Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2015, 10:38:28 AM
Moest ik jou zijn ik zou eens gaan zien in de ons bekende tweedehandswinkel,
Misschien koop je daar voor een paar €tjes een donorwagon die je minder kost dan de verzendkosten van bij Emmen.
Ik heb helemaal niets tegen Emmen(integendeel,ik heb daar ook reeds besteld) maar tegen verloren €uri...
Als je een wagentje vindt met hetzelfde onderstel heb je gegarandeerd dezelfde stukken.

;)
Er zijn niet zo heel veel wagentjes met hetzelfde mechanisme, de meesten die hetzelfde mechanisme hebben zijn nog te mooi om te laten dienen voor onderdelen (lees zou ik dan liever ook in een trein steken), daarom dat ik ze gewoon ga vervangen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

dikwijls één onderdeel ook voldoende om als sluitwagon te dienen ? :-\ ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 12:35:48 PM
dikwijls één onderdeel ook voldoende om als sluitwagon te dienen ? :-\ ;)
Ik rij niet met vaste samenstellingen, dus de ene keer hangt die wagen achteraan en de andere keer midden in of vooraan. Beter iets volledig maken, dan maar half. De verzendkosten zijn er toch. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

railtravelmanager

Citaat van: Johnnytrein op 18 augustus 2015, 11:14:17 AM
Erwin, Erwin toch wat doe jij allemaal met jouw treinen, Foei ???

tja wet van Murphy, ik ben altijd voorzichtig, zal wel aan de infrastructuur liggen ... met modern materiaal op M rails rijden  :D
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

raf

ik denk dat de meeste onder ons het al wel eens voorgehad zullen hebben .
als heel mijn baan klaar is dan kan dit niet meer gebeuren daar er ofwel netten onder de open gedeelte hangen of een opstaande rand
ik ben van plan overal waar de baan niet klaar is en er materiaal van de baan kan donderen voorlopig een plexy rand tegen te schroeven 
zo hoog moet die niet zijn en het bespaard je steeds een hartinfarct

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

#1385
Mr Wortel(land)  ;D Trouwens waar ligt dat ?

als een verstandige mens U een raad geeft en je wil niet luisteren dan noem ik koppig zijn,  :o heeft niets met wetten te maken (zelfs die niet van Murphy  :-\ ), je weet wel zelfs een .... stoot hem 2 maal aan dezelfde steen !  :-X

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 augustus 2015, 21:26:23 PM
hoop dat je binnenkort niet hoeft te zeggen "Had ik je goede raad maar niet in de wind geslagen !" Ik dacht rechts een plankje te zien maar inderdaad daar niet goed gekeken, maar een stoot en even botsen is vaak al genoeg om even later te moeten vloeken ! :-\ :-X

tja .....

Groeten Peter ;)

Peter

Raf

Waarom plexiglas?

Ik gebruik grijs karton van 1,5 mm of 2 mm dat ik in een vel heb gekocht bij Ava hier in Antwerpen. Als ik me goed herinner heb ik voor zo'n vel 2,5 euro betaal  (100 x 70 cm)
Voldoet perfekt, gemakkelijk te snijden (stroken van 6 cm heb ik gedaan) en wordt vastgeniet tegen de zijkanten van het hout
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ja ik zeg wel plexyglas maar het is zo een goedkope doorschijnen de plastiek die ik hier in de legerstock koop
je kunt het knippen en het plooit gemakkelijk de bocht om
en het kost ook niet de moeite
het ziet beter uit als ik het boven de baan gebruik omdat het dan zo niet afbreuk doet aan wat je aan het bouwen bent

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 16:31:32 PM
Mr Wortel(land)  ;D Trouwens waar ligt dat ?

als een verstandige mens U een raad geeft en je wil niet luisteren dan noem ik koppig zijn,  :o heeft niets met wetten te maken (zelfs die niet van Murphy  :-\ ), je weet wel zelfs een .... stoot hem 2 maal aan dezelfde steen !  :-X

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 augustus 2015, 21:26:23 PM
hoop dat je binnenkort niet hoeft te zeggen "Had ik je goede raad maar niet in de wind geslagen !" Ik dacht rechts een plankje te zien maar inderdaad daar niet goed gekeken, maar een stoot en even botsen is vaak al genoeg om even later te moeten vloeken ! :-\ :-X

tja .....

Groeten Peter ;)
Het wagentje was niet van de baan gevallen, van 1 van mijn opberglades waar nog steunen op moesten komen. Door een stoot ertegen en het ongelukkige feit dat dit deel een 80-tal centimeter boven de grond hing kwam het wagentje op de invaliditeitslijst te staan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Maar mijn eerste vraag bleef onbeantwoord !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2015, 18:45:58 PM
Maar mijn eerste vraag bleef onbeantwoord !

Groeten Peter ;)
Dat land ligt in België. Antwoord gehad van Ets Emmen, hij heeft de koppelinghouders in stock, echter is hij nu in verlof, volgende week is mijn wagentje weer in orde. :)

Joepie.  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#1391
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Havoc

Bij het werk lopen de ratten zo door het straat overdag: Brussel, hoofdstad van Europa.

Op dezelfde website als die ratten link: http://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld/britse-spoorreiziger-krijgt-onmiddellijke-schadevergoeding-wanneer-trein-2-minuten-laat-is/ar-BBlS06s

Als ze dat hier doen is de NMBS op nog geen jaar failliet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

gedupeerde reizigers bij het verlaten van een perron

dus als de trein op tijd was om op te stappen maar hij komt te laat aan in het eind station dan word je vergoed
ha hier komen ze zelfs nog nie op tijd aan om te vertrekken mijn gedacht
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

#1394
De treinen rijden toch redelijk goed op tijd de laatste maanden. Maar een paar keer per maand een tikkeltje te laat, eens per maand niet komen opdagen. Op dat vlak is er verbetering.

Ergelijk zijn telkens die 2 waardeloze minuten stilstand per halte extra wachten. Stilstaan om de statistieken op te smukken. De nieuwste versie van de beeldschermsoftware in de Desiros geven geen tijden meer, alleen de lijst met volgende haltes.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)