Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

philippe_007

ontsmetten?
Lakkertje of propere zakdoek er op tot het stopt met bloeden en klaar is Kees,
zo doe ik het toch steeds.
En wat nog meer helpt, das niet in uw vingers snijden :-)

dani

ik vrees dat in dit geval een "lakkertje" niet voldoense zou geweest zijn, het is met 5 steristrips dicht getrokken....  was een behoorlijke "cut" en vrij diep.

Maar @Gerolf : trek het je niet aan dat ze een loopje nemen, dat zijn we hier gewend.  Als je alle niet relevante posts moest verwijdern, de server van 't forum is half leeg.  Maar dat hoort er bij, en we gaan dat niet veranderen.  Elk heeft zijn mening en wil die effe kwijt.   

Ik heb in elk geval dankzij jouw uitleg  bevestiging gekregen dat wat ik gedaan heb , correct is en ik me in principe geen zorgen hoef te maken.
We zijn 2 dagen verder en ik heb de indruk dat het goed gaat genezen, het doet niks pijn meer (behalve als ik ergens tegenaan stamp, lompweg...)  en het staat mooi droog, niet rood en niet opgezwollen.   Dus :  bedankt !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

"behalve als ik ergens tegenaan stamp, lompweg..." Dani, ik dacht dat jij niet op je handen liep ?  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

je kan ook met je handen ergens tegenaan stampen of stoten...  DUH !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Typische Johnny-humor  ::)

't Was gisteravond eventjes teveel voor deze verpleger.
Ondanks dat ben ik content dat ik heb kunnen helpen, en anderen misschien in de toekomst ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2015, 11:22:43 AM


't Was gisteravond eventjes teveel voor deze verpleger.
Ondanks dat ben ik content dat ik heb kunnen helpen, en anderen misschien in de toekomst ;)
+1

Havoc

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2015, 00:06:54 AM
Citaat van: Peter op 01 oktober 2015, 16:39:26 PM
Isobetadine ... ideaal om te ontsmetten (wat in onze hobby nogal eens nodig is ;))

GVD ... waarom die ik X maal de uitleg over alleen ontsmetten als er ontstekingstekens zijn ?

Gebruikt iedereen zijn scharen en mesjes ook om zijn neus mee af te kuisen ??
Is elke hobby-wonde daarom besmet ? Komaan mensen, denk even na alsjeblieft !

Ben niet werkzaam in die sector en zeker niet in opgeleid. Maar als je je verwond met een of ander voorwerp waarvan je niet weet waar het voordien geweest is (en dus zeker niet "steriel" is) moet je dan wachten tot er ontstekingsverschijnselen zijn voor je ontsmet?

Nu een dom voorbeeld (spijtig genoeg met mijn moeder zaliger veel voorkomend) je loopt in de tuin en haalt je been open aan een dorre tak die daar ligt. Stuk vel eraf, verder grote oppervlakkige wonde. Wacht je dan tot dat ontsteekt voor je ontsmet? Of in mijn werkplaats snijd ik mij aan de frees die in de machine opgespannen is of aan de kant van een stuk staalplaat. (ja, ik moet dringend mijn tetanusspuiten eens halen)

Mijn modus operandi was dan altijd schoonmaken met Flamiclens (noemt nu anders), Isobetadine gel erop en ofwel een Tegaderm ofwel Melaline (of zoiets) en een stuk Mefix. Afhankelijk van de grootte. Heb de huisarts nooit weten klagen. De laatste keren ook Flaminal Hydro gebruikt maar dan vaak een ontsteking erachter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ik krijg pijn in mijn kl**en van die verf tegenwoordig
het is nu reeds de 4 de keer dat ik een boot terug spuit en telkens loopt het om de een of andere reden verkeerd
zelfde merk verf zelfde merk filler en primer en toch weld de verf op en vechten de twee lagen
ik kom er zot van elke keer heel de boot terug te moeten afschuren
word er geen goeie verf meer gemaakt tegenwoordig en zit er alleen maar brol in de bussen motip

ik denk dat ik gewoon weg terug auto lak ga kopen en daar mee spuiten want anders komt het niet goe mijn gedacht
alles terug afschuren en 2K lak van sikkens er overheen mijn gedacht
het kost wel meer maar het houd dan ook beter

kut zooi ook al en ja ik ben pissig want ik wilde die boot nog mee naar affligem nemen op de beurs
gr raf en sorry jullie kunnen der ook niet aan doen maar ik moest het efkes ventileren voor ik ontplof
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

vreemd Raf... ik gebruik hier al jaren de spuitbussen van Motip, grondverf, putty spray, lakken... nog nooit een probleem gehad.
Er is volgens mij één zeer belangrijke regel: Schudden voor gebruik! en zeer goed schudden!!! Een bus die lang heeft gestaan schud ik zeker 5 minuten krachtig... en nog meer bij satijnglans en nog nog meer bij matte verf...

raf

hoi het is lak verf en ik heb me reeds suf geschud en het is nieuwe verf
maar vroeger waren de motip bussen zwart en nu zijn het witte misschien dat daar een verschil in zit
ik ga terug sikkens gebruiken die is duur maar ik heb er nog nooit last mee gehad
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

Citaat van: Havoc op 02 oktober 2015, 20:00:43 PM
Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2015, 00:06:54 AM
Citaat van: Peter op 01 oktober 2015, 16:39:26 PM
Isobetadine ... ideaal om te ontsmetten (wat in onze hobby nogal eens nodig is ;))

GVD ... waarom die ik X maal de uitleg over alleen ontsmetten als er ontstekingstekens zijn ?

Gebruikt iedereen zijn scharen en mesjes ook om zijn neus mee af te kuisen ??
Is elke hobby-wonde daarom besmet ? Komaan mensen, denk even na alsjeblieft !

Ben niet werkzaam in die sector en zeker niet in opgeleid. Maar als je je verwond met een of ander voorwerp waarvan je niet weet waar het voordien geweest is (en dus zeker niet "steriel" is) moet je dan wachten tot er ontstekingsverschijnselen zijn voor je ontsmet?

Nu een dom voorbeeld (spijtig genoeg met mijn moeder zaliger veel voorkomend) je loopt in de tuin en haalt je been open aan een dorre tak die daar ligt. Stuk vel eraf, verder grote oppervlakkige wonde. Wacht je dan tot dat ontsteekt voor je ontsmet? Of in mijn werkplaats snijd ik mij aan de frees die in de machine opgespannen is of aan de kant van een stuk staalplaat. (ja, ik moet dringend mijn tetanusspuiten eens halen)

Mijn modus operandi was dan altijd schoonmaken met Flamiclens (noemt nu anders), Isobetadine gel erop en ofwel een Tegaderm ofwel Melaline (of zoiets) en een stuk Mefix. Afhankelijk van de grootte. Heb de huisarts nooit weten klagen. De laatste keren ook Flaminal Hydro gebruikt maar dan vaak een ontsteking erachter.
Net van 't zelfde hier... voorkomen is beter dan genezen.  Als ik me snij of verwond, van 't zelfde, Isobetadine of Mercurocrome.

Dani, 'k hoop dat 't goed komt; vingers zijn belangrijk boor een modelbouwer...

Havoc

Heb dezelfde ervaring dan Raf, die verf in spuitbussen is niet weer wat ze was. De wagon van mijn trein heb ik eerst in etsende grondverf gezet, dan primer erover en tot daar alles goed. Dan zo'n spuitbus kleur erover en gewoon neerzetten op de grond is al genoeg om de verf eraf te hebben. Die grondverf houdt goed, maar die toplaag? Van geen kanten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 02 oktober 2015, 21:01:36 PM
ik krijg pijn in mijn kl**en van die verf tegenwoordig

trekt die verf af misschien ? ;D ;)

raf

nee peter daar heb ik iets anders voor LOL
maar het is niet plezant dat je verf (merk)die je reeds jaren succesvol gebruikt ineens niet meer goed gespoten krijgt
het lijkt juist water nu die verf zo lopend is die
wit is altijd een moeilijke kleur om te spuiten maar als ik dan alles heb laten drogen (1 nacht)en dan alles afplak en daarna het zwart er overheen zet en het gaat na 2 minuten reeds beginnen opwerken (krakelee)dan is dat na 3 keren niet meer plezant
want het is telkens weer alles opschuren en daar word ik dus nie goe van 
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.