Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

marc goovaerts

Ik ben net thuis in Antwerpen vanuit Heusden-Zolder. Reistijd: 3 uur.
Dat er aan de E313 werk nodig is zal niemand betwijfelen.
Maar dan vooral in Ranst waar de twee snelwegen samenkomen en spoorvorming het wegdek levensgevaarlijk maakt.

Wat hebben we geleerd ?
- Dat de signalisatie met de verwachtte reisduur tot Antwerpen Oost wel héél optimistisch is.
- Dat, gezien het verschil in snelheid van de twee normale rijstroken voor de wegversmalling, 'ritsen' in België (nog ?) helemààl niet werkt.
- Dat de pakkans bij verkeersovertredingen in België nog steeds zo goed als nihil is.
Ik heb ze eens geteld... Eerst op de pechstrook, daarna op de bus/taxistrook, werden we rechts ingehaald door 79 voertuigen. Waarvan één bus en één taxi. Voor de rest bijna de helft Nederlanders, Belgen met wagens uit de 'betere klasse' en een paar Duitsers.
Wanneer ik hen met mijn wagen dwong om gelijke tred te houden met de mensen die wel braaf in de file aanschoven, leverde me dit verbaal en fysische agressie op van een aantal 'allochtone medeburgers'. Van eigen kweek en uit het noorden.
Zou het niet logisch zijn om bij verwachtte monsterfiles onderweg minstens een paar neutrale flitswagens te voorzien ? Het zou de file (én de Staatskas) ten goede komen.

loebaske

Volledig met je eens Marc, maar dan zijn ze nergens te bespeuren, als je dan al eens (wat zeer zeldzaam is bij me) je GSM ter hand neemt uit nood, dan rijden ze opeens net naast je....pech !!!

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 10 mei 2015, 20:34:10 PM
Ik ben net thuis... Reistijd: 3 uur....

Valt eigenlijk mee.
Tiental dagen geleden in Italië: 7 uurtjes file, waarschijnlijk wegens kijken naar een brandende vrachtwagen in de andere richting ...
Dát en het begin van een verlengd weekend waarvoor prachtig weer beloofd was ... (half Italië zat op de baan ...)
Autostrade verlaten had geen zin: alle wegen in de buurt waren overbelast ...
Gelukkig alleen wat tijd verspeeld ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Bij deze situaties verlaat ik de autoweg en maak ik gebruik van een terrasje.... lukt niet altijd als je ergens moet zijn natuurlijk  :)

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 11 mei 2015, 11:19:02 AM
Bij deze situaties verlaat ik de autoweg en maak ik gebruik van een terrasje.... lukt niet altijd als je ergens moet zijn natuurlijk  :)

Dan moet je de laatste jaren niets anders meer doen dan op terrasjes zitten!
Ik ben blij dat ik 'er uit' ben,de laatste jaren was het bijna elke dag filerijden,en met de uitvlucht van "ik heb een terrasje gedaan" kwam ik bij mijn baas niet weg... ::)

;)

just4fun

Citaat van: dani op 09 mei 2015, 12:55:25 PM
Het is misschien sommigen al opgevallen, ik ben "stiller" dan normaal en heb al even niet meer gepost.

Ik heb een "verwittiging" gekregen van mijn eigen lijf , dat ik het wat kalmer aan moet doen en minder moet stressen op 't werk.
De medicatie en een week verplichte rust zal nu hopelijk zijn werk doen en de zaak wat stabiliseren.   Het is verdomme toch FLINK verschieten, zo een plotse crash van den tikker.....  (zeker als je eigen moeder EN broer al overleden zijn aan een infarct)

Oei Dani, niet zo goed.
Al moet je wel luisteren naar het enigste lijf dat je hebt.
Dat ondervindt ikzelf nu, ik zit voor de 2de week thuis, opgebrand en moe.
Vorige week alleen maar geslapen, nu zit ik op m'n terras in de zon (en dat op doktersvoorschrift  :) ).

Dus Dani, beterschap en braafjes luisteren naar dat lijf, g'ebt maar 1 leven!

Paul

Peter

Niets forceren Dani. Je hebt inderdaad maar een leven.
Morgen gaan we voor een paar dagen naar de kust (Middelkerke) en dus zalig niets moeten doen, enkel rusten en wandelen.
Zelfs de auto blijft thuis en met de trein zijn we er even snel en veel goedkoper met 65+ kaart, zelfs in 1e klas
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

gisteren vaardag met filmploeg er bij van iedereen beroemd vrt
de ju en dan werkt er niks naar behoren als ze daar zijn
maar dat zijn typische problemen die we allemaal kennen zekers
de sensoren van de duiktank vol detectie werkte niet meer en dus pomp ik tijdens het duiken mijn eigen boot vol
naar onder gaat da goe maar om dan terug boven te geraken da lukt dan haast niet meer

nu alles herstellen en dubbele sensoren monteren dus picje programmeren al weer om nog een van die laatste pootjes te gebruiken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 11 mei 2015, 14:35:23 PM
gisteren vaardag met filmploeg er bij van iedereen beroemd vrt

Heb je al een idee wanneer het uitgezonden wordt Raf?
Of hou ons op de hoogte..

;)

Peter

Raf, Nu je het toch over schepen hebt, hierbij een foto van een van mijn laatste opdrachten (en dan is het gedaan) Momenteel sta ik al  veel verder, nog enkel wat kleinere details schilderen en.....de rigging :o

Met vriendelijke groeten
Peter

raf

de new jersey was een mooie boot
en ja veul werk aan kweet het
ze was een van de drie voltooide IOWA class boten en is nu een museum schip
als je ooit aan boord kunt gaan dan zie je pas hoe enorm deze boten waren zelfs voor dien tijd
en het waren stoom schepen wel te verstaan want ze hadden stoom boilers maar daar werden dan wel turbinnes mee aan gedreven inplats van de bekende cylinders die je onder treinen vond
ook wa groter in diameter omdat ze de plaats hebben zekers

ze heeft tot 1990 dienst gedaan en een ferm stukje engineering als je het mij vraagt

gr raf en ik zit met een sensor probleem en das niet zo plezant want ik krijg het niet opgelost terwijl het altijd gewekt heeft ook niet met een nieuwe processor


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: raf op 11 mei 2015, 15:20:17 PM
de new jersey was een mooie boot ...

Inderdaad een erg elegante dame !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Citaat van: raf op 11 mei 2015, 15:20:17 PM
wel turbinnes mee aan gedreven inplats van de bekende cylinders die je onder treinen vond
ook wa groter in diameter omdat ze de plaats hebben zekers
Ook ruimte is een argument, maar de efficiëntie va een turbine is veel groter dan van een stoommachine.
Zelfs een compound 4 cylinder haalt het rendement van een turbine niet.

grt Piet.


raf

ik dacht dat er later toch proeven gedaan zijn geworden om treinen ook van een turbine te voor zien
maar ik weet er eigenlijk niet zoveel over

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 11 mei 2015, 16:48:41 PM
...ik dacht dat er later toch proeven gedaan zijn geworden om treinen ook van een turbine te voor zien
maar ik weet er eigenlijk niet zoveel over...
Ik heb er ergens een artikel van.  Maar waar?  Het ging over een Duitse test met een turbine lok.

...Misschien vind ik het boekje terug als ik eind dit jaar verhuis...
Groetjes, Peter