Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dieselfreak

Gisteravond waren als gevolg van een computerpanne meer dan de helft van mijn opgeslagen spoorwegfoto's (het waren er meer dan 20.000 waaronder enkele zeer zeldzame) verdwenen. Ik had gelukkig wel een back up gemaakt maar nu staat alles door elkaar. Een mens is nog best af met alle foto's gewoon ouderwets in een album te kleven dan gebeuren dat soort fratsen niet.
MC

loebaske

Dat is wel idd waarheid Marc, we zijn nu eenmaal gewoon om meteen naar de foto te kunnen kijken en kost minder om te laten afdrukken, plus dat men ook betaald voor de minder goede exemplaren.
Ik maak er de gewoonte van om regelmatig men foto's op CD te zetten, is ook een mogelijkheid om die te bewaren en blijven ook zo in de map staan...

Huugooke

En laat ze ook op uw kaartje staan, koop regelmatig een nieuw, het zijn toch de kosten niet. Die kaartjes zijn zeeeeer betrouwbaar als ge ze uit de geburen van de mixer houdt!

Metpetergaathetbeter

slaat gij daar uw recepten in op ? ;D ;)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 augustus 2015, 14:49:17 PM
slaat gij daar uw recepten in op ? ;D ;)
waarom niet? En foto's van het resultaat  ;D

dieselfreak

Citaat van: loebaske op 01 augustus 2015, 14:37:03 PM
Dat is wel idd waarheid Marc, we zijn nu eenmaal gewoon om meteen naar de foto te kunnen kijken en kost minder om te laten afdrukken, plus dat men ook betaald voor de minder goede exemplaren.
Ik maak er de gewoonte van om regelmatig men foto's op CD te zetten, is ook een mogelijkheid om die te bewaren en blijven ook zo in de map staan...

Eric, bedankt voor de tip maar helaas hebben ook cd's een beperkte houdbaarheid zoals ik al ondervonden heb. Fotonegatieven blijven nog het langst in goede staat, afhankelijk van hoe je ze bewaard uiteraard.
MC

raf

ik sla alle belangrijke bestanden op in een Zipdrive
ja een oud beestje maar met die zipdrive heb ik nog wel al mijn foto's die op de dvd's en cd's reeds allemaal weg zijn

gelukkig heb ik voldoende drives op voorraad
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

usb stick of externe hd is ook een goed alternatief.

Heb in het verleden al genoeg hd's zien crashen (max. 4 op 2 jaar tijd) om zo weinig mogelijk op mijn pc te bewaren
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dieselfreak

Citaat van: 59erke op 01 augustus 2015, 22:36:45 PM
usb stick of externe hd is ook een goed alternatief.

Heb in het verleden al genoeg hd's zien crashen (max. 4 op 2 jaar tijd) om zo weinig mogelijk op mijn pc te bewaren


Dat laatste ben ik ook van plan om te doen, er zijn andere en betere manieren, digitaal is ook niet ideaal!
MC

raf

juist van een jufrouwke een laptop binnen gekregen met een dode HD .ze wil al haar foto's er nog van af maar die HD is echt dood je hoort haar tikken .ik doe er verder niets mee want hoe meer je der mee doet hoe meer ze defect geraakt
799 euro om alles er nog te laten afhalen denk ik niet dat ze dat gaat betalen

ik kan de hd omzetten in een box en dan de software er op los laten maar hardware kan ik er ook niets meer aan doen

gr raf ik ga haar straks het goed nieuws brengen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

steek ze ne keer in den diepvries, met wat chance kan ze dan nog eventjes werken en kan je er alles afhalen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

??? ok ga ik proberen want niet geschoten is ook nooit een kemel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Zijn 2 soorten computergebruikers, zij die nog nooit data verloren hebben en zij die een backup hebben. En nog liever 2 backups.

Moet zeggen dat het toch eigenaardig is. Heb HD's draaien die zo oud zijn als de pc (12 jaar) en andere in dezelfde pc die nu al 2x vervangen zijn (1x hd, 1x ssd).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

59erke

 >:( >:( DHL

Het is weer prijs met DHL, wacht nu al meer dan een week op een pakketje geleverd door DHL.
En wat blijkt pakketje is verloren.

Blijkbaar ging het pakketje dan toch vorige vrijdag geleverd worden.
Speciaal al het werk buitenshuis uitgesteld, niemand gezien.
Gaan kijken op de track & trace pagina -> pakketje wordt volgende dag geleverd worden
Reden, chauffeur had vertraging.
Maandag terug gaan werken, pakketje is aan de deur geweest maar niemand thuis.
Papiertje in de bus dat ik het pakket moet afhalen in een zogenaamde parcelshop.
De vraag is nu waar ?

Oplossing kijk op de site en daar vind je het antwoord.
Niet dus, zendingsnummer op het papiertje geeft geen resultaat, eveneens het traceernummer niet dat ik heb gekregen van de afzender.

DHL gecontacteerd per mail.
Krijg daar doodleuk te horen dat er geen pakket getraceerd kan worden met mijn gegevens.

DHL heb er mijn buik van vol, geef mij maar PostNL.
Ben je niet thuis dan komen ze later nog eens terug of leveren op zaterdag
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

heb dat ook eens gehad, en wat bleek: het T&T nummer was zo slecht geschreven dat je er een paar variaties kon mee maken.
Ik heb dat dan ook geprobeerd: is het 1 of een 7, is het een 9 of een acht... enz
Zo toch het juiste nr gevonden, en mijn parcelshop bleek de dagbladhandel op de hoek te zijn!