Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

marc goovaerts

Tijd om hem te vertroetelen...

Gerolf

Zijn vriendin neemt die honneurs waar  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 01 februari 2015, 08:53:12 AM
Zijn vriendin neemt die honneurs waar  ::)  ;D
Dat heb je prima geregeld, Gerolf.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Juist begonnen met een printje te maken met een breadboard, alle banen al onderbroken en dan tot de constatatie komen dat je bij de layout een verkeerd type relais hebt gebruikt en de pinnen niet uitkomen. Deju, printje voor de vuilbak en terug maar alles terug uittekenen.

raf

voor eigen gebruik normaal bruikbaar
ik zet dan de relais op zijn kop en met warme lijm vast zetten
dan de pootjes met draden verbinden naar de juist printsporen


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Citaat van: raf op 04 februari 2015, 21:11:40 PM
voor eigen gebruik normaal bruikbaar
ik zet dan de relais op zijn kop en met warme lijm vast zetten
dan de pootjes met draden verbinden naar de juist printsporen

Ik zal wel nieuwe printjes gebruiken, het zijn maar experimenteer printen. Zo een oplossing met een relais op zijn kop vindt ik persoonlijk maar niets.
Die oplossing zou ik alleen gebruiken als ik een bestaand relais moest vervangen en ik niet hetzelfde type zou kunnen vinden.
Op elektronica en elektrische verbindingen ben ik nogal pietje precies. (zal wel nog een overblijfsel zijn van een van mijn vroegere jobs als kwaliteit verantwoordelijke) en uit ervaring weet ik dat dat meestal ook nog loont op langere termijn.

raf

des te meer daar het maar een experimenteer print is zie ik het probleem niet
maar ieder zijn ding ik vind het steeds zonde om materiaal weg te gooien
en dat zal ook zo iets zijn van vroeger over gehouden.

voor de signalen in de spiralen ben ik nu aan het printje bezig en ik zie juist dat ik de optocouple op zijn kop moet gaan zetten
dus pootjes buigen en hopla der in zetten
volgende printjes worden dan aangepast en als ik er goeie heb kunnen ze geetst worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

conducteur

berichtje gekregen dat m'n conrad bestelling met de nieuwe soldeerbout in de doos aangekomen is op het afhaalpunt, nadat er 2x niemand thuis was op het moment dat die van postnl aan de deur hebben gebeld. Op het afhaalpunt... geen pakket voor mij. Hopelijk komt het in orde.... Normaal altijd perfecte service van postnl...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Ga eens bellen bij de buren in de wijde omtrek.... En dien een klacht in bij Conrad, weten ze met wat voor kwieten ze werken. Hoe meer dat er reclameren hoe sneller dat ze misschien betere verzendopties aanbieden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

zwijg mij van postnl.be hé want dan kan ik de pc door de living uit keilen
met die firma niets dan problemen
gelukkig heb ik het kunnen oplossen met de firma die postnl.be gebruikt want hun klagen ook want enorm veel pakketten geraken verloren
ze zijn misschien het goedkoopste om te verzenden maar de ellende die je der mee hebt is niet te overzien


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

conducteur

#835
Bij PostNl géén probleem... de persoon die achter de toonbank stond in de krantenwinkel op de markt waar het afhaalpunt was, was een vervangster die niet in staat was mijn pakket te zoeken tussen alle andere  :o  Vandaag m'n ERSA RDS 80 ontvangen.... Ziet er zeer degelijk uit! Enige minpuntje dat ik kan vinden? Ze hadden wel standaard een iets discretere punt kunnen meeleveren... Ga dat zeker dus nog aanschaffen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johnnytrein

Hier komt de Belgische afd.van post.nl nog geen problemen mee gehad maar met GLS daarentegen. :'(
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Huugooke

Allez, ik heb ook van Jan gehad.
Ikke niet thuis, DHL aan de deur geweest. Briefje in de bus: pakje gaan halen op afhaalpunt!
Welk afhaalpunt? Na veel zoeken blijkt dat je een tracking code kan invullen; alleen kwestie van de juiste webpagina te vinden.
Code ingevuld: bestaat niet! Tenzij het iets van 3Suisses is, maar breien doe ik nog niet.
Cijfers zijn wel onleesbaar! Raden dus:is het een drie of een vijf? Na veel raden en proberen succes! Pakje ligt blijkbaar bij een dagbladhandelaar een paar straten verder.
Met dat onleesbaar papier naar de winkel (en tussen )(, mijn naam staat er maar half op! Misschien was zijn pen leeg? Het is ook koud natuurlijk!)
Toch maar effe het blad met de tracking code van het net afprinten. Die winkelier kan dat oorspronkelijke waarschijnlijk ook niet lezen.
In de winkel: winkelier verdwijnt met papierke en mijne pas. Veel gerommel achteraan.
Komt terug met een pakje, start zijn PC op!!!!
Met hulp van de dochter wordt het pakje gescanned.
Ikke content naar huis, wel een uurke of vier ouder, maar ik moet toch 10.000 stappen doen per dag, dus da's mooi meegenomen.

Peter

Daarstraks een telefoontje gehad dat een vriend van ons thuis blijkbaar van de trap gevallen is, en helaas overleden.
59 jaar, het is geen leeftijd zei zijn moeder die belde, omdat ze was gaan kijken of het al beter was met  (hij zat thuis met de griep, echtgenote was op haar werk)
Tja 59 het is geen leeftijd, maar welke leeftijd is dat wel.. We zullen hem missen
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *