Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Gerolf

Citaat van: raf op 23 augustus 2015, 20:26:41 PMik heb een rode doos en daar gaan alle spullen in die steeds verloren gaan
Noemen ze zoiets geen zwart gat ?   ;D  ;D  ;D

Citaat van: Steam.N op 23 augustus 2015, 17:30:49 PM
Vorige week nog eens een IT-dingetje gekocht; een WIFI range extender, om een sterker netwerk te hebben op zolder (..) Niks natuurlijk. ...  Sh@#%$t ...

euh - heb je nog een wifi-router? het zou wel eens kunnen dat die samen voor een versterkingslus zorgen (rondfluiten, zoals bij microfoon/luidspreker)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

nee gerofl die doos staat vast op een plaats
en als ik bv de rail gum nodig heb dan leg ik die nadien daar terug in (wel direct na gebruik)
en dan vind ik die altijd terug net zoals schroevendraaiers en dergelijke

gr raf

een zwart gat in het water is een boot want daar kun je geld in blijven steken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 24 augustus 2015, 00:31:36 AM
Citaat van: Steam.N op 23 augustus 2015, 17:30:49 PM
Vorige week nog eens een IT-dingetje gekocht; een WIFI range extender, om een sterker netwerk te hebben op zolder (..) Niks natuurlijk. ...  Sh@#%$t ...
euh - heb je nog een wifi-router? het zou wel eens kunnen dat die samen voor een versterkingslus zorgen (rondfluiten, zoals bij microfoon/luidspreker)

Neen, Gerolf: wat fout gaat met de snelle methode (één knopje drukken en na één minuut alles ok) weet ik niet, maar met de lange methode, heb ik nu een indicatie:
Als je je via browser op de extender connecteert, dan moet die username en paswoord vragen, en dat schermpje verschijnt niet.
Daarnet op 't werk even uitgeprobeerd op een andere laptop: schermpje verschijnt direct.

Dit wil zeggen dat de browser anders ingesteld is.
Even uitzoeken hoe ik pop-ups toelaat ... Vreemd: zowel FireFox als IE lieten het schermpje niet zien ...
Enfin, er is wat hoop ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Niet aan het verwarren met een baksteen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Heb onlangs ook zo'n ding geïnstalleerd bij mijn tante. Met het knopke dat werkt niet, dat is troep. Steek dat spel in het stopcontact, surf er naartoe via het gekende ip-adres, zit in de doos (best een nemen waar je en utp-kabel kan insteken, dan kan je dat verzekerd instellen zeg maar). Inloggen op de configuratiepagina, sterkste signaal selecteren, wachtwoord en klaar is kees eigenlijk. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik heb gewoon een extra WiFi Routertje op zolder staan, via ethernet verbonden met de  hoofdrouter/modem an Telenet beneden.
Op dat ding heb ik de "router" functie uitgeschakeld, dus nu is hij in princie enkel maar een "domme switch"  en daarnaast heb ik de WiFi ingesteld zoals die van beneden, dus eigenlijk is het wireless deel nu een  "access point" geworden.

DHCP, FIrewall en alle andere netwerk functies worden door de hoofd router gedaan, en boven heb ik toch meerdere ethernet aansluitingen EN  volledige WiFi ter beschikking met perfect signaal.   Kostprijs :   30 euro voor een D-link routertje van de Media Markt.

EN als je dan geen  ethernet kabel hbt van aan je hoofd router naar de zolder of eender waar je extra wifi wil, kan je nog van die LAN extenders kopen ... aan beide kanten eentje in het stopcontact, aan de hoofdrouter een ethernet kabel tussen router en extender, en aan de andere kant tussen extender en  secondaire router.    Kost natuurlijk wel wat extra centen maar je moet geen kabels trekken.


LET WEL OP  met de  LAN extenders, die moeten bij voorkeur op dezelfde fase van je elektriciteits installatie zitten.   Dus als je 3 fase in huis hebt dan best op een stopkontakt dat vanaf dezelfde fase gevoed wordt als dat aan de hoofd router.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

daar juist naar de veearts gekunnen met mezelf
was in een alu plaat van 5 mm gaten aan het boren en opeens liep het mis
boor blokkeert de plaat schiet uit de spantang snapt door mijn arm en vliegt door de garage heen en pingpongt tegen de muren zo een beetje
resultaat een gebroken boor en een snap in mijn arm dus deju naar de veearts dan maar en gelukkig had die nog bezoek uur
snap in me arm waar een 6 tal draadjes in plaats konden vinden
dus nu zit ik hier in het verband en ik heb nog zoveel werk te doen

tanden op elkaar en verder ploegen dan maar we zien wel wat het word

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Bpost doet het maar weer, had een SSD besteld voor in mijn MacBook Pro, zijn ze hier zogezegd langsgeweest om 13u31, ik was thuis, ik heb geen bel gehoord, blijkbaar weten sommige postbodes niet zo goed hoe een deurbel werkt ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

vertel mij wat hier ook steeds hetzelfde en als je die bal nog maar aanraakt gaan hier 10 honden als gek te keer
misschien is de knopdruk van de bel te hoog

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: raf op 24 augustus 2015, 16:30:19 PM
daar juist naar de veearts gekunnen met mezelf
was in een alu plaat van 5 mm gaten aan het boren en opeens liep het mis
boor blokkeert de plaat schiet uit de spantang snapt door mijn arm en vliegt door de garage heen en pingpongt tegen de muren zo een beetje
resultaat een gebroken boor en een snap in mijn arm dus deju naar de veearts dan maar en gelukkig had die nog bezoek uur
snap in me arm waar een 6 tal draadjes in plaats konden vinden
dus nu zit ik hier in het verband en ik heb nog zoveel werk te doen

tanden op elkaar en verder ploegen dan maar we zien wel wat het word

gr raf
Oei Raf, dat is niet zo goed!

Hopelijk heeft hij je een paardenmiddel gegeven?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

ja luc een spuit heb ik toch gekregen hoor
stom altijd zo een ongelukje hé
en ik dacht nog dat blijft nie goe gaan met dat boren maar je je gelooft je eigen niet he

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

"this machine has no brain, use your own"...

Heb het ook al meegemaakt, dus moet eigenlijk zwijgen. :-[ Je hebt geluk gehad dat je er met 6 hechtingen vanaf komt zo te lezen. Zo'n stuk plaat dat de garage doorvliegt kan meer schade berokkenen aan wat knoken met vel erover.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

18.5 op 15 cm en 1 cm dik alu ja dat kan opeens heel snel worden en dan heb je de nood knop wel maar zo snel kun je niet zijn om die in te meppen

als ik het nu uit de hand had gedaan dan zou je nog kunnen zeggen onvoorzichtig maar het deel zat in een spantang en waar kan je het nu nog beter in vast zetten dan met zulke tang
blijkt dat het een spanklem heet maar ik bedoel wel het zelfde

dus nu beetje klop klop klop in mijn pols en wat ambetant tijdens het werken natuurlijk

en dan ziet dat er zo uit hé



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

Nu zien we een ingebonden onderarm maar jammer genoeg geen bloed, en die spuit was dat tegen mond en klauw zeer of tegen hondsdolheid?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

johanes ik ben zo wie zo redelijk wild hahahaha
dus die spuit gaat nie helpen
maar ik kan gelukkig nog verder werken al moet ik seffens om een boor van 3.5 want die ik nu heb kan ik niet meer gebruiken mijn gedacht
gebroken en zo kram als een banaan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.