Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

HYA

Citaat van: marc goovaerts op 12 april 2015, 12:51:38 PM
Zakkenvullen heeft dus geen politieke kleur.  >:(
Ben blij dat je daar al achter bent gekomen  ;D

Inderdaad, ik kan me ook mateloos ergeren aan van die praktijken ... de burger moet alles maar onthouden. In dit geval zou de Stad toch wel een melding kunnen sturen ...

Doornroosje

Citaat van: OlivierV op 11 april 2015, 15:00:25 PM
Citaat van: Chrisrail op 10 april 2015, 16:01:09 PM
Citaat van: Doornroosje op 10 april 2015, 14:44:02 PM
Een van mijn moederkonijnen was ook (gepland) zwanger. Had een mooi nestje moeten worden met Pasen, leuk voor de kindjes. Op dinsdagochtend vind ik in het hok 2 koude, kleine lichaampjes van pasgeborenen. Moeder had geen nestgedrag, waarschijnlijk zijn ze van de koude van de ochtend overleden. Heb ze maar stilletjes verwijderd en niets gezegd tegen de kinderen. Beetje raar, maar 2, wel groot in verhouding tot normale nesten. Volgende week hopelijk meer geluk met het andere mama-konijn.
? ? ? ?
Vind je dat groot?
Wij hadden vroeger thuis ook konijnen en een nest van 13 was geen uitzondering  :-\

:)
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de konijnen nogal groot waren, niet een groot aantal. ;)

Ik bedoelde inderdaad van grootte, niet van aantal. De jonkies waren ongeveer 8-10 cm groot. Het aantal is heel klein, maar niet zo uitzonderlijk voor een eerste nestje. Gemiddeld zou deze soort nesten hebben van 12 kleintjes. Met uitschieters tot 20 volgens het internet!

marc goovaerts

Citaat van: HYA op 12 april 2015, 19:10:37 PM
Inderdaad, ik kan me ook mateloos ergeren aan van die praktijken ... de burger moet alles maar onthouden. In dit geval zou de Stad toch wel een melding kunnen sturen ...
Zelf vrijdag een vlammende mail naar hen gestuurd... En vandaag al antwoord ! Ze hadden wel degelijk op tijd een herinneringsmail gestuurd naar Marc Goovaertrs.
Let even op de vier laatste lettertjes... Kan iemand dit uitspreken zonder zijn tong in een knoop te draaien ?
Ik ben zelf 'Goovaerts' al op een resem schrijfwijzes op enveloppen tegengekomen, maar deze is uniek.
U en ik krijgen meestal een verwittiging wanneer je een verkeerd mailadres gebruikt. De Antwerpse administratie schijnbaar niet.

Dus als een ambtenaar iets vraagt en het zelf voor je op een formulier noteert, kan je beter vragen om dat eerst te mogen nalezen. Eén lettertje in digitale tijden maakt een wereld van verschil.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: marc goovaerts op 13 april 2015, 11:50:49 AM
Eén lettertje in digitale tijden maakt een wereld van verschil.
euro's verschil,de tol van in 't stad te wonen zeker ? :-\

Metpetergaathetbeter

Dju toch, daarnet 140 euro moeten gaan betalen omdat ik één of ander Modeltreinmagazine nog 2 jaar wou lezen ?  ;D ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2015, 12:38:26 PM
Dju toch, daarnet 140 euro moeten gaan betalen omdat ik één of ander Modeltreinmagazine nog 2 jaar wou lezen ?  ;D ;)

Ook zo een brief gekregen ??  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

#1041
Een of andere brief gekregen van "mijn vrienden" waarop staat dat ik €80 moet betalen omdat ik ergens (R4 richting Gent aan de silo's met die werken aan die brug bij de afslag voor de Volvo) een klein beetje te snel zou gereden hebben.
Dat is toch ne zuren als student, maar ja.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#1042
oei, ik dacht dat ik dat Peugeootje zien staan heb net voor het afslaan naar de club, een raad staat er ergens een wagen(of je stelt je de vraag wat staan die hier te doen ?) Ondertss heb je ondervonden wat ze er wel stonden te doen en vertraag het spaart U mogelijks 80 euro uit !  ;D ;)

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 13 april 2015, 15:56:42 PM
Een of andere brief gekregen van "mijn vrienden" waarop staat dat ik €80 moet betalen omdat ik ergens (R4 richting Gent aan de silo's met die werken aan die brug bij de afslag voor de Volvo) een klein beetje te snel zou gereden hebben.
Dat is toch ne zuren als student, maar ja.

Je bedoeld Schanshoren of zoiets? Passeer daar nu alle dagen om naar het werk te rijden en let daar toch goed op. Aan wegenwerken flitsen ze nu eenmaal regelmatig  ;D
Hoeveel reed je dan eigenlijk?

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2015, 17:29:40 PM
oei, ik dacht dat ik dat Peugeootje zien staan heb net voor het afslaan naar de club, een raad staat er ergens een wagen(of je stelt je de vraag wat staan die hier te doen ?) Ondertss heb je ondervonden wat ze er wel stonden te doen die er niet hoeft te staan vertraag het spaart U mogelijks 80 euro uit !  ;D ;)
Was zo een mobiele flitsdoos die tussen de werken stond, want nu staat ze er niet meer, wat op een donderdagmiddag op weg naar de les. Dacht al dat ik geflitst ging zijn want in het naar huis rijden zag ik hem afgaan voor iemand anders. Al een geluk dat hij niet langs 2 kanten flitste of 't was €160, misschien kreeg ik dan wel kwantumkorting, alhoewel een studentenkorting van €30 euro ook niet verkeerd zou zijn.

Achja, de eerste boete en hopelijk mijn laatste.

Trouwens, zijt ge niet een beetje vroeg om nu al op de club te zitten?

Heb van pure miserie al 3 chocolade eieren gegeten, en ook omdat ze zo lekker zijn.

@Stieven, ik reed 92, gecorrigeerd 86 en idd aan schansakker.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

hoelang geleden Olivier, dacht daar ook eens iets gezien te hebben ?

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2015, 17:42:31 PM
hoelang geleden Olivier, dacht daar ook eens iets gezien te hebben ?
26 maart 2015 ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

bij mij is het langer geleden, gelukkig maar !  :-\

Doornroosje

Net telefoon gekregen dat de jongste dochter (1 jaar) opgenomen is met spoed in het ziekenhuis na een bezoekje bij de huisarts ivm haar hoestje. Hopelijk niets te ernstig.

dani

we duimen mee Dennis !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.