Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Dat is een probleem met multiplex: er zijn zoveel soorten en kwaliteiten... Maar toch rare manier van klantenbinding.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Waarom de goedkoopste van de drie gekozen?
Ik zou gaan voor de middelste: kwaliteit zonder dat je wordt afgezet  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Citaat van: Gerolf op 11 juli 2015, 10:49:23 AM
Waarom de goedkoopste van de drie gekozen?
Ik zou gaan voor de middelste: kwaliteit zonder dat je wordt afgezet  ;)

Ik denk dat de verantwoordelijkheid hier bij het houtbedrijf moet gelegd worden,

Als klant kan je niet altijd (kawaliteits)kennis hebben van de verschillende materialen,de verkoper wel en die moet het materiaal leveren dat geschikt is voor wat het moet dienen.
Prijsbespreking op voorhand valt (volgens mij) onder de noemer afspraken,en ik ga er van uit dat er niet was afgesproken dat het minderwaardig/slecht materiaal mocht zijn,en afspraken moet je nu éénmaal nakomen!
Het enige aanvaardbare excuus zou eventueel het eerste kunnen zijn,wat is er met het materiaal gebeurd nadat het zijn zaak verlaten heeft... :-\
Dan was het op zich toch wel het moment om hem ter verantwoording te roepen;terwijl er nog andere klanten stonden!
Uiteraard niet op de manier zoals "in 't Gents" beschreven... ;D

;)

Chrisrail

#1278
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

inderdaad was misschien dan het moment geweest-misschien een ideetje ; ik ben eigenlijk ne brave jongen, maar als men mij pakt(daarmee bedoel ik fopt  ;D  ;) (Rudy den Rangeerder :-\ ) dan zou ik hem terugpakken met zijn firma te vermelden op je site
onder de vermelding bij je links Mensen waar ik nooit meer iets koopt !   :-\

Havoc

Eindelijk de knoop doorgehakt en een NAS binnengehaald. Leek allemaal prima spul. Blijkt dat die rommel niet eens een static IP kan configureren. Allé, de instellingen bestaan wel maar het duurt 10 minuten om dan toch terug DHCP zelf in te stellen. Koop nooit een QNAP, dikken brol.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

Hem belachelijk maken bij klanten die hem met voornaam aanspreken haalt weinig uit.
Ze denken dan gewoon dat ik de dommerik ben die het verprutst heb. Alhoewel ik al jaren
ervaring heb met het maken van meubels. Wel hobbymatig maar ik kan resultaten laten zien hoor !

Zelf vandaag hout gehaald bij Van Den Nest in Hofstade (middelste prijs) maar niet lagen zagen omdat
ze geen tijd hadden. Logisch want er stond veel volk die wel een plankje wou laten zagen.

Toch effe gevraagd hoeveel platen ik zou nodig gehad hebben voor mijn lijstje en de man ging heel spontaan
zijn berekening (offerte) halen waarop zelfs stond vermeld welke stukken uit 1 plaat konden. Met wat snel
rekenwerk snel achterhaald hoe te zagen. Dat is pas klantvriendelijkheid. Tevens gevraagd hoe het kwam dat
ik dit met het ander hout voor had : Dikken Brol volgens die man. Zij hebben dat nog niet veel gezien.
Er zit wel eens een plaat bij die minder verlijmd is maar dat zie je direct als je zaagt. Die gooien ze dan gewoon
weg ipv ze te gebruiken. En het afspringen van het fineer op de kanten is duidelijk door gebruik van een rot
versleten zaag. Het is toch maar voor de mannen van de treintjes he...

Ik heb ondertussen 2 platen zelf verzaagd met mijn invalzaag en de stukken direct opgeschuurd.
Ik heb zelfs enkele afgerond met mijn bovenfrees. Geen afspringende stukken, geen kappen van de zaag, deftig
mooi materiaal. Het meubel zal nu wat langer duren want dubbel werk, maar het zij zo.

Dus in feite niet enkel 150 euro kwijt maar ook nog bijna een volledige dag. Als zelfstandige kan dit tellen...

Zijn part staat nog op de plank hoor. Hij vergeet dat andere zelfstandigen ook klanten hebben en deze wel kan
informeren over zijn manier van werken. Mijn leuze is : don't get mad, get even...

Enige troost : door het zelf zagen 50 euro uitgespaard waarmee ik dan de vernis kon kopen. Dit koste daarbovenop
nog eens 5 euro minder wegens een promo-bon aan de rekken. Ik heb slijtvaste parket vernis gekocht met een leuk
tintje.
mvg,
Paul(ogic)

raf

deze morgen kon ik weer niks goed draaien want hoe het kwam geen idee ik kreeg niks glad gedraaid
dacht eerst de bijtel dan de plaatjes maar zelfs met hss kwam er niks goed uit
na de middag alles terug in gespannen en ???? alles kwam er perfect vanaf
ik denk dat ik een verkeerd center plaatje gebruikt heb om de bijtel op hoogte te zetten
ik heb van een buur oude bijtels gekregen welke nog goed zijn maar die zijn iets dikker dan die ik normaal gebruik en dus hebben die een ander onderleg plaatje en dat heb ik gebruikt volgens mij bij mijn gewone bijtels

stom maar ja ok gewoon 4 uur werk naar de kl**en das alles en wat materiaal wat nog bruikbaar is voor een ander project

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

een stom liedje op de radio; een onstopbare huilbui, het doet nog altijd verschrikkelijk zeer.

dani

sterkte, Hugo...    er komt een dag dat de pijn minder wordt.   Misschien niet vandaag, misschien niet morgen, misschien niet dit jaar...  maar ooit.
Denk aan mooie dingen die jullie samen deelden !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

En zoveel tijd, en met zoveel bezig, en dan plots voor niks geen goesting meer. Stom. Ik had liever met haar naar het park gewandeld.

Steam.N

Citaat van: Huugooke op 16 juli 2015, 12:30:26 PM
een stom liedje op de radio; een onstopbare huilbui, het doet nog altijd verschrikkelijk zeer.
Man, wat klinkt dat herkenbaar !!!
Met de tijd slijt de pijn een beetje, maar verdwijnen ... neen ...  :(

Citaat van: Huugooke op 16 juli 2015, 13:20:34 PM
En zoveel tijd, en met zoveel bezig, en dan plots voor niks geen goesting meer ...
Ook dat is zo herkenbaar.  Ik zit eventjes in dezelfde situatie ...  :(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

Inderdaad helemaal verdwijnen doet die pijn nooit. :'(
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stieven76


raf

ja ook hier zo herken baar
ik had nog zoveel willen zeggen en zoveel willen doen maar 92 was een van de moeilijkste jaren van mijn leven
en nee slijten doet het echt niet het verminderd dat wel maar echt weg nee en wil ik dat wel dat weg gaan

sterkte  Hugo en inderdaad denk aan de mooie dingen die jullie gehad hebben
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.