Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 18 maart 2015, 12:19:13 PM
Wens haar veel moed en sterkte toe Raf,ze zal het nodig hebben...
Onbegrijpelijk ,het eerste wat dokters zeggen is 'wachten',terwijl ze maar goed genoeg weten dat ze er niet vlug genoeg bij kunnen zijn! >:(

;)

Ja en neen. Ken zo'n geval waar ze het er over eens waren dat de maag volledig weg moest want kanker. Tot na de analyse... Oeps, het was niet nodig geweest, ge gaat ermee moeten leren leven. Ook bedankt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Fastfly

Lap, het 'lot' heeft me dan toch gevonden.

Vorige week reed iemand voluit van zijn oprit de straat op toen ik er aan kwam. Gelukkig had ik net de goede reflex om uit wijken en te remmen. Ik kwam in de berm tot stilstand en de andere auto stond net op 1cm van de mijne. Oef.


Maar vandaag vond er toch iemand anders het nodig om mijn auto langs achter aan te rijden op de E19. Gelukkig niemand gewond (alhoewel nek en rug nu wat stijfjes zijn.) enkel blikschade (allez t.t.z. wat nog van echt blik is he, met al dat plastic an de auto's tegenwoordig.  De achterbumper is volledig om zeep, kofferdeksel hopelijk niet geraakt, maar weet niet of er achter de bumper schade is.  De tegenpartij (een wat oudere Nederlandse Marokkaan , incl. familie) was danig onder de indruk, zodanig dat ik zelf zijn deel van de papieren moest invullen, en toen zag ik dat het autootje, dat va zijn zoon was, gee geldige verzekeringspapieren bij had  ...!?
Politie gebeld, die kwamen wat later langs, maar konden niets doen, want in NL zou het toegelaten zijn om zonder die papieren de weg op te gaan.  en ze hadden geen tijd voor een PV want moesten eigenlijk nog ergens anders naartoe.
Heb dan maar foto's genomen van zijn rijbewijs, APK-keuringsverslag, .... pittig detail: zijn geboortedatum op het rijbewijs was: 00/00/1956 ?!

Ondertussen alles aangegeven op het werk (leaseauto + weg-werkongeval) en morgen misschien naar de dokter ...

Metpetergaathetbeter

LAP toch maar naar de dokter gaan zou ik zeggen ! ;)

Havoc

Naar de doktor en vooral niet zeggen dat het direct in orde is. Laat de deur open moest het later slechter worden dat je de verzekering kan aanspreken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Inderdaad toch maar naar de dokter. Jaren geleden ook met een Hollander te maken gehad die me door het rood heen zijlings ramde. Identiteitskaart ? Nee, dat moeten wij in Nederland niet bij hebben... Zou iets met een oorlogstrauma en de jodenvervolging ginder te maken hebben.
Als 'Europa' iets zoekt om zich mee te moeien...

gardevil

Citaat van: Fastfly op 26 maart 2015, 21:47:58 PM
Lap, het 'lot' heeft me dan toch gevonden.

Vorige week reed iemand voluit van zijn oprit de straat op toen ik er aan kwam. Gelukkig had ik net de goede reflex om uit wijken en te remmen. Ik kwam in de berm tot stilstand en de andere auto stond net op 1cm van de mijne. Oef.


Maar vandaag vond er toch iemand anders het nodig om mijn auto langs achter aan te rijden op de E19. Gelukkig niemand gewond (alhoewel nek en rug nu wat stijfjes zijn.) enkel blikschade (allez t.t.z. wat nog van echt blik is he, met al dat plastic an de auto's tegenwoordig.  De achterbumper is volledig om zeep, kofferdeksel hopelijk niet geraakt, maar weet niet of er achter de bumper schade is.  De tegenpartij (een wat oudere Nederlandse Marokkaan , incl. familie) was danig onder de indruk, zodanig dat ik zelf zijn deel van de papieren moest invullen, en toen zag ik dat het autootje, dat va zijn zoon was, gee geldige verzekeringspapieren bij had  ...!?
Politie gebeld, die kwamen wat later langs, maar konden niets doen, want in NL zou het toegelaten zijn om zonder die papieren de weg op te gaan.  en ze hadden geen tijd voor een PV want moesten eigenlijk nog ergens anders naartoe.
Heb dan maar foto's genomen van zijn rijbewijs, APK-keuringsverslag, .... pittig detail: zijn geboortedatum op het rijbewijs was: 00/00/1956 ?!

Ondertussen alles aangegeven op het werk (leaseauto + weg-werkongeval) en morgen misschien naar de dokter ...

Het klopt dat voor bepaalde landen waar een voertuig reglementair is ingeschreven er geen verzekeringsbewijs aan boord moet zijn. Nederland is een van die landen. Moest later blijken dat de bestuurder toch niet verzekerd is, dan springt het motorwaarborgfonds bij, is zo europees voorzien.

Bij een aanrijding waarbij je pijn voelt (gelijk waar en zelfs heel weinig) is het steeds aangewezen om meteen politie de vaststellingen te laten doen.

Dat de politie geen vaststellingen kan doen in jouw geval is larie. Zelfs bij louter stoffelijke schade zijn ze verplicht om pv op te stellen.
Alleen al het feit dat ze onmiddellijk en ter plaatse de juiste plaatsomstandigheden in een schets weergeven is van belang! Als jij morgen naar je lokale politiedienst gaat, dan zijn deze vaststellingen er niet!

Ook de gegevens op het rijbewijs zijn correct, in Marokko is het zo dat veel personen niet in het geboorteregister staan en, vandaar deze notering ;)

Tenslotte, wanneer je pijn voelt, doe dan zeker aangifte, een whiplash uit zich niet steeds onmiddellijk. Ga vooraf wel even langs de dokter en vraag een attest voor de politie, dan moet je dit later niet meer binnen brengen.

Verder nog vragen dan stuur je maar een Pm.

Gardevil ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Citaat van: marc goovaerts op 26 maart 2015, 22:26:09 PM
Inderdaad toch maar naar de dokter. Jaren geleden ook met een Hollander te maken gehad die me door het rood heen zijlings ramde. Identiteitskaart ? Nee, dat moeten wij in Nederland niet bij hebben... Zou iets met een oorlogstrauma en de jodenvervolging ginder te maken hebben.
Als 'Europa' iets zoekt om zich mee te moeien...

Is tegenwoordig ook niet meer waar. IK is nu verplicht in Nederland, alleen weigeren de meesten die mee te nemen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

pff, 't zal je maar overkomen......   balen!!


En dan zou ik me druk maken om een programmeerprobleempje met een stomme Arduino.
Maar ik ga wel de tip mee geven  :  gebruik NOOIT  meer dan 2  uitroeptekens achter elkaar in een tekststring in je programma !!!!!!  ( fout, dus)

Bij het opladen van de sketchin de Arduino, interpreteert de bootloader dit  als een  "!!!"  commando en dan verwacht hij dat er een nieuwe bootloader zal worden geladen.   Wat niet het geval is, want je verwacht dat hij de rest van het programma gaat laden.   En hij staat te wachten op wat anders.

Dus je krijgt een time out en je programma laadt maar gedeeltelijk.


