Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Chrisrail

#1080
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

marc goovaerts

Vandaag gemerkt dat de batterij die ik drie maanden geleden voor een camera kocht, voor het verkeerde type is.
Nog niet uit de verpakking gehaald, bonnetje er nog bij... maar bij Media Market vertikken ze het om het terug te nemen of zelfs te ruilen voor de juiste.

Ooit nog binnenstappen bij Media Market ? Ik ben toch niet gek !!!!!  >:(

dani

dedju dedju dedju toch....

Gisteravond ondervonden dan een DCC library voor de Arduino, niet werkt op de ATTiny85.
Zelfs niet na het herschrijven van een deel ervan.  Zelfs niet na het "opkrikken" van de kloksnelheid naar 20 MHz, zelfs niet na het  "krimpen" van het programma, zelfs niet na het opkrikken van het DCC signaal na de  optocoupler...

Het zal wel een andere beperking zijn , de ATT85 is waarschijnlijk ook niet gemaakt voor dit soort dingen.


Dan maar op naar de Arduino ProMini.   Ook een "kleintje" maar met de volle 20 uitgangen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Dat is een lelijke tegenvaller maat.
Maar die ProMini is ook een leuke controller toch?

grt Piet.

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 21 april 2015, 22:42:57 PM
Vandaag gemerkt dat de batterij die ik drie maanden geleden voor een camera kocht, voor het verkeerde type is.
Nog niet uit de verpakking gehaald, bonnetje er nog bij... maar bij Media Market vertikken ze het om het terug te nemen of zelfs te ruilen voor de juiste.

Ooit nog binnenstappen bij Media Market ? Ik ben toch niet gek !!!!!  >:(
batterijen koop je dan ook niet daar, maar bij "ReplaceDirect"

Huugooke

Mijn vrouwke zou 65 geworden zijn... :'(

Steam.N

Citaat van: Huugooke op 28 april 2015, 10:26:32 AM
Mijn vrouwke zou 65 geworden zijn... :'(

Inderdaad een dikke "dedju" waard ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Geen leuke dag, Hugo. Probeer toch maar de goeie herinneringen boven te halen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


PietB

Sterkte Hugo, wat een verdrietige dag.
BAH!

grt Piet.

dani

Citaat van: PietB op 28 april 2015, 10:01:04 AM
Dat is een lelijke tegenvaller maat.
Maar die ProMini is ook een leuke controller toch?
grt Piet.
Ja, de Promini is leuk , maar ik schiet er wel flink wat plaats bij in, in de loko.  Zeker omdat de camera, de 5V voeding, de optocouplers en de decoder er ook nog bij moeten  :-(      Maar ik zit al op een andere denkpiste.

De decoder vervangen door eentje met 2 extra uitgangen, 2 extra Opto's  en dan gewoon de decoder het DCC werk laten doen en de uitgangen naar de ATT85 leiden.





@Hugo : even moeilijk dus vandaag... sterkte, maateke...    Het slijt met de jaren zeggen ze, maar het gemis blijft.    Misschien tijd voor wat mooie herinneringen vandaag.  Het zal pijn doen, maar  wie weet is dat een manier om er mee om te gaan ?     KOURAGE !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 28 april 2015, 10:26:32 AM
Mijn vrouwke zou 65 geworden zijn... :'(

Voor 't moment niet meer inspiratie dan...dedju toch!
We blijven meevoelen

:(

Stieven76

Kweet idd ook ni echt wat zeggen. Veel sterkte Hugo, koester de leuke herinneringen..

Dirkh

Deju, nen halve dag bezig geweest met het proberen te ontstoppen van een afloop.
Door die verstopping loopt al het water van de afwas in de overloop van de regenwaterput. Gevolg die put moet helemaal leeg gemaakt worden en gereinigd. 
Komt nog bij dat de WC's aangesloten zijn op die waterput, dus al de leidingen naar de pomp en verder naar de WC zitten nu ook vol smurrie. De filters houden wel bijna alles tegen maar afwas water ruikt niet zo fris meer na enkele weken stil gestaan te hebben, het is door die geur dat ik te weten ben gekomen dat er ergens iets mis was. Natuurlijk te laat, alle filters vol vuil, op de put drijft zelfs een laagje vet.

Morgen verder ontstoppen en reinigen van die put en de leidingen, leuk werkje.  >:(

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *