Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Dirkh

Ja tijd, zal ik niet veel meer hebben (morgen ganse dag weg en s'avonds komt mijn moeder eten, vrijdag naar een begrafenis in Evere dus veel tijd zal er dan ook niet meer overschieten en het grootste probleem is de stukken. Die moet ik bestellen en meestal duurt dat een dag of 4 eer die hier zijn of ik moet 20€ extra spenderen dan heb ik ze vrijdag nog.
En dan moet ik alles nog inpakken en zien dat ik niets vergeet.

En hier is de dader van al die miserie


Huugooke

Zijn het alleen maar die onderdelen?

Dirkh

Ik hoop het. Maar dat is alleen van de voeding de servos dat zijn smd componenten en daar heb ik nog niet naar gekeken.
Morgen ga iik die stukken halen om de voeding al te repareren.
Ik heb nog bruikbare servo gevonden bij albatros modelbouw in muizen misschien dat ik daar vrijdag namiddag even langs ga als ik van evere terug kom.En dan een lange nacht om alles in te bouwen en te testen.

raf

dirk 5 volt voeding is geen probleem en die 7805 ook niet
ik doe het anders bij mijn baan en misschien een optie voor bij u
ik zet overal een 7805 waar ik 5 volt nodig heb
dus elke servo krijgt zijn eigen stabilisator en ik ga met 12 volt rond om de baan waar ik vanaf tak
als er dan iets verkeerd loopt is het maar bij 1 van de onderdelen en je brand niet heel de zaak af
die 2200µf die mag groter zijn dat maakt niet veel uit
als je der nodig hebt ik heb er nog liggen
servo sturing linair heb ik ook nog maar dat echt iniemini dingen en in denk dat ze niet genoeg slag maken


vrijdag ben ik toch aan het op bouwen in genk we staan op b8 dacht ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ben

Geen idee hoeveel stroom de voeding moet leveren Dirk maar voor een paar euro heb je een 5V 2A stekkervoeding.

Voorbeeld: http://www.notebooktoebehoren.com/a-36783447/netladers/oplader-adapter-voor-android-tablet-pc-pda-2-5mm-5v-2a-3108-2339-3602/

Gr, Ben.

Huugooke


Dirkh

Je moet wel tijd hebben om die ergens gaan te halen en dat is het probleem, bailien is voor mij ook al direct meer dan een uur om naar daar te rijden en terug te komen.

@Raf, dat is de juiste servo maar ik moet daar dan nog een andere connector aan zetten (ombouwen naar een gewone standaard servo plug) gaatje in de servo arm iets uitboren om dat bevestigingsstuk te kunnen plaatsen en dan monteren afregelen enz..
Dus dat gaan niet lukken op de expo zelf, dan gaat het diorama meer op zijn zijde staan dan mooi recht.  ;D

Zal wel zien of het misschien vrijdag nog lukt.

raf

ok gaatje boren hoe groot moet het zijn 
servo plug geen probleem die heb ik voldoende liggen
dus ??? als ik zorg dat het vandaag of morgen in genk op de beurs is kan dit dan een optie zijn
ik woon maar 18 km van genk van daan
en is eventueel bergijck geen op lossing daar is ook een modelbouw winkel
http://www.woutersmodelbouw.nl/
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Raf ik ben pas zaterdag morgen in  genk.
Ik probeer morgen wel de stukken te gaan halen anders laat ik wel iets weten.
Bedankt voor het aanbod alvast.
Sta nu te wachten tot de electrowinkel open gaat.

Dirky

... nog maar eens ondervonden dat het beestig moeilijk moet zijn om als "gewone winkel" te overleven;

1) hobbywinkel in Zottegem sluit zijn deuren... helemaal niets meer in de buurt nu

2) Ben op zoek naar een zendinstallatie 2.4Ghz:
- model X in winkel in België > 515 € - niet op voorraad
- model X in winkel in Nederland > 559 € - zelfs geen info over beschikbaarheid (moeten het nakijken)
- model X in winkels met webshop in Duitsland en Oostenrijk > 399 € - op voorraad, prijs verzending inclusief/ levering 4 werkdagen

Da's dus een prijsverschil van 40% tussen de duurste en de goedkoopste!


