zijn

gr raf die een beetje pissed is 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Misschien in de winkel ernaast ook es kijken voor een doosje leestekens en hoofdletters , moehahaaaaaaaa
(trek het je niet aan, het is nog verstaanbaar wat je tikt, ik heb al erger meegemaakt hoor !!! is maar een grapje)

Ik heb er nog wel een doosje liggen van 1mm, maar da gaat wa ver zijn zeker ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

neem eens contact op met deze persoon.....

https://www.facebook.com/groups/958144904260901/?ref=bookmarks

(Bianca Claes), hier op forum met de account van haar vader zaliger  nog even aktief denk ik... PB eens...

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?action=profile;u=4948




Ik heb daar onlangs mijn proxxon freesmachineke gekocht met een pak freesjes.

Is denk ik wat dichter in jjouw buurt !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

hoi dani reeds pb geantwoord
en ik tik nie ik lees voor LOL
en daarom zijn er geen hoofdletters en punten ja lenhout & houspy werkt wel maar niet zoals het moet
doe ik die hoofd letters dan komt er brol te staan en ik krijg het niet opgelost dus dan maar zonder
was toch mooie techniek waar die mensen mee bezig waren maar door microsoft verziekt

wat die freesjes betreft ze zijn besteld maar die van 1 mm daar vragen ze gekke prijzen voor
dus 30 stuks van 0.8 besteld en da kost dan maar 14.99 euro
ook een doosje van 10 X 1 mm en da kost dan 16 euro
binnen 7 dagen zouden die hier moeten zijn maar het zal wel 30 dagen worden LOL
ik heb er nog 1 gevonden dat afgebroken was en dat eventjes terug geslepen en het is nog juist lang genoeg om door die 1 mm te frezen die ik nog heb staan

ik heb het hekje wat ik vroeger gemaakt heb aangepast om nu de palen en het hekje in een keer te frezen maar nu word de plaat dunner (2 mm)dan de paal
wat mooier is dan voor heen en ik hoop door nu die stureen te frezen ook een wat ruwer oppervlak te bekomen wat meer op beton trekt
straks foto's

gr raf en bedankt voor de aangeboden hulp
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Dedjuuuu

Heb ik dan eens een week vakantie en kan ik eens wat aan de baan werken, en nu zit mijn rug weer muurvast, nog maar eens een lumbago als gevolg van verkeerde beweging op mijn dubbele discushernia.
Daar gaan de plannen....

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.