Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Citaat van: argilla op 13 mei 2015, 07:58:03 AMDedju toch ..wat vergeten Durango.. mijn favoriete stomer de Cab Forward...... maar de loc der loc's de grootste en de sterkte is niet weg gelegd voor de bigboys.. maar een Belgische loc de Franco gebouwd in 1932 door ateliers Nivelles voor de Russiche staats spoorwegen...... Wanneer gaat die eens in model komen zie ???

Niet echt. Die Franco is heus niet krachtiger of groter dan een BigBoy.

Franco: 3000 pk en 367.9 kN trekkracht lob= 31m
Big Boy: 602.18 kN trekkracht, lob= 40.47m
Y-6: 5600 pk en 738.4 kN trekkracht, wielbasis(!)= 31,65m

En ik vrees dat de klasse 20 garratt in rhodesië er ook vlot boven gaat en dat is een smalspoorloc. Grootste verschil is natuurlijk dat de Franco in 1932 gebouwd is en de andere 2 (3) in de jaren '50 en dus gebruik maakten van hogere keteldrukken. Het was toen wel een grote en krachtige loc, maar dat is dan ook de reden waarom ze nooit 1 trein in commerciële dienst heeft gereden.

En de Franco is niet voor rusland gemaakt. De Franco was een prototype dat op kosten van een italiaanse graaf gemaakt is volgens plannen van de italiaanse ingenieur Franco om het princiepe van de watervoorverwarmers te testen. Waarom dat in belgië moest gebeuren is een andere vraag waar ik nog nergens een antwoord op gevonden heb. (Ansaldo-Breda bestond toen al tenslotte :D )

De mannen in Tubize hebben wel een "plan" gemaakt voor rusland, maar daar is nooit iets van in huis gekomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Zit ik hier als gek aan enkele stukken te werken voor mijn loc, kom ik tot de conclusie dat ik de 2 essentiële onderdelen vergeten bestellen ben. To-do lijstjes zijn prima maar je moet er wel naar kijken... Enfin, nog genoeg andere stukken te maken om mij bezig te houden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Auto afgekeurd voor een voorlicht dat een beetje te veel naar boven schijnt, jaman, wat een gezever.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Citaat van: OlivierV op 18 mei 2015, 14:37:44 PM
Auto afgekeurd voor een voorlicht dat een beetje te veel naar boven schijnt, jaman, wat een gezever.

Regels zijn regels Olivier! :)
Ik heb een hekel aan tegenliggers met slecht geregelde koplichten. Dus maar goed dat de keuring ook daar streng op is!

loebaske

Ik ga altijd eens naar de garage voor ik naar de keuring ga, 2x naar de keuring kost ook geld, time is money....
heb ook een hekel aan die lichten die dat beetje naar boven schijnen van tegenliggers en ook van die achter mij
als men zijspiegel oplicht weet ik al dat het klote is....

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 18 mei 2015, 15:07:05 PM
Citaat van: OlivierV op 18 mei 2015, 14:37:44 PM
Auto afgekeurd voor een voorlicht dat een beetje te veel naar boven schijnt, jaman, wat een gezever.

Regels zijn regels Olivier! :)
Ik heb een hekel aan tegenliggers met slecht geregelde koplichten. Dus maar goed dat de keuring ook daar streng op is!

Volledig mee eens,maar rijst dan de vraag in hoeverre de vaststellingen van de keurder korrect zijn,
Het is niet het eerste geval waar blijkt dat in de garage geen afwijking te bespeuren valt,en bij terug aan dienen zonder er iets aan te doen,het uiteindelijk toch goed is...
Durf je het risico nemen Olivier? ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

zijn ene voorlicht stond niet te hoog, het was dat andere voorlicht die te laag stond, om achter het kleingeld te zoeken dat her en der op de baan ligt !  ;D

OlivierV

Ik snap dan dat ze zeggen dat het moet bij geregeld worden maar ipv je dan nog eens te laten komen, een regeling treffen in de zin van ga er binnen deze termijn mee naar de garage en laat het in orde stellen en stuur een bewijsje op. Neen, nu moogt ge 2x 34 euro betalen ..., niet dat ik die nu uit eigen zak moet betalen, maar toch, het is vrij vervelend.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

de meeste mensen zitten niet zo in elkaar, als ze zeggen de ruitenwissers/banden dienen vervangen te worden en ze laten je niet terugkeren dan zitten er bij velen na 1 of 2 jaar nog steeds dezelfde ruitenwissers/banden op !

Ik moest naar de controle met een oude auto en liet 2 twijfelachtige banden niet vervangen  om zodoende geen overbodige kosten te maken aan een auto die het niet meer waard was, resultaat mocht teruggaan voor (enkel) die banden, vroeg aan die controleur hoe hij wist dat het de achterbanden waren(ik kon het in ieder geval niet uitmaken) en kreeg volgend antwoord als we ze laten terugkomen voor die achterbanden, dan zitten die slechte vooraan en de goede achteraan! ;)

Trouwens ooit moeten gaan om een wagen van mijn pa over te nemen met hetzelfde probleem, controleur zei wordt stilletjes tijd dat die.....en na mijn antwoord die vervang ik toch, kreeg ik toch toch een groene kaart :)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 18 mei 2015, 17:47:46 PM
Neen, nu moogt ge 2x 34 euro betalen ...,

Ik meen mij te herinneren dat je de 2de keer niet meer de volle pot hoeft te betalen,
de auto wordt (in theorie) terug helemaal gekeurd,maar in praktijk gaan ze enkel,in jouw geval,naar de lichten kijken

;)

adrievans

Wij laten de keuring altijd samenvallen met een grote of kleine beurt ( dan is de keuring gratis ) , bij de "vaste" garage.
En met hen maak ik altijd de afspraak , kleine reparaties ( in dit geval koplamp stellen of ruitenwissers) gelijk uitvoeren , bij grotere problemen eerst met mij overleggen.
Nooit problemen mee gehad.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 18 mei 2015, 15:40:17 PM
Citaat van: Dirky op 18 mei 2015, 15:07:05 PM
Citaat van: OlivierV op 18 mei 2015, 14:37:44 PM
Auto afgekeurd voor een voorlicht dat een beetje te veel naar boven schijnt, jaman, wat een gezever.

Regels zijn regels Olivier! :)
Ik heb een hekel aan tegenliggers met slecht geregelde koplichten. Dus maar goed dat de keuring ook daar streng op is!

Volledig mee eens,maar rijst dan de vraag in hoeverre de vaststellingen van de keurder korrect zijn,
Het is niet het eerste geval waar blijkt dat in de garage geen afwijking te bespeuren valt,en bij terug aan dienen zonder er iets aan te doen,het uiteindelijk toch goed is...
Durf je het risico nemen Olivier? ;D ;D

;)

JA!! Ik neem dat risico en de 2x ben ik zonder naar de garage te gaan teruggekeerd en was het elke keer "alles in orde mijnheer, rijd maar naar buiten". Het is gewoon melken van de klanten, zeker als je als particulier gaat. Dit jaat stonden de lichten "te laag" en vorig jaar "te hoog" en elke keer ok zonder ooit naar de garage te laten bijregelen.

Die kerels schudden wat met dat machien gelijk ze in de frituur de frieten opschudden. En dan is het "teveel naar beneden" of "teveel omhoog". Niets aan doen, teruggaan, "alles ok" en nog een dokken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

moest eens terug gaan voor versleten schijfremmen
nieuwe er op en de oude opgemeten
die waren 0.010 dunner dan de nieuwe
na mijn vraag hoe hij dat kon zien en ik dus onnodig in de kosten was gejaagd begon die man een theater af te steken van je welste
dus de station chef er bijgehaald
ja meneer je heb ze vervangen en wie zegt dat die je bij het die waren die er onder gezeten hebben
ja iedreen heeft zo reserve stellen schijfremmen in de kast liggen hé

inderdaad gewoon stelletje melkers zijn het en onbekwaam recht van school en denken dat de wereld aan hun kloten hangt

trek haak het zelfde
ze stampen der eens tegen en dan als hij er nie vanaf valt is het goed
maar je moet toch met een nieuwe wagen voor die trekhaak gaan

belziek zou beter zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

en zo hebben ze altijd een uitleg op de keuring, soms is het gemakkelijk als de garagist gaat, dan hebben ze minder bla bla want de garage houder weet van wanten...

raf

40 jaar foerd gewerkt ik weet echt wel hoe een wagen in elkaar steekt hoor
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.