Marc Treintjes

http://www.2dehands.be/zendamateur/27-megahertz/27mhz-transceivers/cb-toestellen-grootste-keuze-in-205815740.html


Dirk, anders eens op deze site gaan zien voor zend installaties?

Misschien kunnen ze u daar verder helpen.

Grt Marc.

philippe_007

Tja,
ik denk dat winkels die geen webshop starten het inderdaad heel moeilijk hebben of nog moeilijker zullen krijgen.
Dank zij de webshops kunnen ze meer verkopen, dus zakken de prijzen.
Vele kopers hebben geen tijd meer om naar de winkel te gaan en bestellen nu eenmaal liever via het net. Als de prijs daarbij nog eens een stuk goedkoper is, dan is de keuze snel gemaakt.

Ivm service, ik heb nog nooit problemen gehad, artikel terugsturen (meestal gratis) en enkele weken later krijg je het hersteld terug.
Vorige week nog gehad, versterker stuk, de woensdag gratis via UPS naar Berlijn gezonden, deze namiddag wordt de versterker terug geleverd door UPS. 8 dagen en toestel is hersteld. Doe je deze binnen in de winkel dan ben je uw toestel minstens even lang kwijt.

Johnnytrein

Marc, bedankt voor de link, ik wist niet dat er nog CB toestellen verkocht werden.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janieburton

Citaat van: raf op 24 september 2015, 07:35:48 AM
dirk 5 volt voeding is geen probleem en die 7805 ook niet
ik doe het anders bij mijn baan en misschien een optie voor bij u
ik zet overal een 7805 waar ik 5 volt nodig heb
dus elke servo krijgt zijn eigen stabilisator en ik ga met 12 volt rond om de baan waar ik vanaf tak
als er dan iets verkeerd loopt is het maar bij 1 van de onderdelen en je brand niet heel de zaak af
die 2200µf die mag groter zijn dat maakt niet veel uit
als je der nodig hebt ik heb er nog liggen
servo sturing linair heb ik ook nog maar dat echt iniemini dingen en in denk dat ze niet genoeg slag maken


vrijdag ben ik toch aan het op bouwen in genk we staan op b8 dacht ik
gr raf

Van welk merk is die servo?
 

Huugooke

Citaat van: Dirky op 24 september 2015, 10:00:31 AM
... nog maar eens ondervonden dat het beestig moeilijk moet zijn om als "gewone winkel" te overleven;

1) hobbywinkel in Zottegem sluit zijn deuren... helemaal niets meer in de buurt nu

2) Ben op zoek naar een zendinstallatie 2.4Ghz:
- model X in winkel in België > 515 € - niet op voorraad
- model X in winkel in Nederland > 559 € - zelfs geen info over beschikbaarheid (moeten het nakijken)
- model X in winkels met webshop in Duitsland en Oostenrijk > 399 € - op voorraad, prijs verzending inclusief/ levering 4 werkdagen

Da's dus een prijsverschil van 40% tussen de duurste en de goedkoopste!
1) In Antwerpen komen wonen Dirk (beetje zelfzuchtig ook van mijnentwege  ;) )
2) Bedoel je een zendinstallatie voor afstandsbesturing? ( oplossing, zie 1 )

Wat die webshops betreft: we gaan terug naar de 18de eeuw toen je uit de cataloog van Sears, Roebuck and Company zowat alles kon bestellen van keukengerief tot een koets! De Pony-express bezorgde dat dan binnen de maand aan je deur.
De cataloog (meer dan 1000 blz) is vervangen door de PC, en de Pony-express rijdt nu met metalen paarden.
Ik blijf het veel aangenamer vinden om een nieuwe aankoop in mijn hand te hebben en te beoordelen in een winkel, met wat gedachtenuitwisseling met een verkoper.
Dat winkels verdwijnen wordt mede door de kopers veroorzaakt. Deze winkels hebben geen extra kosten om een winkel te onderhouden, en personeel. Vandaar ook de leegstand in de meeste stadscentra. Als regering zou ik die winkels een flinke taks op hun virtuele dak schuiven, zodat hun kosten vergelijkbaar worden met de echte winkels!