Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Rangeerduivel

Chris,
Het is niet de bedoeling om hier op de kap van de vakbonden te gaan vitten,
ik heb er toch niets meer aan,
voor mij is dat allemaal verleden tijd.
Ik bedoel maar dat het meermaals is voorgevallen dat personeel gaat staken omdat ze eisen stellen aan hun werkgever waar die helemaal niet over heen kan,
het is niet gemakkelijk om anno 2015 een bedrijf draaiende te houden,
met als gevolg een tijdje later een bedrijf dat de boeken neerlegt of verhuist naar een lage-loonland wegens te hoge loonkosten.
De vraag is met wat ze dan best af zijn,met niet een beetje meer,of met helemaal niets meer.
De inbreng van een vakbond laat ik hier in het midden...maar helemaal vreemd zijn ze daar niet aan!

;)

Chrisrail

#1756
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

#1757
je kunt er blijven over palaveren maar weet één ding we hadden nooit de rijkdom(ik spreek van de werknemers) en de luxe gehad,hadden ze er niet geweest !
Ben je voor of tegen dit is een gegeven waar je niet rond kunt, mocht je er anders over denken zou ik zeggen bel gauw mogelijks kan de dokter je morgen nog ontvangen !  ;D ;)
Vakbonden zijn nooit nodig behalve als ze in jouw broekzak zitten, dan zijn ze wel genoeg om aan te spreken !
Bij ons op de werk niet anders,tegen de vakbond maar ze zijn de eersten als ze zich onheus behandeld voelen om die aan te spreken!  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 13 november 2015, 18:44:06 PM
Als ik één werkman te werk stel om bvb een oprit te leggen betaal ik 21% BTW. Dat werk verschaffen telt voor mij niet zeker?  :-\

Alle Belgen zijn dan zogezegd gelijk voor de wet.

Je moet een koe met een koe vergelijken...
Als jij jouw oprit laat leggen dan noemt dat geen werk verschaffen,maar je iets aanschaffen(nl die oprit)en op je ''iets aanschaffen'' betaal je nu eenmaal btw.
Dat is iets heel anders dan ''werk verschaffen'',
Als jij zelfstandig wordt en werklieden in dienst neemt zal die toestand voor u ook veranderen,maar dat geldt niet voor een paar dagen dat het duurt om jouw oprit te leggen,nu komt die eer toe aan degene die de werkman tewerkstellt,nl zijn werkgever(zijn baas)

Enne,wees gerust,bazen en bedrijven betalen ook belastingen hoor..!

;)

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 13 november 2015, 18:29:47 PM
Chris,
Het is niet de bedoeling om hier op de kap van de vakbonden te gaan vitten,
ik heb er toch niets meer aan,
voor mij is dat allemaal verleden tijd.
Ik bedoel maar dat het meermaals is voorgevallen dat personeel gaat staken omdat ze eisen stellen aan hun werkgever waar die helemaal niet over heen kan,
het is niet gemakkelijk om anno 2015 een bedrijf draaiende te houden,
met als gevolg een tijdje later een bedrijf dat de boeken neerlegt of verhuist naar een lage-loonland wegens te hoge loonkosten.
De vraag is met wat ze dan best af zijn,met niet een beetje meer,of met helemaal niets meer.
De inbreng van een vakbond laat ik hier in het midden...maar helemaal vreemd zijn ze daar niet aan!

;)

De werknemers uiteraard met wat meer water in hun wijn te doen. De vakbond daarentegen is beter af met meer werklozen want ze worden betaald om die hun uitkering te betalen. Dat is hier in dit land verdorie van de pot gerukt. De vakbond verdient op de kap van de werklozen waar ze vaak zelf de schuld aan hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

die laatste stelling is ook iets of wat een simplistische voorstelling .

Vroeger was het de overheid die dat deed dat uit betalen , daar dit te duur was(en daar men minder werkingskosten wou) hebben ze dat van hun nek geschoven, dus eigenlijk klopt je redenering ook niet helemaal !

Anders moet het de (al dan niet plaatselijke)overheid het doen ! Maar die koos voor de goedkopere oplossing die jij ziet als het noodzakelijke kwaad !

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 november 2015, 20:16:39 PM
die laatste stelling is ook iets of wat een simplistische voorstelling .

Vroeger was het de overheid die dat deed dat uit betalen , daar dit te duur was(en daar men minder werkingskosten wou) hebben ze dat van hun nek geschoven, dus eigenlijk klopt je redenering ook niet helemaal !

Anders moet het de (al dan niet plaatselijke)overheid het doen ! Maar die koos voor de goedkopere oplossing die jij ziet als het noodzakelijke kwaad !

Klopt niet hoor, dat verhaal van jou. De overheid betaalt nog steeds uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

 want ze worden betaald om die hun uitkering te betalen.Vroeger deed de overheid het je schrijft het zelf en die betaald de vakbonden om op werkingskosten te besparen. Waarom zou de overheid een ander die uitkeringen laten betalen als er geen financieeel plaatje aan is !

Metpetergaathetbeter

in elk land betaald de overheid, dat ze de kosten voor dat uitbetalen niet op zich nemen,er moet  tenslotte iemand ervoor zorgen dat het uitbetaals wordt,hier in dit geval syndicaten ! Trouwens al de vakbonden dit misbruiken dan moet de overheid zijn verantwoordelijkheid nemen !

Chrisrail

#1764
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

Citaat van: OlivierV op 14 november 2015, 00:57:17 AM
Daarnet aangekondigd optreden was helemaal in orde, lekkere volle sound, om van uw sokken te worden geblazen.
Juist spijtig dat de nieuwe cd's op waren na het optreden.

In Parijs zijn ze spijtig genoeg op een andere manier van hun sokken geblazen  >:(.
Voor de slachtoffers: R.I.P. :( :'(
Arme wereld waar wij in leven  :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

" Alle Belgen zijn dan zogezegd gelijk voor de wet " Maar de wet is niet gelijk voor alle Belgen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

Citaat van: SuSke op 14 november 2015, 11:35:49 AM
Citaat van: OlivierV op 14 november 2015, 00:57:17 AM
Daarnet aangekondigd optreden was helemaal in orde, lekkere volle sound, om van uw sokken te worden geblazen.
Juist spijtig dat de nieuwe cd's op waren na het optreden.

In Parijs zijn ze spijtig genoeg op een andere manier van hun sokken geblazen  >:(.
Voor de slachtoffers: R.I.P. :( :'(
Arme wereld waar wij in leven  :-[
Las het daarnet ook, dat is om het zo uit te drukken minder vlinder.
Die extremistische gelovigen (gelijk bij welke godsdienst ook), voor niks goed.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 14 november 2015, 11:35:49 AM
In Parijs zijn ze spijtig genoeg op een andere manier van hun sokken geblazen  >:(.
Voor de slachtoffers: R.I.P. :( :'(
Arme wereld waar wij in leven  :-[

Hoog tijd dat ze de handen in elkaar slaan en er daadwerkelijk iets gaan aan doen!
Een stevige oorlog dringt zich niet op...hij is al jaren bezig...

>:(

Chrisrail

#1769
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }