Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Citaat van: centauri167 op 22 december 2014, 17:34:22 PM
Ik weet dat het "toen" nog Oekraïne was, was maar om te lachen, maar het laat ons ook zien hoe snel zaken kunnen veranderen.
Nog even en we leven allemaal in het "moederland."  :'(

Het moederland? Je bedoelt dat die in het zuiden zich afscheiden van de rest om terug te keren naar hun "moederland" Frankrijk?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

joe cocker is over leden  zo juist gemeld
dju toch we worden oud als je ziet welke bekende zangers van in mijn tijd het loodje aan het leggen zijn

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 22 december 2014, 18:14:38 PM
Citaat van: centauri167 op 22 december 2014, 18:06:04 PM
Toen we jaaaaren geleden met een schoolreis naar Antwerpen gingen was er een frituur waar je 20 frank per persoon ( denk dat een pak fritten toen 50fr. was ) extra moest betalen indien men van het terras wou gebruik maken om het op te eten. Het was niet dan men bestek of wat dan ook kreeg, gewoon een stoel en een klein tafeltje ...

Ze zouden van mij hunne friet kunnen steken waar de zon niet schijnt!

;)
Niet dat ik ze wil verdedigen, maar de terrasbelasting die je moet betalen hier ter stede heeft al menige zaak de das omgedaan.
De beroemdste frituur van Antwerpen heeft dat opgelost door in het huis ernaast de benedenverdieping in te richten als eetzaal!

Huugooke

Citaat van: raf op 22 december 2014, 19:29:53 PM
joe cocker is over leden  zo juist gemeld
dju toch we worden oud als je ziet welke bekende zangers van in mijn tijd het loodje aan het leggen zijn
Ja, slechte periode precies: Walter De Buck, Udo Jurgens.

marc goovaerts

Citaat van: Huugooke op 22 december 2014, 19:42:19 PM
Niet dat ik ze wil verdedigen, maar de terrasbelasting die je moet betalen hier ter stede heeft al menige zaak de das omgedaan.
Maar dat terras brengt dan ook wel stevig op. Een luxerestaurant hier op de hoek sluit na zes jaar. Reden ? Normaal kunnen ze de kalme winterperiode goedmaken met de zomerklandisie. Maar het lukt hen volgens hen niet omdat ze er geen terras kunnen zetten (zelfs met een onaangenaam uitzicht op de Plantin-Moretuslei).

raf

dju de voeding van de stepcraft werkt niet
dus mailtje naar duistland doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

centauri167

Citaat van: Havoc op 22 december 2014, 19:20:38 PM
Citaat van: centauri167 op 22 december 2014, 17:34:22 PM
Ik weet dat het "toen" nog Oekraïne was, was maar om te lachen, maar het laat ons ook zien hoe snel zaken kunnen veranderen.
Nog even en we leven allemaal in het "moederland."  :'(

Het moederland? Je bedoelt dat die in het zuiden zich afscheiden van de rest om terug te keren naar hun "moederland" Frankrijk?

Euh nee, tijdens WOII was er de kant die voor het Vaderland vochten en zij die voor het Moederland vochten, de Fransen die hebben behalve capitulatie en collaboratie niet echt meegedaan.  ;D
Maar het Moederland is momenteel weer bezig met stukje per stukje uit te breiden ten nadele van hun munt.

raf

gisteren een loc gespoten met ex jocadis geel
de verf zit nu een 18 uur te drogen en plakt nog steeds
ik vermoed dat die potjes niet goed meer zijn en zit nu dus met een probleem

of nog eens 24 uur wachten en hopen dat het betert of de kap in de rem olie dumpen en hopen dan de verf er van afgaat
afwassen met thinner wil ik niet doen want dan gaan der delen op de kap smelten denk ik

gr raf die wat zit te balen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Ik zou nog wat wachten, Raf
Misschien er een apart draadje over opstarten - wie weet kent er iemand een chemische uitharder ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Catje

Nog steeds wachtende op deze marklin loc:
Marklin artikelnummer 39673
Diesellocomotief serie 1600 van de Luxemburgse staatsspoorwegen (CFL). Multifunctionele NOHAB-machine in de wijnrode kleur van tijdperk III.
Al ruim een jaar aan het wachten. :(
Zouden daar bij die Marklinfabriek alleen partimers werken, die maar  4 uren per week werken? :-\
Het is beter om momenteel een nieuwe auto te kopen, daar zijn de levertijden aanmerkelijk korter van.

groeten,
Willy

Peter

Citeergisteren een loc gespoten met ex jocadis geel

Raf, welke verdunner heb je gebruikt? 
En inderdaad.....veel geduld hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

geen verdunner nodig gehad de verf was juist op dikte om te spuiten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

itchy

Morgen zondag geen VBV in Woluwe (wegens wintertoestanden)... dus nog wat langer wachten op die Duikbril. Dedju toch dus!  :( :)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

loebaske

Een duikbril opzetten met wissers tegen de sneeuw...

Is wel een mooi zicht dit wit tapijt, natuurlijk niet leuk voor wie er door moet ...

itchy

Citaat van: loebaske op 27 december 2014, 18:22:19 PM
Een duikbril opzetten met wissers tegen de sneeuw...

Is wel een mooi zicht dit wit tapijt, natuurlijk niet leuk voor wie er door moet ...
inderdaad! Geen probleem hoor, ik heb geduld (en ook geen zin om naar Ingelmunster te rijden...)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail