Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

PeterC

Citaat van: dani op 09 mei 2015, 12:55:25 PM
...Ik heb een "verwittiging" gekregen van mijn eigen lijf , dat ik het wat kalmer aan moet doen en minder moet stressen op 't werk...

Dani, rustig houden hé!  Een verwittiging is niet voor niets een verwittiging!

Beterschap!
Groetjes, Peter


jb

Dju toch! Tis gedaan met de vakantie....terug shiften draaien van 12u/d, 6 weken aan 1 stuk  :'(

Doornroosje

Onlangs de jongste dochter in het ziekenhuis gehad. Kennelijk was de oudste jaloers: elleboog gebroken. Door de complexe breuk moet ze daar een nacht blijven na operatie onder volledige narcose. Ik ga mij een 10-beurtenkaart moeten aanschaffen....

Gerolf

Die hebben flink gekibbeld, want een elleboog breek je niet zo maar. Beterschap !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Citaat van: raf op 11 mei 2015, 16:48:41 PM
ik dacht dat er later toch proeven gedaan zijn geworden om treinen ook van een turbine te voor zien
maar ik weet er eigenlijk niet zoveel over

gr raf

In de jaren 50 heeft de Union Pacific in the USA een aantal gas Turbines gehad. Deze maakte overigens wel een hels kabaal.
www.youtube.com/watch?v=cHyF4MT2LuY vanaf ongeveer 9 minuten.

Deze is heel wat korter
www.youtube.com/watch?v=Lhz5NzkMgsw

Dus ze zijn er zeker geweest.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Doornroosje

Ze is van een glijbaan gevallen. Die dingen dienen om te schuiven, niet om bovenop te springen...

Stieven76

Mijn oudste is gisteren op school goed gevallen. Gisteren avond nog naar spoed geweest omdat het toch serieus pijn deed. Resultaat: gekneusde knie en pols.

Durango

Citaat van: dani op 09 mei 2015, 12:55:25 PM

Ik heb een "verwittiging" gekregen van mijn eigen lijf , d
He Dani, rustig aan he. Zo'n waarschuwing wordt niks voor niks afgegeven door het lijf. gezondheid gaat voor hoor.

En voor de andere heren hier, veel succes met de kids.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

dani

Merci voor jullie tips en bezorgdheid mannen het komt wel goed.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

argilla

#1149
Gas Turbine.... zet je op het verkeerde been ! Er is geen LPG gebruikt maar  zware fuel... die dan werd opgewarmt door de" on board steamer" . Vandaar de benaming "gas turbine"....later de verande gas turbines .
Des al niet te min fantastische loco's .... maar UP stond bekent voor haar gigantische locomotieven.... denk maar aan de centannials ( 6900's ) machtige machines... zeker als deze in met twee ( in paar)  de Sherman Hill op brullen,  en dat is letterlijk te nemen..... Als je ooit in de USA komt zeker doen want dit is een gekende trainspotting plaats.Nu echter met moderne diesels maar dan nog het bezoekje waard.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Durango

Citaat van: argilla op 12 mei 2015, 15:40:12 PM
Gas Turbine.... zet je op het verkeerde been ! Er is geen LPG gebruikt maar  zware fuel... die dan werd opgewarmt door de" on board steamer" . Vandaar de benaming "gas turbine"....later de verande gas turbines .
Des al niet te min fantastische loco's .... maar UP stond bekent voor haar gigantische locomotieven.... denk maar aan de centannials ( 6900's ) machtige machines... zeker als deze in met twee ( in paar)  de Sherman Hill op brullen,  en dat is letterlijk te nemen..... Als je ooit in de USA komt zeker doen want dit is een gekende trainspotting plaats.Nu echter met moderne diesels maar dan nog het bezoekje waard.

Ik heb het genoegen mogen smaken om een aantal keren de USA te bezoeken. Ik ben zelf een Amerikaanse modelspoorder, met een voorliefde voor de Denver & Rio Grande Western en dan met name het smalspoor gebeuren in Colorado. Niet echt een UP fan maar dat neemt niet weg dat ik van dit soort machines en ook Bigboy's welke Sherman Hill opstormen kan genieten hoor.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

HYA

Hoi Dani,
Ge kunt misschien met mij mee gaan sporten, eens den tikker het toelaat.
Ben ondertussen bijna 20 kilo kwijt ... en dit heeft de gezonheid geen kwaad gedaan.

Succes

argilla

#1152
Citaat van: Durango op 12 mei 2015, 16:04:45 PM
Citaat van: argilla op 12 mei 2015, 15:40:12 PM
Gas Turbine.... zet je op het verkeerde been ! Er is geen LPG gebruikt maar  zware fuel... die dan werd opgewarmt door de" on board steamer" . Vandaar de benaming "gas turbine"....later de verande gas turbines .
Des al niet te min fantastische loco's .... maar UP stond bekent voor haar gigantische locomotieven.... denk maar aan de centannials ( 6900's ) machtige machines... zeker als deze in met twee ( in paar)  de Sherman Hill op brullen,  en dat is letterlijk te nemen..... Als je ooit in de USA komt zeker doen want dit is een gekende trainspotting plaats.Nu echter met moderne diesels maar dan nog het bezoekje waard.

Ik heb het genoegen mogen smaken om een aantal keren de USA te bezoeken. Ik ben zelf een Amerikaanse modelspoorder, met een voorliefde voor de Denver & Rio Grande Western en dan met name het smalspoor gebeuren in Colorado. Niet echt een UP fan maar dat neemt niet weg dat ik van dit soort machines en ook Bigboy's welke Sherman Hill opstormen kan genieten hoor.






komt goed uit..... BNSF  fan...... in schaal 1/29  hhahahahahahahah like it !  Maar voor de merge  een Santa Fé  fan .


Dedju toch ..wat vergeten Durango.. mijn favoriete stomer de Cab Forward...... maar de loc der loc's de grootste en de sterkte is niet weg gelegd voor de bigboys.. maar een Belgische loc de Franco gebouwd in 1932 door ateliers Nivelles voor de Russiche staats spoorwegen...... Wanneer gaat die eens in model komen zie ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

raf

voor hun die hem niet kennen




gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15