Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

ach ja, misschien zou het wel iets doen, maar is het echt de moeite ?
Uiteindelijk is het dan zijn woord tgen het mijne, en inderdaad water op de eend, (ik vind dat een mooie uitdrukking !)

Ik ga maar gewoon even slikken, kijken of ik toch nog iets kan doen om het te fixen en anders statisch modelletje.
Vallen, opstaan en doorgaan, zoals mijn dochter doet als ze van het paard stuikt (wat gelukkig zelfden of bijna nooit gebeurt want de laatste keer had ze gekneusde ribben).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Arm paard of bedoel je de dochter haar ribben. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

verkoper contacteren, mits hij geen reactie/voorstel doet op alle forums naam en voorval melden, jammer voor jou dani valt daar op zijn minst één forum weg,  ;) maar als je wilt wil ik het wel melden ! Hem dan wel melden wat je van plan bent !  :);)

Groeten Peter

Fastfly

De vraag is ook natuurlijk of de koper zelf wel degelijk op de hoogte van het euvel was, vooraleer we hem met z'n allen veroordelen ...  :o

Metpetergaathetbeter

#709
Citaat van: Fastfly op 17 december 2014, 13:00:10 PM
De vraag is ook natuurlijk of de koper zelf wel degelijk op de hoogte van het euvel was, vooraleer we hem met z'n allen veroordelen ...  :o
t' is de verkoper en voegde erbij een tegemoetkoming of reactie, dus geef je hem nog een kans!

dani

ach, laat zitten, mannen....   het klassiek verhaal van het sop en de kool, zeker ?
ik apprecieer de voorstellen en jullie suggesties, maar wat gaat het opleveren ?   weinig, vrees ik.

Het moest me gewoon even van het hart hier.   En dat is bij deze gebeurd.   Maar wel bedankt voor het meeleven en mee denken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Dani,

Doe eens eerst wat ik je aanrade: en hoor eens bij Hünerbein of Modellbahnshop Lippe.
Een nee heb je en een ja kan je krijgen.
Ondertussen kan je nog altijd de verkoper kontakteren voor een ruil of een eventuele tegemoetkoming.

Ps: de opmerking "na de oorlog waren er ook veel Duitsers die van niks wisten" vind ik in dit verband nogal misplaatst
Met vriendelijke groeten
Peter

jakke

Citaat van: Peter op 17 december 2014, 13:39:08 PM

...

Ps: de opmerking "na de oorlog waren er ook veel Duitsers die van niks wisten" vind ik in dit verband nogal misplaatst

Misplaatst . Inderdaad ! Wreed spijtig .
Terug naar het onderwerp graag .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

raf

der zijn der weer gek aan het doen mijn gedacht
http://veiling.catawiki.be/kavels/1128000-revell-h0-2004-ronde-locloods-met-drie-sporen

en hier nieuw tekoop
http://www.locs4fun.nl/N_frame.html?http://www.locs4fun.nl/Ringlocloods--N_art_6457.php

ja de teller staat nu op 0 want ik heb juist daar de laatste gekocht LOL
sommige denken echt niet na hoor

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: dani op 16 december 2014, 17:41:22 PM
er zijn blijkbaar toch enkele charlatans bij die standhouders daar in Houten....
Ja dat was, naast mijn aversie tegen grote menigten, voor mij ook een reden daar nóóít meer heen te gaan.
Ik ben daar ook 2 maal genept.
Is aan mij niet meer besteed, zo'n beurs met alleaal 'eerlijk handelaars'

grt Piet.

DelticPower

Hallo Allemaal, ben eenmaal in Houten geweest, omdat ik er enkele kappen af moest halen. Die handelaar verstuurde niets meer met de post. En ook ik heb een aversie tegen grote menigten. Uiteindelijk heb er ik nog wel wat gekocht maar bij de winkelier waar ik normaal bij in de winkel kwam. Volgende keren weer meteen naar de winkel gereden, daar kost het geen entree.  :)
Groeten Jan

janieburton

Citaat van: DelticPower op 21 december 2014, 23:47:25 PM
daar kost het geen entree.  :)
Groeten Jan

Jan, breng ze op geen idee ;) :o

Ik heb nog de tijd(ergens begin jaren 80) meegemaakt dat je als je in de UK in een restaurant (geen pub, of fast food restaurant) nog een "fee" moest betalen voor het gebruik van het bestek; blijkbaar was dit ook zo in Frankrijk in de jaren 50/60, nu zouden ze het nog proberen in Italië bij de toeristen alhoewel het daar het schijnt verboden is.
 

erik de noorman

In Italië betaal je altijd een coperto als je ergens gaat eten en het is wettelijk verplicht.  ;)

Erik.

janieburton

Citaat van: erik de noorman op 22 december 2014, 02:09:30 AM
In Italië betaal je altijd een coperto als je ergens gaat eten en het is wettelijk verplicht.  ;)

Erik.

Ben vorig jaar in Rome geweest en heb daar in een restaurant(geen pizzeria)gegeten en dat  is niet aangerekend en de rekening was correct, geen louche "posten"  op de rekening; en in Milaan geweest 3 jaar terug en ben daar op mijn uitnodiging met een vroegere collega, die met een Italiaan is getrouwd,  gaan eten en daar stond er ook niets extra bij.

 

Houdini

Citaat van: erik de noorman op 22 december 2014, 02:09:30 AM
In Italië betaal je altijd een coperto als je ergens gaat eten en het is wettelijk verplicht.  ;)

Erik.

Ik ben dit jaar nog in Rome geweest.

In Italie is het normaal zo dat men op de kaart moet vermelden of de bediening inbegrepen is.
Als er dus "service included" (of iets in dat genre) staat, dan moet je geen extra fooi geven. Als er niets staat, is de kans groot dat de bediening niet inbegrepen is.

Het hangt dus echt van ristorante tot ristorante af  ;)