Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

OlivierV

Verkoper heeft gereageerd op mijn bericht. Hij wil €10 terugstorten. Bouwkit kost nieuw €30, ik betaalde hem €20, dus lijkt me redelijk. Het is ook niet volledig onherstelbaar. Kan goed zijn dat ik die kap straks als ik thuis ben op een kwartiertje recht krijg en dan nog lijmen en laten drogen.
Voor de rest is het wel in onberispelijke staat. Eerlijk gezegd denk ik wel dat hij het wist hoor maar ja. Op de foto op eBay kan je het uiteindelijk ook zien als je het weet...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

10€ voor een bouwkit met wat meer bouwwerk dan voorzien, gewoon meer plezier voor minder geld  :)

janieburton

Citaat van: dani op 18 september 2015, 10:07:04 AM
blijkbaar een waalse (franstalige) advertentie ?
Ik heb in de loop der jaren geleerd om ZEER WANTROUWIG te zijn bij Walen.....   Ze stellen ALTIJD de dingen mooier en beter voor dan ze zijn.

"état impeccable" wil meestal zeggen dat er toch wel wat aan scheelt...
"bon état"  = gebruikt, hier en daar beschadigd maar nog op te lappen
"comme neuf" =  serieus gebruikt maar met je ogen half toe geknepen zie je het niet goed
"dans son jus" =   kapot of serieus geabimeerd...  doe geen moeite
"usé(e)" = blijf er af het is helemaal om zeep
"pour bricoleur" = als ge daan nog aan begint :  Bon Courage !
"pour pièces" =  nog enkele onderdeelkes , de rest is weg of kapot

Ze zijn niet allemaal zo (niet alle walen over dezelfde kam scheren) maar toch....  méfiez-vous !


:D :D :D :D :D
 

OlivierV

verplicht windows 10 moeten installeren omdat visual studio 2015 anders niet werkt ... Het is net alsof mijn vaste pc vooruit moet gaan met de handrem op nu ... en dan rekenen we nog niet eens het feit dat programma's regelmatig vastlopen... installaties via upgrades zijn toch ook niet wat ze moeten zijn hoor ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Vreemd: bij mij werkt VisualStudio 2015 op W8.1.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Mijlaarde, mijn voeding kapot. De testvoeding die ik gebruik om alles af te regelen enz.. doorgeslagen, alles werkte bijna perfect, plotseling werkten mijn overwegen niet meer. Beginnen meten en staat er ineens 12V op 5V uitgang. Waarschijnlijk zijn de servo's rijp voor de schroothoop. Nog niet kunnen testen bij gebrek aan 5 volt voeding nu.
Ik heb de voeding open gedaan en er is een condensator van 2200uF open gesprongen, hoedje er gewoon afgeknald en niets gehoord of geroken, raar. Waarschijnlijk is de 7805 ook gesneuveld een natuurlijk heb ik geen van beide componenten in voorraad.

Ik vraag mij af, ik heb de condensator en de 7805 af de print gehaald, zou de ik de voeding nog kunnen gebruiken voor de 12V en dan de regelbare spanning op 5 V afregelen en die gebruiken op verder te testen of is dat te gevaarlijk ?

Morgen proberen naar electromic te rijden om die componenten te gaan halen vandaag gaat niet meer lukken mijn wederhelft is met de auto weg. Doeme weeral tijdverlies.

Alternatief is een computer voeding te gebruiken die ik hier nog heb liggen maar ik weet niet of dat toegelaten gaat zijn op de expo, zo zonder behuizing.

Dirkh

Toch maar geprobeerd en de regelbare voeding gebruikt voor de 5 volt.
Resultaat 2 servos defect, ze trekken direct 0.5 A per stuk , waar die normaal maar enkele 10 tallen mA trekken.
Dus einde verhaal voor de slagbomen. Het zullen alleen lampjes worden op het diorama.

Havoc

Zekeringen en overspanningsbeveiligingen kosten maar een schijntje van wat ze kunnen besparen. Zoiets als een SMAJ5.0 of SMAJ6.0 met een zekering ervoor is genoeg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 23 september 2015, 17:26:16 PM
Toch maar geprobeerd en de regelbare voeding gebruikt voor de 5 volt.
Resultaat 2 servos defect, ze trekken direct 0.5 A per stuk , waar die normaal maar enkele 10 tallen mA trekken.
Dus einde verhaal voor de slagbomen. Het zullen alleen lampjes worden op het diorama.

Dirk, ik zal er twee meebrengen naar Genk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Jean, dat zijn wel lineaire servo's geen gewone, die heb ik hier ook nog liggen. Ik moet een rechtlijnige beweging van ongeveer 12 mm kunnen maken, met een gewone servo werkt het niet want dan plooit de visdraad die voor de beweging zorgt.

Steam.N

OK.  Misschien heb ik nog zoiets liggen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Gaat moeilijk worden om die nog te vervangen, en dan moet ik ze nog aanpassen om het bevestigingsstukje te kunnen monteren, en dan nog afregelen, dat is niet haalbaar. Ben ik al direct een uur of meer mee bezig.
Die eerste gaat nog maar die tweede moet ik de ophanging eerst verwijderen want ik kan niet aan de schroeven.



raf

je hebt nog twee dagen en dan op de expo zelf heb je der ook nog 2
dus ????? als je dat niet gedaan hebt op 4 dagen tijd

gr raf en  tot in genk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Dirk niet opjagen hé.  >:(
Het is ook mooi zonder werkende barelen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

nee Luc zou ik niet aan denken om dirk op te jagen
als het maar vooruit gaat LOL
en ja veel tijd zal ik zelf niet hebben om rond te lopen dus dat moet op vrijdag maar gebeuren

wij staan op B18 dacht ik met de club
ik breng de huizen en zo mee die ik gemaakt heb maar ze zijn dus te groot voor HO

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.