Man, man... even zoeken toch ! ee rik die fout gevonden had.  Gelukkig bestaat er Google en tech forums.  Anders had ik nu dat laatste beetje kort grijs haar uitgetrokken.

http://forum.arduino.cc/index.php?topic=52254.0

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: marc goovaerts op 26 maart 2015, 22:26:09 PM
Identiteitskaart ? Nee, dat moeten wij in Nederland niet bij hebben... Zou iets met een oorlogstrauma en de jodenvervolging ginder te maken hebben.
Tegenwoordig is dat ook verplichte kost hier hoor Marc.
Of je bent niet goed ingelicht of je maakt je schuldig aan stemmingmakerij.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/identificatieplicht
En daar heeft Europa geen ?.?.?.?. over te vertellen.
Een rijbewijs heeft de zelfde waarde als een paspoort of indetificatie bewijs.

grt Piet.

marc goovaerts

Piet, het was dan ook jaren geleden. Met mijn eerste R4tje ocharme, maar de Nederlander had meer schade: die zat in een Fiat Panda. Gelukkig heb ik het geen tweede keer meegemaakt, vandaar mijn gebrek aan kennis van de huidige toestand. Toen vond ik het ongelofelijk. Ik vond dat ze 'bij hen' doen waar ze zin in hebben, maar dat ze eenmaal over de grens toch een identiteitskaart mochten bijhebben.
Echt geen stemmingmakerij bedoeld.

gardevil

Citaat van: PietB op 27 maart 2015, 01:34:42 AM
Citaat van: marc goovaerts op 26 maart 2015, 22:26:09 PM
Identiteitskaart ? Nee, dat moeten wij in Nederland niet bij hebben... Zou iets met een oorlogstrauma en de jodenvervolging ginder te maken hebben.
Tegenwoordig is dat ook verplichte kost hier hoor Marc.
Of je bent niet goed ingelicht of je maakt je schuldig aan stemmingmakerij.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/identificatieplicht
En daar heeft Europa geen ?.?.?.?. over te vertellen.
Een rijbewijs heeft de zelfde waarde als een paspoort of indetificatie bewijs.

grt Piet.

Piet,

weet niet of julllie dat weten, maar in principe is in Belgiƫ jouw rijbewijs niet voldoende. Ok meestal wordt er geen punt van gemaakt omdat idd. een identificatie adhv. het rijbewijs mogelijk is, maar striky genomen dien je ofwel je paspoort (internationale reispas) of identificatiebewijs bij te hebben.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Stedahult

Als Hollander zijnde.....

Ben ik weldegelijk verplicht zowel binnen als buiten de grenzen van mijn
vaderland (wat klinkt dat lekker chauvinisties) mijn ID kaart bij mij te dragen.
Net als een rijbewijs en verzekeringspapieren. Dat is naast Nederlandsche
wetgeving ook door Europa beslist. Een rijbewijs word ook in Nederland bij
75% van de instanties niet langer geaccepteerd als ID. Piet, je link is verouderd.
Je doet er beter aan bij je gemeente- stadskantoor de goede informatie te verkrijgen.

Probeer maar eens een hypotheek, VOG of bij een chemie bedrijf binnen te komen.
Lukt je niet meer met een rijbewijs. En op je blauwe ogen geloven, doen ze ook niet meer aan  ;)
Mvh. Steef

PietB

Citaat van: Stedahult op 27 maart 2015, 08:57:44 AM
Piet, je link is verouderd.
Je doet er beter aan bij je gemeente- stadskantoor de goede informatie te verkrijgen.
Je hebt gelijk Steef.
Hier is de juiste info. http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/brochures/2011/10/17/identificatieplicht/identificatieplicht-2015-maart-lr-83340.pdf
Recenter kan het lijkt mij niet.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

problemen met de laptop/problemen met de decoder van Belgacom (komen binnenkort eens ter plaatse zien?) en bovendien de Tv die de geest gegeven heeft meer moet dat niet zijn !

bollen neus

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 maart 2015, 10:26:15 AM
problemen met de laptop/problemen met de decoder van Belgacom (komen binnenkort eens ter plaatse zien?) en bovendien de Tv die de geest gegeven heeft meer moet dat niet zijn !

Ook al tegen gekomen hoor, geen paniek dan besef je maar eerst hoeveel "luxe" ge hebt zonder het te weten.
Den Eric.